Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaseudulla elämä leppoista vs. kaupungissa, mutta mites jonottaminen?

Vierailija
06.01.2023 |

Maalainen kun tulee kaupunkiin, on hänen kärsivällisyytensä koetuksella välittömästi, jos johonkin joutuu jonottamaan, puhumattakaan että pitäisi jonottaa pitkään. Tässä suhteessa maalaisen mielenmaisema on paljon hektisempi kuin kaupunkilaisen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonottaminen on mälsää.

Vierailija
2/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisen ei ole tarvinnut tottua jonottamiseen eikä ole aikaa tyhjänpäiväiseen seisoskeluun. Ja kaupungissa on kiire takaisin kotiin.

Oma lapseni herätti pienenä hilpeyttä lauleskellessaan kaupan kassajonossa " tää on liian suuri city, tahdon täältä maalle takaisin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maalaisena mietin, että missä siellä kaupungissa pitää jonottaa. Terveysasemalla meillä on labra-ajat, ei seisoskella jonossa odottelemassa. Bussit ei maalla kulje, niihin ei tarvitse jonotella ja kaupassa on nykyisin itsepalvelukassa niille, jotka eivät halua rupatella kassahenkilön kanssa.

Vierailija
4/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoon maaseutua

Vierailija
5/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuvana mutta myös suurissa kaupungeissa (Helsinki, Tukholma, Berliini) asuneena toteaisin, että missään ei olla niin kärsimättömiä ja kiireisiä kuin kaupungeissa. Pientäkään viivästystä tai pysähdystä ei saisi olla.

Vierailija
6/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene sellaiseen paikkaan, mihin pitää jonottaa pitkään. Osaan vältellä ruuhka-aikoja, näkeehän sen jo kaukaa milloin on paljon ihmisiä liikkeellä samassa paikassa. Normaalit kassajonot kestän, on niitä täällä maallakin.

Vierailija
7/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin maalaisena mietin, että missä siellä kaupungissa pitää jonottaa. Terveysasemalla meillä on labra-ajat, ei seisoskella jonossa odottelemassa. Bussit ei maalla kulje, niihin ei tarvitse jonotella ja kaupassa on nykyisin itsepalvelukassa niille, jotka eivät halua rupatella kassahenkilön kanssa.

Itsepalvelukassallekin pitää jonottaa ja ip-kassa ei ole välttämättä aina käytössä.

Vierailija
8/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä kaupungissakaan jonottele missään muualla kuin liikennevaloissa.

Vierailija
9/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maalta myös, enkä kyllä kaupungissa jonota mitään. Käyn pakolliset hommat ja ihan jonottamatta hoituu.

Olen kyllä nähnyt jonon, kun ihmiset odottivat käsittääkseni jotain pelikonetta. Toisen, kun jonottivat kuulemma muumimukia. Kolmas oli kerran ehkä Tokmannille, kun sieltä sai ämpärin.

Niin ja rokotuksiin näin jonon. Porukkaa oli pitkä nauha seisomassa aamulla. Loppupäivänä ei ollut kuulemma ketään. Samaa oli kuulemma ollut, kun kaikki jonottivat jostain syystä pakkasessa passia aamusta saakka.

Olen tullut siihen tulokseen, että osa tykkää jonottaa. Onneksi täällä maalla on muutakin puuhaa.

Vierailija
10/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset asuvat kaupungeissa, kun haluavat itse omalla työllään elättää perheensä. Me kaupunkilaiset elätämme ja rahoitamme maalaisten elämän.

Vierailija
11/15 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset asuvat kaupungeissa, kun haluavat itse omalla työllään elättää perheensä. Me kaupunkilaiset elätämme ja rahoitamme maalaisten elämän.

Meillä kaupungeissa ei ole myöskään ääniyliherkkyyksiä tai ongelmia sen kanssa, että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin me itse. Ei haittaa vaikka ihmisiä näkee ja kuulee. Me kun käymme töissä, pystymme myös maksamaan elämisemme täällä ja elämme ihan normaalisti ja mukavasti.

Vierailija
12/15 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaupungeissa ei ole myöskään ääniyliherkkyyksiä tai ongelmia sen kanssa, että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin me itse. Ei haittaa vaikka ihmisiä näkee ja kuulee. Me kun käymme töissä, pystymme myös maksamaan elämisemme täällä ja elämme ihan normaalisti ja mukavasti.

Ja tulette vähän ulkoilemaan maalle. Luulette, että tulet saa tehdä mihin vaan, toisten kuisteilla voi istua, mökkirannassa uida, koiria pitää irrallaan joka pellolla ja metsässä, autolla ajaa mille tahansa tielle, kenen tahansa laavulle leiriytyä ja pitää muiden omaisuutta muutenkin yleisessä virkistyskäytössä.

Olettekin mukavaa väkeä siltä osin.

Vierailija
13/15 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha :D

En ole nähnyt yhdenkään kaupunkilaisen elättävän meidän perhettä. Vai tarkoitatko sitä, että syöt meidän viljaa, perunaa, mansikkaa, hernettä, maitoa, lihaa, munia...? Ajatko meidän auraamillamme teillä?

Jos tunnet suurta tarvetta tähän "elättämiseen", niin mielelläni otan vastaan. Taas on löpösäiliöt tyhjänä. Ei maksa, kuin 5000€, niin taas on täyttä ja selviää hetken. Myös lannoite ja sähkökustannuksiin saa osallistua vapaasti. Miten toimitaan?

Vierailija
14/15 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötte kuitenkin maalaisten tuottamaa ruokaa.

Vierailija
15/15 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötte kuitenkin maalaisten tuottamaa ruokaa.

Osa ei hoksaa tätä. Nimittäin kun vesi tulee hanasta, raha seinästä ja maito purkista, niin mistä sitä nyt voisi hoksata, ettei kauraryyni tai kananmuna ole päätynyt pussiin tai rasiaan itsekseen *puff*.

Lapsille voi sitten näyttää jonkun kivan elokuvan, missä eläimet puhuvat, niillä on vaatteet ja sonnilla utareet. On helppo kertoa siinä ohessa, että maalla ihmiset voivat elää, koska äiti ja isi rahoittavat kaiken. Ja näin on uusi sukupolvi taas valaistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän