Mitä leluhittejä muistatte lapsuudestanne? Oliko teillä niitä?
Mä muistan ainakin omasta lapsuudesta
Trolls-hahmot
Squushit
eri firmojen logoilla päällystetyt jojot
tamagotchit
Baby Born- nuket
Kaalimaan kakarat
Nikko-autot
limanuljaskat ( ne, jotka jätti kivat jäljet osuessaan tapettiseinään )
Kinder-munien keräilyhahmot
Sylvanian Families- hahmot
taisi löytyä melkein kaikkia noita jossain vaiheessa...
Kommentit (303)
Commodore 64 ei ollut silloin aikanaan mikään lelu vaan Tasavallan Tietokone!
Jotkut väittää ettei sillä voinut tehdä mitään muuta kuin pelata, mutta se ei ole totta. Commodore 64:n on tietokone, ja siihen oli myös toimistomaisia sovellusohjelmia, esim. tekstinkäsittely, taulukkolaskenta, piirto- ja sävellysohjelmia, jne. Commodore 64:lla on ohjattu myös teollisuuden tuotantokoneita, esim. joitain vuosia sitten vielä oli uutinen jostain maasta, jossa Commodore 64 vieläkin ohjasi kardaaniakselien tasapainotuskonetta :)
Talvileikkeihin muoviset mäkihyppääjät, joilla metalliset sukset.. Niitä pystyi taivuttamaan sopivaan etukenoon. Tehtiin niille hyppyrimäkiä ja tietysti pisimmälle hypännyt voitti. Muistaakseni ukkoja oli sinisiä ja punaisia.
Luultavasti 70-lukua.
Vierailija kirjoitti:
kengurukeppi 60-70 luvulla jos se leluksi lasketaan.
Kengurukeppi oli tosi kiva. Tehtiin myös puujalat itse. Muistan myös tsimtsamin eli salkopallo.
Aika irstaat nuo sanat tuossa laulussa.
Muistaako kukaan aarrearkku jäätelöt?
Sen aarrearkun kun avasi niin siinä oli jäätelöä ja se piti ensiksi syödä pois. Sitten sen aarrearkun pohja oli irrotettava osa ja sen alta löytyi jotain leluja. Mä en vaan muista minkälaisia leluja ne sisälsi. R-kioskilta lauantaisin tuli ostettua niitä ja samalla pokemon kortteja.
Mahtoikohan olla vuosi 2000?
70- luvulla peruslegot ja muoviset eläimet ja ihmiset. Murolaatikoista sai erilaisia lelueläimiä ja muita hahmoja. Esim. Koirafanina ihan tunnistettavia koirarotuja minulla oli kasapäin ( on vieläkin) sekä siihen aikaan erityisen suositun Asterix sarjakuvan hahmoja.
Metallisia leluautoja oli myös laatikollinen.
Mulla ja siskollani oli muumilaiva kaikkine välineineen. Sitten oli myös jotkin intiaani lelut ja sotilas lelut. Niillä tuli leikittyä sellaisia sotaleikkejä. Eivät kuuluneet yhteen noi sotilaat ja intiaanit ja intiaanien mukana tuli hevosta ja aitoja ja joitain muita vastaavanlaisia välineitä.
Mikä oli sen leijantapaisen styroxsisen pyörivän propellin nimi jota lennätettiin joskus 70 luvulla
Hirviökortit! Ne ovat vielä mulla tallessa. On pokemonkortin kaltaisia ja isoja lehtiä myös, joissa on informaatiota ko. olennosta.
Kerberos, Baba jaga, Wendigo, Mustakoira...
Noi oli ensimmäisiä mitä itselleni tuli nyt mieleen noista korteista.
90-luvun poikalapsen näkökulmasta:
- Nikko -autot, ei olllu
- Sähköautoradat, ei ollu
- Nintendo 8 bit, ei ollu
- Turtlesit, oli
- Legot, oli
- Stiga rattikelkka, oli
- Leikkiaseet, ei ollu
- Vesipyssy, oli
Vierailija kirjoitti:
-Tässä nukke neitonen, sievä vaaleatukkainen, Daisy! (mainoslaulusta)
Oli vähän pienempi kuin Barbie. Kaverilla oli sellainen, itse sain hienoimman Sindy-nuken, mikä oli isompi kuin Daisy. Oli aina vertailua, kumpi on parempi Daisy vai Sindy…
Mulla oli myös Daisy ja sille kalusteita, hevonen ja paljon vaatteita. Ompelin myös itse Daisylle vaatteita.
fanta, coca.cola ja sprite-jojo,
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli sen leijantapaisen styroxsisen pyörivän propellin nimi jota lennätettiin joskus 70 luvulla
Tämmöinen suurinpiirtein
Sillä oli joku oma nimi
Muutaman vuoden hitti ja hävisi narkkinoilta
http://photos1.blogger.com/blogger/6657/624/1600/JP54053049-ROTARY_WING…
En tiedä millä nimellä se minun lelu oli 80-luvulla, mutta nykyään vastaavanlaisia myydään infinity cube fidget -nimellä. Sitä tuli pyöriteltyä käsissä vaikka telkkaria katsellessa ihan huomaamatta.
Minulla oli 80-luvulla Barbie, Sindy ja Daisy -nukkeja. Minulla oli myös siskon vanha barbie, joka saattoi olla jopa 60-luvun lopulta tai 70-luvulta. Se oli vähän kulunut, niin se sai olla aina uudempien nukkejen äiti.
Meillä oli siskon vanhoja ihan perus-legoja 60-70 luvulta ja uudempia duploja 80-luvulta. Duplot sain Ruotsista tuliaisina. Ne olivat pahvipakkauksessa, joka näytti muistaakseni papukaijalta ja nokan sai auki ja palikat sai kaadettua sen kautta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen suurinpiirtein
Sillä oli joku oma nimi
Muutaman vuoden hitti ja hävisi narkkinoiltahttp://photos1.blogger.com/blogger/6657/624/1600/JP54053049-ROTARY_WING…
Tuosta tuli mieleen 80-luvulta lapsuudesta semmoinen muovinen tuulettimen siipipyörää muistuttava lentovehje, jolle annettiin vauhtia vetämällä narusta. Ei tosin muistuttanut yhtään tuota kuvan vekotinta.
Kädessä pidettiin siipipyörän alla ja jalustana semmoinen kahva ja kun veti narusta tarpeeksi lujan vauhdin siipipyörälle, se nousi siitä kahvasta ilmaan ja lensi ties minne. Varmaan joku vaihteisto tms. oli sen kahvan sisällä että narulla vetämällä sai pyörintänopeuden niin suureksi että se lähti lentämään. Sisätiloissa se lensi helposti sisäkattoon asti.
Vähän aikaa sillä jaksoi leikkiä mutta äkkiähän tuollaiseen yhden tempun leluun kyllästyikin.
Felix ketsuppipullosta leikattu hiekkalapio