Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vietät joulua omien toiveittesi vastaisesti?

Vierailija
13.10.2014 |

Vaihtoehdot: 

a) puolison mieliksi

b) lasten mieliksi

c) vanhempienne mieliksi

Eikö nämä muut ihmiset ymmärrä, että joskus voisitte tehdä sinunkin mieliksi? Etkö osaa pitää puoliasi?

Me teemme kompromisseja ja koska minulle joulu on "ihan sama vaikkei vietettäisi mitenkään", niin joudun aina antamaan jollekin periksi, koska sellaista vaihtoehtoahan ei kukaan muu hyväksy, ettei vietettäisi mitenkään. Saan sentään yleensä päättää, jos haluan olla kotona, mutta silloin lähisukulaisille (vanhemmat, aikuiset lapset puolisoineen, sisarukset puolisoineen/perheineen) on avoin kutsu tulla meille, joten joutuu sitä joulua sitten viettämään (joutuu vaikka oltaisiin miehen kanssa kahden, koska se on hänelle tärkeää). 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan a ja c.

Haluaisin olla vain oman perheen (mies ja lapset) kesken joulun ( kaikki 3 pv).

Ei ole vielä koskaan toteutunut. Aina minä joustan ja itken sitten jossain vaiheessa joulua.

Mies haluaa joka joulu nähdä äitinsä. 

Mun vanhemmat tajuaa jo, että voi nähdä muulloinkin kuin jouluna.

Vierailija
22/24 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:41"]

Kompromissit ei kuulu parisuhteeseen. Silloin on kaikki tyytymättömiä. Meillä joustetaan vuorotellen. Tänään saan minä haluamani ja mies huomenna...

[/quote]

Ja miten tuo ei ole kompromissi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen serkku halusi viettää sukujoulua, kaikki mahdolliset ihmiset heille jouluksi ihastelemaan, kun heidän lapsukaisensa avaavat lahjoja. Yhden kerran jaksoin olla siellä, ja sitten ilmoitin miehelle, että toista kertaa en tule vaan haluan viettää omaa joulua omassa kodissa oman perheen kesken. Mies sanoi että luojan kiitos, hänkin on aina inhonnut noita jouluja. Kun me emme enää menneet, pikkuhiljaa alkoivat muutkin sukulaiset jättäytyä pois. Nykyisin serkkuperhe joutuu viettämään joulua keskenään. Serkun mies sanoi miehelleni kerran, että suuret kiitokset, hänkin on aina inhonnut sitä, että heille tulee nurkat täyteen vaimon sukulaisia jouluna.

Vierailija
24/24 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ahdistava juhla. Koko Suomi pysähtyy omiin mökkeihinsä ja neukkukuutioihinsa kesken pimeimmän talven. Ja kaupat ovat kiinni useamman päivän. Yksin joulua viettäviä ja joulua viettämättömiä syyllistetään ja pitäisi syödä rääkättyjen possujen likaisissa sikaloissa tuotettua kinkkua. Ja sitä kinkkua pitäisi syödä useamman päivän ajan. Huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme