Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupunginosilla on oikeat rajat, uskokaa jo.

Vierailija
13.10.2014 |

Asun Tarkk'ampujankadulla Ullanlinnassa. Todella monet itsepintaisesti jankkaavat, että asun Punavuoressa. Asun lähellä Viiskulmaa, joka on Ullanlinnan ja Punavuoren välissä. Asun silti Ullanlinnassa ja tasan tiedän, missä kaupunginosien rajat menevät. 

Aiemmin asuin Meilahdessa ja hämmästyttävän moni kertoi asuvansa Taka-Töölössä. 

Kaupunginosilla on oikeasti tarkat rajat, ei ne ole mitään mutu-tuntumaa ja vanhaa kansanperinnettä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:04"]

Aiemmin asuin Meilahdessa ja hämmästyttävän moni kertoi asuvansa Taka-Töölössä. 

[/quote]

..siis kertoi minun asuvan Taka-Töölössä, korjaan.

ap

Vierailija
2/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ärsyttää kun asun uudella asuinalueella keskustan kupeessa ja tällä uudella osalla on kyllä ihan oma nimensäkin, mutta kaikki niputtavat tämän keskustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu, joka sanoo asuvansa Pakilassa, vaikka asuu Maunulassa. Asuu kyllä Pakilantiellä, mutta vähän eri asia. 

Vierailija
4/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Ullanlinnan raja kulje Tehtaankadussa? Ainakin silloin kun itse kävin koulua siinä hoodeilla Tark'ampujankatu oli puhtaasti Punavuorta (ja Ulliksessa asuvat tekivät sen kyllä HYVIN selväksi).

Vierailija
5/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:06"]Mua kans ärsyttää kun asun uudella asuinalueella keskustan kupeessa ja tällä uudella osalla on kyllä ihan oma nimensäkin, mutta kaikki niputtavat tämän keskustaan.
[/quote]

Niin ja siis kun kerron missä asun, niin kaikki sanoo aina että "ahaa eli keskustassa". Ei ei ei...

Vierailija
6/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjät ovat tässä mestareita! Myytävien asuntojen hakutoiminnoissa oppii nopeasti käyttämään kaupunginosan sijaan postinumeroa kun kaikki asunnot yritetään työntään ns. paremalle aluelle. Ainakin Espoolla on selkeä kartta nettisivuillaan siitä missä menee kaupunginosien rajat.

Vierailija
7/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjät tekevät kaikkensa sumentaakseen rajat. Asuntojen myynti-ilmoituksissa Etu-Töölö jatkuu pitkälle Taka-Töölöön ja pidemmällekin. Kallio taas jatkuu Vallilaan asti. Olenpa nähnyt myytävän " Meri-Eirassa" sijaitsevaa asuntoakin (sijaitsi oikeasti Punavuoressa).

Vierailija
8/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:08"]

Eikös Ullanlinnan raja kulje Tehtaankadussa? Ainakin silloin kun itse kävin koulua siinä hoodeilla Tark'ampujankatu oli puhtaasti Punavuorta (ja Ulliksessa asuvat tekivät sen kyllä HYVIN selväksi).

[/quote]

Tarkk'ampujankatu on aina ollut Ullanlinnaa. Tehtaankatu erottaa Eiran ja Punavuoren Laivurinkadusta itäänpäin. Laivurinkadusta länteenpäin koko Tehtaankatu on Ullanlinnaa, myös se katolisen kirkon pääty. Siitä alkaa sitten Kaivopuisto ylämäkeen. Ullanlinnanmäkikin kuuluu Ullanlinnaan (yllätys?), vaikka moni soittelee vappuna sieltä olevansa Kaivopuistossa.

ap

Vierailija
9/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei näytä olevan noin. Osoitteesta http://kartta.hel.fi/# valitsemalla kohdasta Aineistot->Aluejaot -> Kaupunginosat voi tarkastaa missä rajat oikeasti menevät. Tarkk'ampujankatu on kirkkaasti Ullanlinnaa.

Nimim. Ei edes helsinkiläinen, kunhan kiinnosti googlata :-)

Vierailija
10/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:11"]

[/quote]

Tarkk'ampujankatu on aina ollut Ullanlinnaa. Tehtaankatu erottaa Eiran ja Punavuoren Laivurinkadusta itäänpäin. Laivurinkadusta länteenpäin koko Tehtaankatu on Ullanlinnaa, myös se katolisen kirkon pääty. Siitä alkaa sitten Kaivopuisto ylämäkeen. Ullanlinnanmäkikin kuuluu Ullanlinnaan (yllätys?), vaikka moni soittelee vappuna sieltä olevansa Kaivopuistossa.

ap

[/quote]

Aargh, kirjoitan itsekin väärin! Siis soittavat vappuna Ullanlinnanmäeltä ja kertovat olevansa Ullanlinnassa, vaikka ovatkin Kaivopuistossa. 

Aamuaivot taas rullaa hyvin..

ap

Vierailija
11/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviäkin kiinnostaa missä kaupunginosassa kukakin asuu.

Vierailija
12/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten välittäjät yrittivät kovasti lanseerata hienompaa, Etu-Töölöön viittaava käsitettä "Etu-Kallio" linjojen eteläpäähän. Mitä kamalampi ja törkyhintaisempi neukkukuutio oli kyseessä, sitä varmemmin sijaintina oli tuo.

Alppiharjun Harjun puolta myydään edelleen Kalliona. 

Vierailija
13/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin Eiran vieressä asuvilla tuntuu olevan vaikeuksia kaupunginosien hahmottamisesa.

Vierailija
14/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:20"]

Etenkin Eiran vieressä asuvilla tuntuu olevan vaikeuksia kaupunginosien hahmottamisesa.

[/quote]

Ehkä punavuorelaisilla? Ullanlinnalaisilla ei ole mitään tarvetta valehdella asuvansa Eirassa, palveluttomassa mummolähiössä.

Vierailija
15/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:07"]

Mulla on tuttu, joka sanoo asuvansa Pakilassa, vaikka asuu Maunulassa. Asuu kyllä Pakilantiellä, mutta vähän eri asia. 

[/quote]

Heheh, tää on muuten hauska ilmiö. Oon monesti ihan huvikseni selaillu myytäviä/vuokrattavia asuntoja netistä, ja varmaan puolissa Maunulan kämpissä onkin merkitty sijainniksi Pakila, Metsälä tai jopa Oulunkylä :D onko tuo edes sallittua kun kämppä on selvästi Maunulassa?

T: Pakilantiellä asuva maunulalainen

Vierailija
16/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä vielä, itse ainakin sanon ihan mielelläni asuvani Maunulassa. Moni osaa sijoittaa sen heti kartalle, mutta Pakila on paljon tuntemattomampi paikka joka sijaitsee monen päässä vaan "jossain Vantaan rajalla".

- 16

Vierailija
17/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
18/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, asuin ennen Stadissa, ja kerroin asuvani keskustassa, vaikka täsmennyksen vuoksi nyt pitäisi sanoa, että asuin Kampissa. Mitä väliä?

Vierailija
19/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:40"]

Jaa, asuin ennen Stadissa, ja kerroin asuvani keskustassa, vaikka täsmennyksen vuoksi nyt pitäisi sanoa, että asuin Kampissa. Mitä väliä?

[/quote]

Se onkin eri asia, koska Kamppi on vähän kuin keskustaa. Mutta typerää olisi väittää asuvansa Töölössä, jos asuu Kampissa. Tai jankata sinulle, että sinä asut Ruoholahdessa. Sinä asut R-u-o-h-o-l-a-h-d-e-s-s-a, koska minä sanon niin ja se on minun mielipiteeni.

Vierailija
20/30 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Pakilan eteläpuolelle Suursuolle on rakennettu uusi, kallis asuinalue. Sitä on myyty Pakilana ja Länsi-Pakilana, vaikka se on Suursuota. Alueelle muuttaneet asukkaat ovat tyrmistyneitä siitä, etteivät kuulu Pakilan ala-asteen koulupiiriin, vaan heidät ohjataan Maunulaan (hyi hyi!). Ovat valittaneet joka paikkaan, että eihän heidän, pakilalaisten, voi olla mitenkään mahdollista mennä jonnekin mamu-Maunulaan kouluun! 

Olisivat katsoneet itse kartasta, mihin muuttavat, eivätkä uskoneet niitä asunnonvälittäjiä!