Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko asumisoikeusnumeroa hakea kahdesta pk-seudun kaupungista?

Vierailija
13.10.2014 |

En saa selvitettyä aso-ohjeista, mutta täällä av:llahan tiedetään kaikki...

Tilanne siis on, että minulla on järjestysnumero yhteen pk-seudun kaupunkiin, mutta emme asu siellä enää. Voinko pitää sen ja hakea uutta nykyisestä asuinkaupungista?

Ja sitten ihan toinen juttu, voiko samassa kaupungissa olla kaksi voimassa olevaa järjestysnumeroa vai voiko toisen hakea vasta, kun jo asuu aso-asunnossa? Vaihtoa siis ajattelen, jos tai kun sellaisen tarve tulee joskus.

Ja nyt ei pohdita aso-asumisen mielekkyyttä, vaan järjestysasioita:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ymmärtääkseni kaikissa pk-seudun kaupungeissa on voimassa yhteinen ASO-jono  eli sama numero kelpaa kaikissa. Olemme asuneet tkahdessa eri  asumisoikeusasunnossa, toinen Vantaalla ja toinne Espoossa ja käytimme samaa numeroa kun haimme molempiin kohteisiin.

Vierailija
2/6 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä että  meillä oli 2 numeroa koska vaimoni ja minä asuimme erillään ennenkuin muutimme yhteen aso-asuntoon, ja numerot seuraavat mukana koko elämän. Nyt asumme omistusasunnossa mutta vanhat numerot on kummallakin  tallessa, jos vaikka tulisi avioero. Lapsille niitä ei voi valitettavasti testamentata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asui Helsingissä, mutta ason sain Vantaalta. Sama numero käy.

Vierailija
4/6 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, 2-3 ja 4!

Siinä tapauksessa vanha numeroni käy. Hakemuksessa on vain minun nimeni, joten puoliso voi siis hakea omaansa.

Mutta voinko minä hakea jo nyt toista numeroa? Ajattelen tilannetta, että saisimme ason, asuisimme siinä jonkun vuoden, ja sitten tarvitsisimekin pienemmän, kun nykyiset teinit muuttaisivat kotoa. TOisen numeron voi hakea, kun jo asuu asossa, mutta tietääkö kukaan, voiko hakea jo nyt?

ap

Vierailija
5/6 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies pääsee sun siivellä asumaan. Minulla oli numero, mutta kyllä aso on meidän molempien nimissä.

Vierailija
6/6 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, 6. En tarkoittanut tuota tilannetta vaan aso-asunnon vaihtoa, sillä siihen tarvitaan käyttämätön numero. Päittäin vaihtoon ei tarvita, mutta niin onnekkaaseen asiaan en usko.

Tietääkö kukaan muu?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan