Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosimme exäni aloitteesta 3 vuotta sitten toisen miehen takia, ja nyt hän haluaa minut takaisin. Sellainen "pikku juttu" vain löytyy, että hän on hankkinut tässä välissä lapsen tuon toisen miehen kanssa

Vierailija
05.09.2021 |

Olimme olleet yhdessä 4,5 vuotta ennen eroamme, ja molemmilla oli haave perheestä...Nuo asiat oli puhuttu läpi jo suhteen alkuvaiheessa.
Olen nyt 33, ja exäni on 32.

Jotenkin tuntuu pahalta että hän on toteuttanut tuon yhteisen haaveemme toisen kanssa, ja se on pyörinyt ajatuksissani kun olemme puhuneet viime viikkojen aikana.
Minä olen olen ollut sinkkuna melkein tämän koko "väliajan", poislukien yksi 3kk kestänyt tapailu. Ja olen siis edelleen lapseton.

En oikein tiedä ihan tarkkaan mitä tuntea ja ajatella.

Onko muilla kokemusta tällaisesta kuviosta? Palasitteko yhteen, ja miten meni?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne ihmiset tuhoavat elämänsä. Yksi viisas sanoi kerran, että menestymiseen ei tarvita suuria onnistumisia tai kunnareita, riittää että jättää ne tyhmät virheet pois. 

AP: olet vedenjakajalla. Kannattaa miettiä todella tarkkaan mitä teet.

Ja vielä vinkiksi, jo se, että kyselet tällä palstalla neuvoja, kertoo jo sen mitä sun sisimmäinen sulle yrittää sanoa:

Jätä se lehmä

Vierailija
42/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä olen sitä mieltä, että exän kanssa voi palata yhteen vaikka eroon liittyisi pettämistäkin ja että lapsi ei ole parisuhteessa ongelma, mutta tämä tilanne olisi kyllä minullekin liikaa. Tuossa kyllä sanoisin, että ex on ihan syystäkin ex, vaikka yleensä inhoan tuota sanontaa. 

Eli jos se eksä ei olisi sattunut saamaan lasta toisen miehen kanssa niin voisivat palata ap:n kanssa yhteen? Siitä lapsestako homma on nyt kiinni?

No on se vähän niinkuin viimeisistä viimeisin mielenvikaisin ajatus, että ap alkaisi kasvattaa sen miehen lasta, jonka kanssa hänen murskattujen haaveidensa tulevien lasten äiti ap:ta petti... Et tohon ei kyllä kuulu alkaa suvaitsevaisimmankaan ihmisen.

Sama toisin päin. Rakastavaiset, Reiska ja Anna suunnittelevat perheen perustamista yhdessä. Reiska tuleekin jonain iltana kotiin mietteisen näköisenä ja tahtoo keskustella. "Olen tavannut yhden tosi pantavan Pirkon ja muutan nyt hänen kanssa asumaan"... 9 kk myöhemmin Pirkko ja Reiska saavat lapsen, Pikku-Pirkon. Pirkkoa alkaa kyllästyttää perhe-elämä ja tahtoo vuoroviikot vapaiksi pikku-Pirkon ollessa 2 v. Reiska soittaa Annalle antaisiko Anna anteeksi ja alkaisi tämän Pikku-Pirkon äitipuoleksi joka toinen viikko. Ja vähintään joka toinen viikko Reiska reumaa ja rällää kuten tällaiset tapaukset tuppaa tekemään. Miten ois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yhdelle työkaverille kävi just samalla tavalla. Se otti exänsä, ja sen lapsen, takaisin ja menivät naimisiin. Siitä on nyt joku 10v sitten ja edelleen ovat yhdessä.

Tutulleni kävi taas niin, että sen vaimolla oli sivusuhde ja siitä tuli raskaaksi. Asuivat odotusajan erillään ja avioero oli pöydällä. Nyt kuitenkin kuulin, että ovat ostaneet uuden omakotitalon ja asuvat taas yhdessä. Eivät siis eronneet. Mutta heillä tosin 2 yhteistä (kait) lasta jo entuudestaan. Tämä 3. sitten sille toiselle miehelle.

Vierailija
44/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yhdelle työkaverille kävi just samalla tavalla. Se otti exänsä, ja sen lapsen, takaisin ja menivät naimisiin. Siitä on nyt joku 10v sitten ja edelleen ovat yhdessä.

Tutulleni kävi taas niin, että sen vaimolla oli sivusuhde ja siitä tuli raskaaksi. Asuivat odotusajan erillään ja avioero oli pöydällä. Nyt kuitenkin kuulin, että ovat ostaneet uuden omakotitalon ja asuvat taas yhdessä. Eivät siis eronneet. Mutta heillä tosin 2 yhteistä (kait) lasta jo entuudestaan. Tämä 3. sitten sille toiselle miehelle.

Mahtaa olla kiva viettää joulua yhdessä. 

Vierailija
45/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs me näistä jutuista loppujen lopuksi tiedetään? Mahdoton sanoo mitään. Vain kyseiset ihmiset sydämissään tietävät oikeat vastaukset. Luulen, että sinä myös jo tiedät mitä tulet tekemään.

Vierailija
46/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me palattiin miehen kanssa yhteen kun tapahtoi about samal taval.

Mulla oli menossa joku mielenhäiriö-vaihe elämässä, ja olin vähän tuuliajolla muutenkin.

Ratkaisuni tuntuivat silloin oikealta, mutta enää kun olin järkiintynyt. Ymmärsin että olin jättänyt elämäni rakkauden.

Onneksi mies halusi myös palata yhteen.

Nyt olemme olleet yhdessä tuon jälkeen jo 6 vuotta. Mies kohtelee tuon toisen miehen lasta kuin omaansa.

Hyi helvetti! Mikä kynnysmatto miesraukkasi onkaan.

Vierailija
47/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea neuvo tähän on: juokse ja lujaa!!

Kolmen vuoden aikana exäsi on ehtinyt aloittaa suhteen, tehdä lapsen ja erota. Eikö hälytyskellosi mitenkään ala soimaan?

Vierailija
48/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ikioma huippumallin näköinen vosu. Valittele kuinka uusi löytö vie kaiken ajan ja rahat. Oi hupsista, sehän tulikin paksuksi 😈

Ota kosolti kuvia IG:seen 😼

Vierailija
49/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me palattiin miehen kanssa yhteen kun tapahtoi about samal taval.

Mulla oli menossa joku mielenhäiriö-vaihe elämässä, ja olin vähän tuuliajolla muutenkin.

Ratkaisuni tuntuivat silloin oikealta, mutta enää kun olin järkiintynyt. Ymmärsin että olin jättänyt elämäni rakkauden.

Onneksi mies halusi myös palata yhteen.

Nyt olemme olleet yhdessä tuon jälkeen jo 6 vuotta. Mies kohtelee tuon toisen miehen lasta kuin omaansa.

5/5 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
50/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat yhteen, niin menkää terapian kautta.

Meme sinä ensin.

Voi olla mahdollinen ja voimilla, että ei onnistu.

Tärkeintä olisi, että kävisit selvittelemässä omia tunteitasi.

Vierailija
51/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi isoista kysymyksistä olisi luottamus. Jos ero on tullut toisen miehen takia. Mikä tässä välissä on muuttunut tämän toisen osapuolen elämässä, ettei näin enää tapahdu? Jos tuohon suhteeseen on saatu vielä lapsikin ja nyt ollaan eroamassa. Oletko varma, ettei muutaman vuoden päästä ole lapsen isän kanssa sama uudelleen lämmitys menossa? Ja millaisella pohjalla on luottamus, jos se kerran jo on särkynyt. Lapsi on mitä ilmeisemmin vielä melko pieni. Ja tarvitsee huolta ja hoitaa. Oletko valmis ottamaan vastuuta ja elämään arkea lapsen ehdoilla. Ja mahdollisen eron sattuessa joutumaan luopumaan myös lapsesta?

Vierailija
52/55 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sitten tehnyt lasta kun olitte yhdessä?

Ehkä nainen kyllästyi odottamaan

Ei kai tällaisen kanssa laspia tehda joka osoittautuu pettäjäksi.

Vierailija
53/55 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meinaat yhteen, niin menkää terapian kautta.

Meme sinä ensin.

Voi olla mahdollinen ja voimilla, että ei onnistu.

Tärkeintä olisi, että kävisit selvittelemässä omia tunteitasi.

Aapeen tarvii mennä ainoastaan Tinderiin. Virosta varmasti löytyy, viimeistään Puolasta.

Vierailija
54/55 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kai sä tommosta saastaa ota? Maa on naisia väärällään.

Vierailija
55/55 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

jos hän olisi ainut mahdollisuutesi elämäsi aikana elää yhteiselämää naisen kanssa, niin olisitko siinä tapauksessa hänen kanssaan vai eläisitkö mieluummin yksin loppuelämäsi?

Millainen ihminen hän oli? Oliko iloinen, auttavainen, hyvä huushollinpitäjä, kuunteliko murheesi, maksoiko laskunsa ajallaan, oliko älykäs, oliko hän sinuun tyytyväinen? Olitko häneen rakastunut, oliko hän sinuun? Kumpi rakasti enemmän? Valehteliko hän sinulle, oliko epäluotettava? Sänkyelämälo, menikö se hyvin?

Olitteko ensimmäiset seurustelukumppanit toisillenne? Tällöin eron ymmärtää paremmin.

Sinä suurin piirtein tiedät, millainen hän oli. Kaikki muut uudet naiset voivat olla aivan erilaisia. Sopiko hän sinulle hyvin, oliko teillä yhteisiä kiinnostuksen kohteita, teittekö muutakin kuin näpläsitte kännykkää samaan aikaan sohvalla?

Itse olen jättänyt aviomieheni toisen miehen takia. Prosessi oli vaikea, enkä meinannut osata päättää, kumman olisin loppupelissä valinnut. Valitsin kuitenkin ”uuden”. Monta kertaa oon miettinyt yhteenpaluuta, vaikka minulla on lapsikin uuden mieheni kanssa. Monta kerta kertaa olen pohtinut, huolisiko tämä eksäni (meillä on yhteinen lapsikin) minut enää takaisin, monen vuoden jälkeen. Ehkä huolisi, ehkä ei, sillä suhtautuminen on ollut hyvin nihkeää viime vuodet, ymmärrettävästi. Hänessä oli hyviä puolia ja huonoja, mielelläni muistan enemmän niitä hyviä. Henkinen tuki oli varmaan se tärkein asia mitä häneltä silloin sain, ja nykysuhteessani se loistaa poissaolollaan, jonka takia tunnen itseni melko turvattomaksi.

Mutta niin, täällä kaikki vastailee sinulle ettei pidä palata yhteen. Minun mielestäni se olisi kuitenkin harkinnan arvoinen asia, riippuen siitä kuinka hyvä olo sinulla oli hänen kanssaan silloin kun vietitte normaalia arkea. Ja toisaalta, voihan asiaa kokeilla, jos ei ala sujumaan, niin lopettaa homman lyhyeen. Muista kuitenkin huolehtia visusti ehkäisystä, ellet siis halua isäksi.

Jos olet jo vanhempi, siis lähempänä neljää kymppiä ja haluaisit isäksi, niin silloin ajattelisin, että kannattaisi katsoa tämäkin kortti. Muista siinäkin ajatella, että jos tämä on hyvä tsäänssi saada vauva ja muut tsäänsit hipovat nollaa, niin eikö tämä tsäänssi ole silloin kullanarvoinen? Maailma on täynnä erikoisia parisuhdekuvioita, ei kaikilla suju siten, että 30veenä naimisiin, kaksi lasta ja kuolema sitten 50v päästä erottaa.

Mitä häviät, vaikka antaisit mahdollisuuden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi