Vauva jää isälle, minä ulkomaankomennukselle...
Työnantajani otti yhteyttä ja tarjosi minulle mahdollisuutta lähteä jatkamaan projektia maahan, jossa olin viime vuonna ulkomaankomennuksella. Ihan miettimättä vastasin kyllä. Projekti oli hauska ja haastava. Ainoa mutta on tuo kesävaavi pikkuinen. Uskon kuitenkin, että niin miehelle kuin vauvalle tekee hyvää olla yhdessä tämä aika. Olenhan minä ollut lähellä jo monta kuukautta. Miehellä on apuna äitinsä ja kaksi hoitajaa. Kysynkin, miten teidän vauvat ovat reagoineet mahdolliseen pitkään eroon äidistä?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:30"]Tuleeko se työkaveri kans jonka kanssa petit? [/quote] Se on hänen vakisijoituspaikkansa nykyään. Hän asuu siellä puolisonsa kanssa. Ei vaikuta minuun mitenkään. ap
[/quote]
:D Sun mies varmaan hyppii innosta?
[/quote]
Eipä ole kysynyt sanallakaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:37"] [quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:27"] [quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:26"]Kas, Muru-kirjoittelijako heräsi pitkästä aikaa? Vauvan laiminlyönti ja kaksi hoitajaa heti kärkeen mainittu. Ja vielä kuvaillaan edellistä ulkomaanprojektia hauskaksi ja haastavaksi. Osuvaa. [/quote] Laiminlyönti? Kerroit juuri jotain lastesi isästä. ap [/quote] Se on vauvan laiminlyöntiä, että erottaa vauvan pääasiallisesta hoitajastaan. Vai onko niin, että se on ollut joku muu kuin vauvan äiti jo ensimmäisinä elinkuukausina? 5 [/quote] Joo, se on se hoitaja joka vauvaa hoitaa kaikki yötkin. Muru voi sitten kirjoittaa palstalle että vauvani itkee toisessa huoneessa. [/quote] Juu, ihan yhtenä yönä pienen hetken. ap
[/quote]
Niin , sen kerran kun sinä sen kuulit. Ja loistoäitinä aattelit vaan palstailla, sen sijaan että olisit mennyt lohduttamaan omaa lastasi.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:33"] [quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:30"]Tuleeko se työkaveri kans jonka kanssa petit? [/quote] Se on hänen vakisijoituspaikkansa nykyään. Hän asuu siellä puolisonsa kanssa. Ei vaikuta minuun mitenkään. ap [/quote] :D Sun mies varmaan hyppii innosta? [/quote] Eipä ole kysynyt sanallakaan. ap
[/quote]
No mitä miehesi sanoi tähän työuutiseen ylipäätään?
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:33"] [quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:30"]Tuleeko se työkaveri kans jonka kanssa petit? [/quote] Se on hänen vakisijoituspaikkansa nykyään. Hän asuu siellä puolisonsa kanssa. Ei vaikuta minuun mitenkään. ap [/quote] :D Sun mies varmaan hyppii innosta? [/quote] Eipä ole kysynyt sanallakaan. ap
[/quote]
[/quote]
Että pitää sulatella :)
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:27"] [quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:26"]Kas, Muru-kirjoittelijako heräsi pitkästä aikaa? Vauvan laiminlyönti ja kaksi hoitajaa heti kärkeen mainittu. Ja vielä kuvaillaan edellistä ulkomaanprojektia hauskaksi ja haastavaksi. Osuvaa. [/quote] Laiminlyönti? Kerroit juuri jotain lastesi isästä. ap [/quote] Se on vauvan laiminlyöntiä, että erottaa vauvan pääasiallisesta hoitajastaan. Vai onko niin, että se on ollut joku muu kuin vauvan äiti jo ensimmäisinä elinkuukausina? 5 [/quote] Minä olen ollut pääasiallinen hoitaja. Mies rinnalla tietysti, miehen äiti ja vauvan hoitajat myös, joihin vauva luottaa täysin. Lento on lyhyt ja voimme tavata vaikka kuinka usein. ap
[/quote]
Äh. Muru oli ihan hauskaa viihdettä silloin muutama vuosi sitten äitiyslomalla. En silloin en juuri edes vaivautunut kommentoimaan, nautin halvasta lukuviihteestä ja joskus jopa puolustin taitoasi kirjoittaa. Silloin tarinat liittyivät kuitenkin aikuisiin, pienten vauvojen (provovauvojenkaan) kustannuksella en halua tarinoida. Onneksi olen välttynyt avaamasta muita uusia, provovauvan toisesta huoneesta itkemis ym. juttuja.
5
Vauvat unohtavat kyllä öidin. Suurempi ongelma onkin oma ikäväsi ja syyllisyytesi siitä miten voit olla poissa lapsesi luota. Sekin on kasvatukseen liittyvä dilemma kuinka olet oppinut mikä olisi naisen paikka. Duuniin vain ja lapsi isälle kyllä sille seuraa löytyy mamma kerhoista ja johan hallituskin halusi tätä. Isit kotiin akat töihin.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:27"] [quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:26"]Kas, Muru-kirjoittelijako heräsi pitkästä aikaa? Vauvan laiminlyönti ja kaksi hoitajaa heti kärkeen mainittu. Ja vielä kuvaillaan edellistä ulkomaanprojektia hauskaksi ja haastavaksi. Osuvaa. [/quote] Laiminlyönti? Kerroit juuri jotain lastesi isästä. ap [/quote] Se on vauvan laiminlyöntiä, että erottaa vauvan pääasiallisesta hoitajastaan. Vai onko niin, että se on ollut joku muu kuin vauvan äiti jo ensimmäisinä elinkuukausina? 5 [/quote] Minä olen ollut pääasiallinen hoitaja. Mies rinnalla tietysti, miehen äiti ja vauvan hoitajat myös, joihin vauva luottaa täysin. Lento on lyhyt ja voimme tavata vaikka kuinka usein. ap
[/quote]
Äh. Muru oli ihan hauskaa viihdettä silloin muutama vuosi sitten äitiyslomalla. En silloin en juuri edes vaivautunut kommentoimaan, nautin halvasta lukuviihteestä ja joskus jopa puolustin taitoasi kirjoittaa. Silloin tarinat liittyivät kuitenkin aikuisiin, pienten vauvojen (provovauvojenkaan) kustannuksella en halua tarinoida. Onneksi olen välttynyt avaamasta muita uusia, provovauvan toisesta huoneesta itkemis ym. juttuja.
5
[/quote]
Näin. Menee liian paskaksi
Miksei miehesi pidä kuuden viikon isyyslomaansa ja lähde vauvan kanssa mukaasi. Olettaen, että hän ei ole sitä pitänyt, kun sinä olet ollut vauvan pääsääntöinen hoitaja alku ajan. Näin vauva ei ole välttämättä erossa sinusta laisinkaan.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:40"]
[/quote]
[/quote]
Että pitää sulatella :)
ap
[/quote]
Draamaa tiedossa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:48"]Miksei miehesi pidä kuuden viikon isyyslomaansa ja lähde vauvan kanssa mukaasi. Olettaen, että hän ei ole sitä pitänyt, kun sinä olet ollut vauvan pääsääntöinen hoitaja alku ajan. Näin vauva ei ole välttämättä erossa sinusta laisinkaan.
[/quote]
Ei pysty omien projektien takia mutta lyhyempiä jaksoja mahdollisesti. Ne voi tulla mun luokse joka viikko. Ja mä välillä kotiin.
ap
Eikö se tarina mennyt niin, ettei muru kertonut pettäneensä? Kertoi ensin jotain mutta muutti tarinaa kun ei "halunnut loukata" miestään.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:02"]Eikö se tarina mennyt niin, ettei muru kertonut pettäneensä? Kertoi ensin jotain mutta muutti tarinaa kun ei "halunnut loukata" miestään.
[/quote]
Jep... Jotain tietää mutta ei koko tarinaa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:46"]Vauvat unohtavat kyllä öidin. Suurempi ongelma onkin oma ikäväsi ja syyllisyytesi siitä miten voit olla poissa lapsesi luota. Sekin on kasvatukseen liittyvä dilemma kuinka olet oppinut mikä olisi naisen paikka. Duuniin vain ja lapsi isälle kyllä sille seuraa löytyy mamma kerhoista ja johan hallituskin halusi tätä. Isit kotiin akat töihin.
[/quote]
Ai muru syyllisyyttä tuntisi? Oh please.
Siis aivan mahtavaa ap. Todella hieno tilaisuus, totta kai menet ja jätät vauvan. Kuka hullu tarjoutuisi työstä vauvan takia? Minäkin lähdin töihin, kun vauva oli 10 kk (jo!). Soittivat ja tarjosivat todella kiinnostavaa kohdetta, en voinut kieltäytyä. Sitä sitten siivosin puoli vuotta kunnes sain mahdollisuuden siivota toista. Se ensimmäinen kohde oli tosi hieno, uusi ja tyylikäs, olin otettu kun soittivat töihin. Vauva meni tarhaan, kun oli jo sen ikäinen, hyvin meni, ihan on normaali (mitä nyt pientä).
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:30"]Tuleeko se työkaveri kans jonka kanssa petit? [/quote] Se on hänen vakisijoituspaikkansa nykyään. Hän asuu siellä puolisonsa kanssa. Ei vaikuta minuun mitenkään. ap
[/quote]
:D Sun mies varmaan hyppii innosta?
[/quote]
Eipä ole kysynyt sanallakaan.
ap
[/quote]
Ei kai kun ei tiedä kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:38"]
[/quote]
5
[/quote]
Näin. Menee liian paskaksi
[/quote]
Vittu kun inhoon just näitä kirjottajia joitten pitää tulla avautumaan että MINUA ei huvita lukea tätä ketjua, MINUSTA ei tunnu hyvältä. Älä vittu lue sit. Ketään ei kiinnosta. Joitain kiinnostaa aihe. Ei oo niin vakavaa.
Minä en pystyisi olemaan vauvastani erossa, yön ylikin tekee tiukkaa (kun joudun tekemään yötyötä.) Oma "vauvani" on reilun vuoden vanha. Kolmen-neljän kuukauden ikäisestä vielä vähemmän. Ikävä tulisi itselle ja pienelle. Kyllä niitä töitä lähempääkin löytyy, isän riittävyyttä yhtään vähättelemättä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:26"]Kas, Muru-kirjoittelijako heräsi pitkästä aikaa? Vauvan laiminlyönti ja kaksi hoitajaa heti kärkeen mainittu. Ja vielä kuvaillaan edellistä ulkomaanprojektia hauskaksi ja haastavaksi. Osuvaa. [/quote] Laiminlyönti? Kerroit juuri jotain lastesi isästä. ap
[/quote]
Se on vauvan laiminlyöntiä, että erottaa vauvan pääasiallisesta hoitajastaan. Vai onko niin, että se on ollut joku muu kuin vauvan äiti jo ensimmäisinä elinkuukausina?
5
[/quote]
Joo, se on se hoitaja joka vauvaa hoitaa kaikki yötkin. Muru voi sitten kirjoittaa palstalle että vauvani itkee toisessa huoneessa. [/quote]
Juu, ihan yhtenä yönä pienen hetken.
ap