Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50% suomalaisista alle 1000€ säästössä?

Vierailija
13.10.2014 |

Kuulinko oikein uutisista?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilillä 5500 e ja vanha velaton omakotitalo. Tilanne näemmä hyvä.

Vierailija
62/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:53"]Kummasti ne säästöt vähenevät, kun on työttömänä jonkin aikaa, eivätkä kodinkoneet ja auto ymmärrä pysyä kunnossa. No, onneksi kaikki velat on maksettu, niin ei niistä tarvitse kuitenkaan huolehtia.
[/quote]

Myy auto? Tai älä ainakaan korjaa sitä, jos ei ole rahaa. Mihin työtön tarvitsee autoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O itsellä jopa opiskelijana useita tuhansia säästössä. Siis kävin vuoden töissä koulujen välissä, ei sentään opintotuesta paljon säästellä...

Vierailija
64/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? 0e säästössä

Vierailija
65/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:53"]

Kummasti ne säästöt vähenevät, kun on työttömänä jonkin aikaa, eivätkä kodinkoneet ja auto ymmärrä pysyä kunnossa. No, onneksi kaikki velat on maksettu, niin ei niistä tarvitse kuitenkaan huolehtia.

[/quote]

Kuinka usein kodinkoneet sinulla keskimäärin menevät rikki?

Vierailija
66/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:53"]

Kummasti ne säästöt vähenevät, kun on työttömänä jonkin aikaa, eivätkä kodinkoneet ja auto ymmärrä pysyä kunnossa. No, onneksi kaikki velat on maksettu, niin ei niistä tarvitse kuitenkaan huolehtia.

[/quote]

Kuinka usein kodinkoneet sinulla keskimäärin menevät rikki?

[/quote]

Lähes kaikki on hankittu samaan aikaan, joten jostain syystä ne menevät rikkikin samaan aikaan. Alan uskoa siihen "ohjelmoituun kuolemaan".

Vierailija
67/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8000e on nyt tilillä rahaa. Toisella on muutama tonni lisää. Sitä on vaan kertynyt... Olen helvetin pihi.

Vierailija
68/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:53"]Kummasti ne säästöt vähenevät, kun on työttömänä jonkin aikaa, eivätkä kodinkoneet ja auto ymmärrä pysyä kunnossa. No, onneksi kaikki velat on maksettu, niin ei niistä tarvitse kuitenkaan huolehtia. [/quote] Myy auto? Tai älä ainakaan korjaa sitä, jos ei ole rahaa. Mihin työtön tarvitsee autoa?

[/quote]

Jos sitä ei korjaa, ei pääse katsastuksesta läpi ja sitten ei ajeta mihinkään. Auton pitäminen tulee kuitenkin halvemmaksi ja nopeammaksi, kuin bussilla ja taksilla ajaminen tai uuden auton ostaminen sitten kun (toivottavasti) saa taas töitä. Kummasti tuo TE-toimistokin halusi tietää, onko autoa käytettävänä.

Vierailija
69/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:19"]

Hämmentävää, olen ajatellut että lähtökohtaisesti valtaosalla ihmisistä menee (ainakin ulkoisesti) paremmin kuin minulla. Siivoojan palkalla säästäminen on hidasta, mutta ajan kanssa.

[/quote]

Säästössä olevan rahan vähäinen määrä voi monen kohdalla tarkoittaa juuri sitä, että heillä menee paremmin kuin sinulla. Säästöjä ei ole, koska kuluttavat rahat heti vaatteisiin, matkoihin, kalliimpaan ruokaan jne. Näillä ihmisillä voi olla hulppeat talot, kolme autoa, vene, pari mökkiä, kakkosasunto ulkomailla tms. Eli ulkoisesti heillä juuri menee hyvin.

Itse en tuollaisiin ihmisiin kuulu, vaan säästän pienistä tuloistani kaiken ja elän nuukasti.

Vierailija
70/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:46"]

Jotenkin ihmetyttää ihmisten köyhyys.

[/quote]

Eivät ole välttämättä köyhiä, eivät vain halua säästää. "Kerran täällä vain ollaan"-mentaliteetti.

48

Vierailija
71/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 € säästössä, potkut saatuani yt-neuvottelujen jälkeen olen joutunut käyttämään kaikki säästötilillä olleet rahat syömiseen, vuokraan, laskuihin, ja vaatteisiin.

Vierailija
72/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:03"]

Säästössä 15 000, olen opiskelija ja aina tehnyt osa-aikatöitä. En uskaltaisi pitää säästössä alle tonnia, töistä kun ei koskaan tiedä.

[/quote]

Ei sulla opiskeluista huolimatta ole järki kasvanut. Se suurikin säästösumma hupenee tililtä ihan alle tonniin, kun niistä töistä ei tosiaan aina tiedä.

t: toista vuotta työttömänä

Vierailija
73/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:46"]Jotenkin ihmetyttää ihmisten köyhyys. 1000 euroa on niin valtavan pieni raha, että jokaisella nyt luulisi edes sen verran olevan aina säästössä.

[/quote]
Täh? Nyt kyllä vitsin murjaisit. Että kaikilla opiskelijoillakin on yli kahden tai jopa kolmen kuukauden tuet tilillä ja silti kituuttavat kuivalla makaronilla ja purkkihernekeitolla?

Vierailija
74/74 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää paikkansa, ni aika uskomatonta. Ite en taas tiedä, kuulinko oikein, mut ihan kuin Kalle Palander olisi just illan Ravintola X-jaksossa sanonut, et tonni rahaa on sellainen määrä, mitä aikuinen mies kantaa taskussaan..mulle se on kyllä tosi iso summa ja monelle muullekin tuntemalleni. Tililläni on kerran kuussa just sen verran rahaa, mikä menee sen kuukauden aikana ja säästöön on vaikea saada yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän