Vauva jää isälle, minä ulkomaankomennukselle...
Työnantajani otti yhteyttä ja tarjosi minulle mahdollisuutta lähteä jatkamaan projektia maahan, jossa olin viime vuonna ulkomaankomennuksella. Ihan miettimättä vastasin kyllä. Projekti oli hauska ja haastava. Ainoa mutta on tuo kesävaavi pikkuinen. Uskon kuitenkin, että niin miehelle kuin vauvalle tekee hyvää olla yhdessä tämä aika. Olenhan minä ollut lähellä jo monta kuukautta. Miehellä on apuna äitinsä ja kaksi hoitajaa. Kysynkin, miten teidän vauvat ovat reagoineet mahdolliseen pitkään eroon äidistä?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:34"]Tiiäkkö miks näistä sun jutuista ei enää tykätä? Sä oot jotenkin mennyt liian pitkälle. Ei pyykinlevittämisestä tietenkään saa hyvää draamaa, mutta kun oot käynyt läpi jo niin monta erilaista dramaattista tilannetta ja aina niitä tulee lisää. Mitäs niitä nyt onkaan... suhde varattuun mieheen, raiskaus, kaikenlaiset epämääräiset kuviot seurustelukumppanin ja omien kaverien kanssa, isän jatkuva uskottomuus, siskon poikaystävän paneminen, kummalliset raskauskuviot, keskenmeno, pettäminen, puolison huumeilut, kummallisen etäinen suhde vauvaan... jotenkin tuo lehmä on nyt lypsetty kuivaksi. Alkupään Muru-juttujen päähenkilö oli vielä jotenkin sympaattinen, mutta kun on lukenut suurimman osan näistä stooreista, tulee vain äklöttävä olo. [/quote] Luuletko, että kukaan tietää minusta ihan kaikkea? Ei tiedä. On yksi, joka tietää melkein kaiken, mutta ei hänkään kaikkia tunteitani pääse näkemään. Kukaan ei tiedä, että vähintään kerran viikossa mä kadun, että tein tuon vauvan. Sitten tuntuu ihan hirveältä. Ei mun elämäni ole niin helppoa ollut. En ole kylmä! Kyllä tässä tunteita on riepoteltu ja on pitänyt miettiä, kuka mä olen. Mutta jokainen on itse itsestään vastuussa, ja tunteistaan. Mun paras jaksoni elämässä oli lyhyt suhteeni itsevarmaan, helppoon mieheen, joka ei vaatinut sitoumuksia ja suurta rakkautta. Oli vain kivaa yhdessä. Ja se karahti kiville. Olen parhaani mukaan koittanut aktiivisesti rakentaa hyvää elämää. Paljonhan mä olen saanut, ihan kaiken. 2 [/quote] Eihän sulle kun koko palsta huutanut yhteen ääneen että älä tee lasta. [/quote] Mä rakastan tuota pikkuista ihan mielettömästi. ap
[/quote]
No sitten varmaan kannattaa lähteä, mitä sitä enää miettimään.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:34"]Tiiäkkö miks näistä sun jutuista ei enää tykätä? Sä oot jotenkin mennyt liian pitkälle. Ei pyykinlevittämisestä tietenkään saa hyvää draamaa, mutta kun oot käynyt läpi jo niin monta erilaista dramaattista tilannetta ja aina niitä tulee lisää. Mitäs niitä nyt onkaan... suhde varattuun mieheen, raiskaus, kaikenlaiset epämääräiset kuviot seurustelukumppanin ja omien kaverien kanssa, isän jatkuva uskottomuus, siskon poikaystävän paneminen, kummalliset raskauskuviot, keskenmeno, pettäminen, puolison huumeilut, kummallisen etäinen suhde vauvaan... jotenkin tuo lehmä on nyt lypsetty kuivaksi. Alkupään Muru-juttujen päähenkilö oli vielä jotenkin sympaattinen, mutta kun on lukenut suurimman osan näistä stooreista, tulee vain äklöttävä olo. [/quote] Luuletko, että kukaan tietää minusta ihan kaikkea? Ei tiedä. On yksi, joka tietää melkein kaiken, mutta ei hänkään kaikkia tunteitani pääse näkemään. Kukaan ei tiedä, että vähintään kerran viikossa mä kadun, että tein tuon vauvan. Sitten tuntuu ihan hirveältä. Ei mun elämäni ole niin helppoa ollut. En ole kylmä! Kyllä tässä tunteita on riepoteltu ja on pitänyt miettiä, kuka mä olen. Mutta jokainen on itse itsestään vastuussa, ja tunteistaan. Mun paras jaksoni elämässä oli lyhyt suhteeni itsevarmaan, helppoon mieheen, joka ei vaatinut sitoumuksia ja suurta rakkautta. Oli vain kivaa yhdessä. Ja se karahti kiville. Olen parhaani mukaan koittanut aktiivisesti rakentaa hyvää elämää. Paljonhan mä olen saanut, ihan kaiken. 2 [/quote] Eihän sulle kun koko palsta huutanut yhteen ääneen että älä tee lasta. [/quote] Mä rakastan tuota pikkuista ihan mielettömästi. ap
[/quote]
Eikö se vastaus tullut tässä? Tiedät itsekin, että lähtösi ei olisi vauvalle hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 01:22"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:15"]Noh ap, kerro rehellisesti paljonko se hoitaja teillä on? Kuinka paljon viikossa? Montako yötä olet ollut vauvan kanssa tällä viikolla? [/quote] Heitä on kaksi ja molemmat tekevät vaihtelevaa työviikkoa/-päivää. 3-6 päivää ja 4-10 tuntia. ap [/quote] Kuullostaa että joku melkein koko ajan. [/quote] Ehei :) Tänä yönä on hoitaja, mutta mä valvoinkin kaksi edellistä yötä. Nyt olen taksissa, matkalla kotiin. Oli kiva ilta ;) Onneksi mulla on kavereita, jotka lähtevät silloin ulos, kun mulle sopii. Mähän en pääse enää koska tahansa. ap
[/quote]
Taputus. Oikein 2 yötä putkeen, oot ihan megaäiti hei. Tarviihan sen jälkeen nollata.
[/quote]
No hei..:) Ei nuo liittyneet yhteen. Kyse oli siitä, että ei meillä hoitajaa ole tosiaankaan aina.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:17"]Uskon että tämä on provo.
Mutta jos kuvitellaan, ettei tämä olisikaan provo, niin siinä tapauksessa uskon, että vauvalle tosiaan on hyväksi olla muun hoitajan kuin noin kylmän äidin huostassa. Edellyttäen toki, että lapsen isä on täyspäinen ja tunne-elämältään normaali. Eli anna palaa. Kuinka pitkästä ulkomaankomennuksesta provossasi on kyse, ja missä maassa?
[/quote]
Tunnistamme sinut kyllä provoksi vaikket sitä olisi kertonutkaan :)
Jos mä saisin ottaa vauvan mukaan. Mutta sitten mies jäisi tänne yksin, enkä tykkää siitäkään vaihtoehdosta. Ja mä teen pitkää päivää, koska se on projekti.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:02"]Jos mä saisin ottaa vauvan mukaan. Mutta sitten mies jäisi tänne yksin, enkä tykkää siitäkään vaihtoehdosta. Ja mä teen pitkää päivää, koska se on projekti.
ap
[/quote]
Puhuit aiemmin vauvasta myös projektina, miksei se ole tärkeämpi kuin työprojekti?
Miten teillä pariskuntana menee jos et uskalla jättää häntä yksin? Pelkäätkö että hän käyttää taas..
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:02"]Jos mä saisin ottaa vauvan mukaan. Mutta sitten mies jäisi tänne yksin, enkä tykkää siitäkään vaihtoehdosta. Ja mä teen pitkää päivää, koska se on projekti.
ap
[/quote]
Puhuit aiemmin vauvasta myös projektina, miksei se ole tärkeämpi kuin työprojekti?
Miten teillä pariskuntana menee jos et uskalla jättää häntä yksin? Pelkäätkö että hän käyttää taas..
[/quote]
En tosiaan. Hän voi erkaantua perheestä yksinoloaikana ja unohtaa koko vauvan.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:02"]Jos mä saisin ottaa vauvan mukaan. Mutta sitten mies jäisi tänne yksin, enkä tykkää siitäkään vaihtoehdosta. Ja mä teen pitkää päivää, koska se on projekti.
ap
[/quote]
[/quote]
En tosiaan. Hän voi erkaantua perheestä yksinoloaikana ja unohtaa koko vauvan.
ap
[/quote]
Eli ei hyvin mene jos näin tunnet puolisostasi. Mikä estää häntä antamasta lasta hoitajalle ja unohtaa hänet kun et ole Suomessa
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:02"]Jos mä saisin ottaa vauvan mukaan. Mutta sitten mies jäisi tänne yksin, enkä tykkää siitäkään vaihtoehdosta. Ja mä teen pitkää päivää, koska se on projekti. ap [/quote] Puhuit aiemmin vauvasta myös projektina, miksei se ole tärkeämpi kuin työprojekti? Miten teillä pariskuntana menee jos et uskalla jättää häntä yksin? Pelkäätkö että hän käyttää taas.. [/quote] En tosiaan. Hän voi erkaantua perheestä yksinoloaikana ja unohtaa koko vauvan. ap
[/quote]Teidän perhe-elämä kuulostaa ihanalta :)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:02"]Jos mä saisin ottaa vauvan mukaan. Mutta sitten mies jäisi tänne yksin, enkä tykkää siitäkään vaihtoehdosta. Ja mä teen pitkää päivää, koska se on projekti. ap [/quote] Puhuit aiemmin vauvasta myös projektina, miksei se ole tärkeämpi kuin työprojekti? Miten teillä pariskuntana menee jos et uskalla jättää häntä yksin? Pelkäätkö että hän käyttää taas.. [/quote] En tosiaan. Hän voi erkaantua perheestä yksinoloaikana ja unohtaa koko vauvan. ap
[/quote]
Niinpä. Ja toinen sanoo elämänsä parhaimmaksi ajaksi jotain muuta kuin oman puolison ja lapsen..
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:13"]
[/quote]
Niinpä. Ja toinen sanoo elämänsä parhaimmaksi ajaksi jotain muuta kuin oman puolison ja lapsen..
[/quote]
En edes ajatellut sitä noin. Niin... Silloin mä sain olla minä eikä multa vaadittu mitään. Kukaan ei vaatinut. Muutenkin kaikki oli tosi hyvin. Oli helppoa, menestyin yksin ja oli pieni, kiva suhdekin, joka vain antoi, ei ottanut mitään.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:13"]
[/quote]
[/quote]
En edes ajatellut sitä noin. Niin... Silloin mä sain olla minä eikä multa vaadittu mitään. Kukaan ei vaatinut. Muutenkin kaikki oli tosi hyvin. Oli helppoa, menestyin yksin ja oli pieni, kiva suhdekin, joka vain antoi, ei ottanut mitään.
ap
[/quote]
Niin, sen takia kaikki sua varoitteli lapsesta ja jopa siitä avioliitosta. Nyt sua sitten jo kaduttaa.. Eikä järin hyvin mene.
Arki menee tosi hyvin. Kokonaisuus on vaikeampaa. Mutta eikös aina esikoisen syntymän jälkeen?
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:36"]Arki menee tosi hyvin. Kokonaisuus on vaikeampaa. Mutta eikös aina esikoisen syntymän jälkeen?
ap
[/quote]
Mitä sillä tarkoitat?
Vauva vuosi ei tosiaan ole helppo kaikille mutta kai sen tiesit?
Mikä teille nyt siinä on vaikeaa, eihän teiltä edelleenkään vaadita mitään kun lapsella on yötkin hoitaja...
Jos olet Maisa niin laita privaa. Namnam.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 01:22"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:15"]Noh ap, kerro rehellisesti paljonko se hoitaja teillä on? Kuinka paljon viikossa? Montako yötä olet ollut vauvan kanssa tällä viikolla? [/quote] Heitä on kaksi ja molemmat tekevät vaihtelevaa työviikkoa/-päivää. 3-6 päivää ja 4-10 tuntia. ap [/quote] Kuullostaa että joku melkein koko ajan. [/quote] Ehei :) Tänä yönä on hoitaja, mutta mä valvoinkin kaksi edellistä yötä. Nyt olen taksissa, matkalla kotiin. Oli kiva ilta ;) Onneksi mulla on kavereita, jotka lähtevät silloin ulos, kun mulle sopii. Mähän en pääse enää koska tahansa. ap
[/quote]
Taputus. Oikein 2 yötä putkeen, oot ihan megaäiti hei. Tarviihan sen jälkeen nollata.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:34"]Tiiäkkö miks näistä sun jutuista ei enää tykätä? Sä oot jotenkin mennyt liian pitkälle. Ei pyykinlevittämisestä tietenkään saa hyvää draamaa, mutta kun oot käynyt läpi jo niin monta erilaista dramaattista tilannetta ja aina niitä tulee lisää. Mitäs niitä nyt onkaan... suhde varattuun mieheen, raiskaus, kaikenlaiset epämääräiset kuviot seurustelukumppanin ja omien kaverien kanssa, isän jatkuva uskottomuus, siskon poikaystävän paneminen, kummalliset raskauskuviot, keskenmeno, pettäminen, puolison huumeilut, kummallisen etäinen suhde vauvaan... jotenkin tuo lehmä on nyt lypsetty kuivaksi. Alkupään Muru-juttujen päähenkilö oli vielä jotenkin sympaattinen, mutta kun on lukenut suurimman osan näistä stooreista, tulee vain äklöttävä olo.
[/quote]
Luuletko, että kukaan tietää minusta ihan kaikkea? Ei tiedä. On yksi, joka tietää melkein kaiken, mutta ei hänkään kaikkia tunteitani pääse näkemään. Kukaan ei tiedä, että vähintään kerran viikossa mä kadun, että tein tuon vauvan. Sitten tuntuu ihan hirveältä. Ei mun elämäni ole niin helppoa ollut. En ole kylmä! Kyllä tässä tunteita on riepoteltu ja on pitänyt miettiä, kuka mä olen. Mutta jokainen on itse itsestään vastuussa, ja tunteistaan. Mun paras jaksoni elämässä oli lyhyt suhteeni itsevarmaan, helppoon mieheen, joka ei vaatinut sitoumuksia ja suurta rakkautta. Oli vain kivaa yhdessä. Ja se karahti kiville. Olen parhaani mukaan koittanut aktiivisesti rakentaa hyvää elämää. Paljonhan mä olen saanut, ihan kaiken.
2
[/quote]
Eihän sulle kun koko palsta huutanut yhteen ääneen että älä tee lasta.
[/quote]
Mä rakastan tuota pikkuista ihan mielettömästi.
ap
[/quote]
Silti kadut sitä ja lähdet sen luota kuukauksiki edes harkitsematta. Sano mitä sanot mutta läheistä suhdetta et poikaasi näin rakenna.