Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottava päiväkotitäti :(

Vierailija
14.10.2014 |

Nyt alkaa riittää. Lapseni päiväkotitäti ja vieläpä omahoitaja on tehnyt paljon kaikkea paskaa sen lyhyen ajan sisällä mitä lapseni on päiväkodissa ollut. Vika tikki tuli nyt kun lapsellani on hengenahdistusta ja hänelle saisi viedä ventolinen päiväkotiin. Eilen kun hain lapsen päiväkodista tämä kyseisen henkilö sanoi, että riittää kun vien itse kirjoitetun lapun, kysyin vielä uudestaan "siis kirjoitan vain itse paperille?" "Joo just niin". Nyt mieheni vei lapsen aamulla päiväkotiin mukanaan ventoline ja lappu. Sama hoitaja oli sanonut miehelleni, että "Itsekirjotettu lappu ei riitä, olin kyllä sanonut (nimeni), että se pitää olla joku valmis lappupohja täytettynä??" :D No ei todellakaan. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se täti ei tiennyt, että pitää olla jokin lomake täytettynä. Aina ei ole tarvinnut lomaletta täyttää ja "täti" voi olla uusi hommassa.

Ei se lomake niin vaikea ole, että sitä ei aamulla lasta viedessä ehdi täyttämään.

Ja mielestäni ihmisen tekee inhottavaksi jokin muu, kun inhimillinen erehdys.

Vierailija
2/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kannattaa ottaa asia puheeksi esimiehen kanssa. Kertoa luottamuspulasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:25"]Miehesi kannattaa ottaa asia puheeksi esimiehen kanssa. Kertoa luottamuspulasta.
[/quote] siis päiväkodin johtajan.

Vierailija
4/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole lääkärin todistusta jos kerta käytätte astmalääkkeitä? Kauanko lapsi ollut päiväkodissa/hoidossa? Onko hoitajilla mitään tietoa lapsen sairaudesta?

Vierailija
5/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistanut asian työkaverilta, kun jäi epäilemään asiaa. 

Sinulleko ei ole koskaan sattunut ns. työtapaturmaa.

Väritä tarinaa vähän. Tuo ei tee kenestäkään vielä inhottavaa vaan ihan vaan erehtyväisen.

Vierailija
6/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkia kommentteja vain alapeukutetaan?

Vierailija
7/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on tehnyt vaikka ja mitä ja juuri heti ensikättelyssä mieheni tokaisi minulle, että tuon kanssa ollaan vielä ongelmissa. En jaksa/osaa värittää vain kertoa miten asiat menivät tai mitä muita juttuja. Tuo päiväkodin johtajalle yhteydenotto oli hyvä, kiitos. Siis inhimillisen erehdyksen tietenkin ymmärtää, sattuuhan niitä kaikille, utoss avain oli kyse valehtelusta. Sanoi minulle aivan selkeästi toista ja miehelleni sanoi, että oli sanonut minulle ihan eri asiat mitä oikeasti oli sanonut. Aiemminkin olen sitä miettinyt, että joka ikinen kerta kun nään tämän kyseisen henkilön tai hän tulee juttelemaan kanssani aina on jtn ikävää sanottavaa, valitettavaa ym. Ei koskaan vain "hei hyvä päivä oli tai muuta." 

ap

Vierailija
8/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ammatista löytyy näitä kiusaajia.
Meillä oli päiväkodissa eräs hoitaja, joka valitti ohan kaikesta. Jopa kurahousut oli vääränlaiset (samanlaiset luin kaikilla muilla).
Aina kun menin hakemaan poikaani, kertoi että tänään taas poika pn tehnyt kaikkea, mitä ei saisi. Haukkui poikaa minulle.
Kun mies haki pojan niin täti oli niin aurinkoinen ja kertoi kuinka ihana päivä on ollut ja kuinka ihana poika meillä on.
Eräänä päivänä kävimme yhdessä hakemassa pojan ja hoitaja oli ihan jäätävä. Sanoi tuskin sanaakaan.
Muutama viikko tuon jälkeen lastensuojelusta otettiin yhteyttä, kun päiväkodin hoitajat olivat huolissaan pojastamme.
Juteltiin hoitajille ja päiväkodin johtajalle ja selvisi, että tuo yksi hoitaja oli tehnyt ilmoituksen. (yleensähän tuollaiset päätökset tekee johtaja).
Käytiin tapaamassa lastensuojelun työntekijöitä ja he totesivat ensikäynnillä, että ollaan ihan täysipäisiä ihmisiä.
Nykyään tuo hoitaja on työttömänä. Onneksi.
Tässä nyt ei ole kaikki mitä tuo hoitaja on tehnyt, mutta jos kaiken kirjoittaisin, niin näpyttelisin vielä illallakin.

Vierailija
9/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:45"]

Siis on tehnyt vaikka ja mitä ja juuri heti ensikättelyssä mieheni tokaisi minulle, että tuon kanssa ollaan vielä ongelmissa. En jaksa/osaa värittää vain kertoa miten asiat menivät tai mitä muita juttuja.

[/quote]

Olisiko nyt joku konkreettinen esimerkki näistä "muista asioista"? Sellaisia pyydetään esim. vakavasti henkilöstöasiat ottavilla työpaikoilla, kun selvitetään konfliktitilanteita. Mikä esimerkiksi oli tilanne, jonka perusteella miehesi totesi tämän ihmisen kanssa tulevan vaikeuksia? Näin kerrottuna tarina valitettavasti todellakin vaikuttaa siltä, että teidän perheessänne on nyt vain päätetty kommunikaation hoitajan kanssa ja mahdollisesti koko päiväkodissa olon olevan vaikeaa.

Vierailija
10/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla mitään lappua, että lapsi käyttää astmalääkettä? onpa outoa. Maalaisjärki sanoo, että piippu vaan tarhaan ja hoitajille, ja jos ahdistaa, niin sitä sitten otetaan. Kyse on vieläpä ihan turvallisesta ja harmittomasta lääkkeestä.

Vierailija
11/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No justiinsa tuollaisia 10/12 vastaavia juttuja, lapun jälkeen vielä voivotteli, että tytön hanskat ovat huonot, varmaan pesty väärin tai käytetty kuivaajassa, kun se pinta on sellaiseksi mennyt, että voi olla, että hörppää vettä. Kannattaa ostaa uudet.

Hei, onko sulla tai teillä kaikki asiat hyvin? Muka myötätuntoisena ihan puun takaa? :D

Aina on jotain ihmeellistävalitettavaa(ne harvat kerrat kuin olen häntä nähnyt), yleensä vain tapittaa pihalla eikä tule juttelemaan vaan joku muu hoitaja tulee kertomaan Jaden päivän tapahtumista ja he ovat mukavia. 

ap

Vierailija
12/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:45"]

Siis on tehnyt vaikka ja mitä ja juuri heti ensikättelyssä mieheni tokaisi minulle, että tuon kanssa ollaan vielä ongelmissa. En jaksa/osaa värittää vain kertoa miten asiat menivät tai mitä muita juttuja. Tuo päiväkodin johtajalle yhteydenotto oli hyvä, kiitos. Siis inhimillisen erehdyksen tietenkin ymmärtää, sattuuhan niitä kaikille, utoss avain oli kyse valehtelusta. Sanoi minulle aivan selkeästi toista ja miehelleni sanoi, että oli sanonut minulle ihan eri asiat mitä oikeasti oli sanonut. Aiemminkin olen sitä miettinyt, että joka ikinen kerta kun nään tämän kyseisen henkilön tai hän tulee juttelemaan kanssani aina on jtn ikävää sanottavaa, valitettavaa ym. Ei koskaan vain "hei hyvä päivä oli tai muuta." 

ap

[/quote]

Voi olla, että hoitaja mokasi ja sanoi väärin sinulle. Se ei kuitenkaan tee hoitajasta huonoa tai hankalaa. Sinulla ja miehelläsi tässä tuntuu olevan asenneongelma, jos ensitapaamisella on jo päätetty, että tuon kanssa tulee ongelmia. Olen tavannut monenlaisia hoitajia ja lastentarhanopettajia, joiden kanssa joillakin muilla on ollut ongelmia, jostain syystä ei kuitenkaan minulla tai edes läheskään kaikilla muiden lasten vanhemmilla. Yhdistävä tekijä näissä tilanteissa on se, että ne samat vanhemmat ovat sitä mieltä, että tietyt päiväkodin työntekijät olivat hankalia. Onko vika vain ja ainoastaan päiväkodin työntekijöissä vai olisiko vikaa myös vanhemmissa? Korjaa oma asenteesi ensin kuntoon, älä kuvittele että hoitajilla on koko päivä aikaa keksiä piikittelyjä ja ilkeilyä juuri sinulle. Se, että joillakin hoitajilla on tapana korostaa lapsen päivässä negatiivisia asioita ja jättää positiiviset kertomatta vanhemmille on huonon ohjauksen syytä, asiasta on ihan hyvä keskustella joko päiväkodin johtajan kanssa tai yhdessä hoitajan kanssa, kun teillä on lapsen kasvatuskeskustelut.

Vierailija
13/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja kerran kun vein lapsen päiväkotiin juuri tämä kyseinen hoitaja haukkui jotain toista henkilöä(jonkun lapsen vanhempaa?) kovaan ääneen huoneessa, joka oli täynnä lapsia. Ei huomannut kun tulimme eteistilaan. 

ap

Vierailija
14/14 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:15"]

Ainiin ja kerran kun vein lapsen päiväkotiin juuri tämä kyseinen hoitaja haukkui jotain toista henkilöä(jonkun lapsen vanhempaa?) kovaan ääneen huoneessa, joka oli täynnä lapsia. Ei huomannut kun tulimme eteistilaan. 

ap

[/quote]

No tällaisesta toki voitte olla yhteydessä päiväkodin ja kunnan - jos siis kyse on kunnallisesta päivähoidosta - varhaiskasvatustoimen johtoon. Kerrotte tarkkaan milloin tämä on tapahtunut. Tuo ei ole asiallista.

Mutta jos teistä tuntuu, että lapsenne turvallisuus ja hyvinvointi on vaarassa, teidän täytyy pystyä perustelemaan asia tarvittaessa paremmin kuin vain sanomalla, että "täti on inhottava". Te olette aikuisia, ja viime kädessä vastuussa lapsenne hyvinvoinnista. Teidän pitää osata valvoa hänen etujaan niin, että toinen osapuoli ottaa teidät vakavasti.Mekin olemme kaupunkimme varhaiskasvatustoimessa törmänneet vähän kaikenlaisiin asioihin, ja joutuneet vaatimaan asioita.  Onneksi päiväkodissa, jossa lapsemme on tällä hetkellä, ollaan todella ammattitaitoisia, ihan kaikkien hoitajien kanssa henkilökemiat eivät tietenkään voi olla parhaat mahdolliset, mutta meille on tärkeää, että päiväkodin rutiinit ovat kunnossa, ympäristö on turvallinen ja lapsestamme pidetään huolta. Varsinkin minä kun olen itse työelämässä törmännyt juuri 14:sta mainitsemaan huonoon johtamiseen, josta ovat kärsineet niin asiakkaat kuin työntekijätkin. Haistan omien kokemuksien takia tuollaisen nykyään ihan kaikkialla.

-11-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme