Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän 15-vuotiaat jo katsoa Walking Deadin?!

Vierailija
13.10.2014 |

Mun 15 kesänen väittää olevansa ainoa kavereistaan, joka ei saa!

Mites palstalaisilla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:02"]

Eikös se ole K16? Aikuisen seurassa saa katsoa 14-vuotiaasta alkaen.

[/quote]

Eikös se suositus (vai jopa laki?) ole, että max. kolme vuotta ikärajaa nuoremmat voivat katsoa aikuisen kanssa? Tätä meillä on noudatettu kohtalaisen hyvin. Sitähän en voi tietää, mitä lapset katsovat salaa, mutta itse luotan lapsiini, kunnes "toisin todistetaan".

Vierailija
2/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se katsotaan yhdessä 14- ja 15- vuotiaiden kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:02"]

[/quote]

Eikös se suositus (vai jopa laki?) ole, että max. kolme vuotta ikärajaa nuoremmat voivat katsoa aikuisen kanssa? Tätä meillä on noudatettu kohtalaisen hyvin. Sitähän en voi tietää, mitä lapset katsovat salaa, mutta itse luotan lapsiini, kunnes "toisin todistetaan".

[/quote]

No kyllä olis Suomi rosmoja puolillaan, jos tuo laki olisi.

Vierailija
4/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:17"]Ihan tosissani kuulkaa kysyin. Olen tosi yllättynyt, että joillakin saa nuoremmatkin katsoa.

Onko teinini oikeassa, olen ylisuojeleva?

ap
[/quote]

Olen itse tuijottanut kauhua ala-asteikäisestä asti, ja rakastan TWD:ta. Silti ahdistaa ajatus lapsesta tai teinistä katsomassa sarjaa. Varsinkin jos kyseessä olisi oma lapsi. Eli pakko sanoa, ertä ymmärrän sua tässä.

Vierailija
5/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hymähdin

Vierailija
6/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta ei tykännyt siitä.

Vierailija
7/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko lesbo

Vierailija
8/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tynnyrissäkö pidät lastasi

Vierailija
9/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mää oon mittää sanomaa, mä oon puoliks orava.

Vierailija
10/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa katsoa minun kanssa.

Vierailija
11/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se walking dead varmaankaan oo pahinta mitä lapsesi teeveestä näkee

Vierailija
12/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että se odottaa sun lupaasi? On varmaan katsonut aikoja sitten sen netistä tai sitten on harvinaisen idiootti yksilö.

Vierailija
13/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumaliste mikä natsiäiti. Anna sen katsoa se the walking dead. Se saa enemmän traumoja susta kun ohjelmasta.

Vierailija
14/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin 4v kakara jo tuota kattoo, kuuluu tykkäävän.

Vierailija
15/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:02"]Mikä mää oon mittää sanomaa, mä oon puoliks orava.
[/quote]

Ootko Tiku vai Taku?

Vierailija
16/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saamari, huono ilta kysyä mitään täällä. Odottelen pari viikkoa, että suurimmalla osalla saadaan taas lääkitys tasapainoon ennen kuin kysyn mitään.

ap

Vierailija
17/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:46"]

Ai saamari, huono ilta kysyä mitään täällä. Odottelen pari viikkoa, että suurimmalla osalla saadaan taas lääkitys tasapainoon ennen kuin kysyn mitään.

ap

[/quote]

No minulla on ihan hyvä ilta enkä ole koskaan tarvinnut lääkityksiä. Mutta oletin, että kysymyksesi on provo. Olisit tyytyväinen, että teinisi haluaa katsoa TV:stä The Walking Deadia, se on luultavasti viattominta kamaa mitä hän katsoo.

Vierailija
18/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 10- vuotias oli kaverillaan kun vanhemmat töissä ja meinasivat sen katsoa. Poika sanoi ettei uskalla ja lopettivat. Olen iloinen että lapsi sitten kertoi mitä olivat katsomassa ja miten lapseni siihen reagoi.

Lähinnä säälittää jos lapset liian ajoissa joutuvat tuohon tilanteeseen, se rohkeakin jonka kotona olivat joutuu ehkä isoveljensä kautta noihin tilanteisiin itse päivittäin kun veli katsoo?

Ei ole normaalia että 4- vuotiaat katselee kauhua. Silloin on vanhemmissa jotain vikaa. On meilläkin paljon aikuisien videoita eikä meillä lapsi ole kokenut tarvetta niitä katsoa. Sitä yllyttävää poikaa en päästä meille kun me vanhemmat ei olla poissa. Kaapissa on Tarantinoa ja mielummin 15 kuin 12 kun niitä katselee. Saksikäsi-Edward on katsottu ja siinäkin oli purtavaa ajattelin että katsotaan se vuoden päästä uudestaan niin lapsi osaa ehkä nähdä itsekin miten erilailla elokuvia katsoo.

Minusta elokuvat on hieno asia mutta lapset jää liian yksin niiden kanssa. Itse katselin 8- vuotiaana kaverin kotona Tappajahain eikä se minusta paha ollut vaikka kotona se oli kielletty, en siis ollut mitään katsellut tai puhunut elokuvista kotona. Siellä oli aina seinä vastassa joka sanoi EI. Kotona katselin Pikkukakkosen ja PuoliKuuden.. Naapurissa sitten vähän muuta.

Kun olen kotona puhunut lapsieni kanssa elokuvista, näyttelijäntyöstä yms niin se kaikki helpottaa heidän eteen tulevia asioita. Mutta on VÄÄRIN näyttää kauhua kotona alle kouluikäisille, siihen pitää puuttua. :(

Vierailija
19/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla kotona vaan poissa piti kirjoittamani.. 15

Vierailija
20/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme