Suostuisitko vahtimaan jonkun vieraan lasta/lapsia esim Hoplopissa
jos lasten äiti vaan jättää heidät sinne ja lähtee itse humputtelemaan?
Vai onko sinulla sydäntä jättää lapset keskenään vahtimatta heitä, vaikka eivät olisi omia lapsia sillä ajatuksella, että "eipähän oo mun vastuulla nuo lapset, jos heille jotain sattuu"?
Kommentit (9)
Mä vahdin aina ja joka paikassa. Mies ja teini siitä aina mainitsee, että voisin välillä lopettaa työt ( olen päiväkodissa). Mutta mielestäni se on myös yhteisvastuullisuutta.
En vahtisi. Jos joku vaan jättää lapsensa hoplopiin sillä ajatuksella, että kyllä joku vahtii, menisin ilmoittamaan henkilökunnalle, että lapsi hylättiin leikkipaikalle ja äiti häipyi ovesta ulos omille asioilleen.
En vahtisi edes pyynnöstä. Tai tietysti pitäisin yleensäottaen silmällä ihan kaikkia ja puuttuisin kenen tahansa lapsen vaaratilanteeseen tai väärinkäytökseen jos sattuisin huomaamaan, mutta en nimeäisi itseäni vastuuseen muiden muksuista.
No jos joku mulle täysin tuntematon vaan jättäisi lapset sinne ja asiasta ei mitenkään olisi ekskusteltu etukäteen, niin mistä mä edes tietäisin, onko lasten vanhemmat siellä vai ei. ja en alkaisi vahtimaan, sellaisessa tilanteessa on henkilökunnan tehtävä selvittää, kenen vastuulla lapset siellä on ja miten homman menee.
Jos siellä olisi joku mun puolituttu, joka kysyisi, että voitko katsoa tätä 5-vuotiasta kun käytän vaikkapa vauvaa lääkärissä, niin ei tarttis raahata isompaa mukaan, niin kyllä voisin katsoa perään.
En mä pysty vahtimaan muiden lapsia, omat silmät menee kyllä tarkasti kiinni omissa. Tietenkin, jos joku vieras käyttäytyy vaarallisesti/ typerästi omieni lähellä ja huomaan sen, niin tottakai puutun asiaan. Tai jos joku itsee, niin yhdessä viemme henkilökunnan luokse.
Mutta tosiasiassa ei niitä kaikkia voi yksittäinen ihminen vahtia!
HopLopissa ei riitä silmät vahtimaan omiakaan koko aikaa - siis yritän kyllä kovasti, mutta kun pienempää pitää vahtia tarkemmin niin isompi ehtii siinä ajassa jo pois näköpiiristä ja sitten taas haen, että missä se isompi menee ja siinä ajassa pienempi onkin jo kiivennyt yllättävän pitkälle jne. Joten siellä en ota edes pyynnöstä vastuuta kenenkään muun lapsesta. Jossain tavallisessa pienessä leikkipuistossa voisin vahtiakin kaverin lapsia. En jättäisi vieraankaan lapsia oman onnensa nojaan, vaan ilmoittaisin henkilökunnalle - jotka sitten toivottavasti lapsen iästä riippuen pyytävät lasta soittamaan vanhemmalle tai soittavat lastensuojeluun.
kyllä jos...
1) Siitä maksettaisiin riittävä rahallinen tai muu korvaus.
2) Jos seksi lapsen yh-äitin kanssa kiinnostaisi/olisi mahdollista.
M40
En todellakaan vahdi. Ihan sama mitä muut tekee..
En vahdi, ellei erikseen pyydetä. Mutta voisin vahtiakin, jos joku äiti sitä pyytäisi esin kaupassakäyntinsä ajaksi.