Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jonka rintoja raskaus ei pilannut

Vierailija
13.10.2014 |

Imetitkö ja kuinka kauan? Paljon rintojen koko muuttui raskaus- ja imetysaikana, mistä kuppikoosta mihin? Jäikö rinnat isommiksi, palautuiko samaan kuppikokoon vai pienenikö imetyksen jälkeen? Esikoista tässä odottelen, nyt rinnat kasvaneet D-kupista F:ään ja tuntuu uskomattomalta jos tämä venyminen ei jätä jälkiään, vielä toivottavasti saan imettääkin hyvän tovin :)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei aiheuttanut,toki rinnat hieman turposivat,mutta ei tosiaankaan vaikuttanut esim liiveihin. En imettänyt kumpaakaan kuin vähän aikaa,ja senkin lisäravinnolla. Maitoa ei kaikista neuvolantädin nikseistä huolimatta ole tullut kovinkaan paljon. Vastaus kysymykseesi,rinnat suurinpiirtein ennallaan.

Vierailija
2/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin vanhempaa lasta vuoden ja nuorempaa kolme kuukautta. Rinnat suureni B:stä C:hen imetyksen aikana. Rinnat palautui samaan kuppikokoon tai vähän pienemmiksi kuin ennen raskauksia, mutta pieneneminen ei saanut rintoja riippumaan vaan pysyivät terhakkaina. Ehkä syy on se, että ennen lasten saamista mulla oli tosi kovat ja kipeät rinnat, joita jopa joskus luultiin silareiksi. Ne oli myös tosi korkealla ja pystyssä, joten tilanne luonnollistui imetyksen ansiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin vain kuukauden :( Maito kun nousi niin pienet aa-tissit kasvoi b:ksi ja palautuivat kivoiksi a:ksi :D Bombshelleillä saan itseni näyttää jopa naiselta! En usko että pidempi imetys olis tehnyt muuta. Tuskin tää auttaa sua kun oon pienitissinen :D Kerroinpa silti!

Vierailija
4/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 3 lasta, joista ensimmäisen sain 30-vuotiaana ja kuopuksen 39-vuotiaana. Kuppikoko ennen raskauksia oli C ja nyt taas sama C. Toki ikä varmaankin vaikuttanut rintoihin jonkin verran, mutta eivät ole raskauksien ja imetysten myötä rupsahtaneet. Kaikkua kolmea olen imettänyt 10-11 kk kutakin. Raskauarpia ei tullut lainkaan eikä sius rintoihinkaan. Kaipa se on kudostyypistä kysymys ja itse taisin olla onnekas tässä arvonnassa :).

Vierailija
5/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:34"]

Minulle ei aiheuttanut,toki rinnat hieman turposivat,mutta ei tosiaankaan vaikuttanut esim liiveihin. En imettänyt kumpaakaan kuin vähän aikaa,ja senkin lisäravinnolla. Maitoa ei kaikista neuvolantädin nikseistä huolimatta ole tullut kovinkaan paljon. Vastaus kysymykseesi,rinnat suurinpiirtein ennallaan.

[/quote]

Eli ymmärrettävästi pienet muutokset raskausaikana tekevät sen ettei rinnat rupsahda? Itse saa varmaan valmistautua malliin patakinnas :D

ap

Vierailija
6/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pitää yölläkin pehmeitä rintsikoita esim sloggi, estää venymistä

Vierailija
7/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli raskausaikana hieman raskausarpia rintoihin. En kuitenkaan koe vielä sen pilanneen rintojani, vaan maidonnousun ja imetyksen. Maidon noustessa rinnat kasvoivat parissa päivässä ties kuinka paljon. Rinnat olivat kipeät, ihoa kiristi. Imetyksen jatkuessa kiristys toki helpotti, mutta se taisi vain tarkoittaa ihon venyneen. Eihän se silloin vielä näkynyt, mutta imetyksen lopetettuani jäljelle jäi ne kuuluisat nahkarukkaset. Ennen raskautta C, imetyksen aikana (1v.) E/F ja imetyksen jälkeen B.

Vierailija
8/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:42"]Muista pitää yölläkin pehmeitä rintsikoita esim sloggi, estää venymistä
[/quote]
Komppaan tätä. Pidin imetysajan rintsikoita päivät ja yöt ja rinnat pysyivät terhakoina, vaikka imetin n. vuoden.

Vierailija
9/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa en voinut imettää, toista imetin 4kk. Toisen jälkeen ihan samanlaiset kuin ensimmäisen jälkeen. Jo raskaus pilasi rinnat. Rintani eivät tosin ole pahimmasta päästä. Voin olla pelkällä topilla ja rinnat näyttää kiinteältä ilman liivejäkin, mutta ilman paitaa vapaasti kyllä roikkuu ja nännipihat on isot.

75B koko ja raskaana lähemmäs 70G, 70D loppuimetyksen aikaan. Rinnat olivat maidon noustessa niin valtavat että pelkästään kauppaan meno hävetti :D Aivan liian suuret suhteessa kroppaan. Kaikilla ei kasva yhtä paljon. Koko saattoi tosin olla lähemmäs H silloin.

Vierailija
10/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit turpos b:stä d:hen. Imetin puoli vuotta ja imetyksen jälkeen jäi c-kuppiin :) ei alkanut roikkumaan eikä tullut arpia

Vierailija
11/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskaudesta rinnat kasvoi D-kupista F-kuppiin ja käytin jo viimeisillä viikoilla pelkkiä imetysliivejä. Imetysaikana tissit oli valtavat, eikä mahtuneetkaan mihinkään tavallisiin liiveihin. Imetin puoli vuotta ja sen jälkeen rinnat oli vähän aikaa sellaiset tyhjät lätkät, mutta palautui entisenlaisiksi ja pyöreämmiksi pikkuhiljaa, ihme kyllä. Pelkäsin että jäävät tyhjiksi lätkiksi roikkumaan.

Vierailija
12/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskaus tekee rinnoille jo sen haitan mitä tuleekaan tekemään (turpoamisen ym. Myötä syntyvät muutokse, yksilöstä riippuen). Eli lässähtävät jo raskausaikana ennen imetystä jos ovat lässähtääkseen. Tutkittu mm. Iso-Britanniassa (missä paljon teiniraskauksia). Britannian teineillä eli ( ja elää varmasti edelleen) harhaluulo että imetys pilaa rinnat eivätkä sen takia imettäneet vaan juottivat korviketta.

Vierailija
13/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut mitenkään, yhtä terhakasti ylöspäin osoittavat vieläkin. En imettänyt.

Vierailija
14/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun rinnat on pilalla neljännen lapsen jälkeen. Kahta ekaa imetin pitkään, mutta rinnat palautuivat nätisti, vaikka kasvoivatkin kovasti imetysaikana. Kolmannen jälkeen jäivät pienemmiksi ja alkoivat roikkua. Neljännen jälkeen sama, mutta pahempana. Olen imettänyt lapsiani yhteensä seitsemän vuotta, enkä kadu sitä, mutta kävisin kyllä plastiikkakirurgilla, jos olisi varaa.

Vierailija
15/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kaksi viikkoa. Ei tullut arpia rintoihin. Kasvoivat raskauden aikana A:sta B:hen ja sitten kun maito nousi niin olivat vielä isommat. Palautuivat yllättävän hyvin ja ovat todella kiinteät.

Vierailija
16/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta ja imetin yhteensä 10 vuotta. Rinnat 75c nyt 75F. Olin aika tyytyväinen, näyttivät upeilta (Mieheni ainakin tykkäs) Nyt vaihdevuosissa ovat alkaneet roikkua, muttei vielä mitään sellaista mitä ei hyvillä liiveillä voi korjata, ainakaan vielä..

Vierailija
17/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintani ovat kauniit ja suurinpiirtein samanlaiset kuin ennen lapsiakin ja olen imettänyt yhteensä noin kolme vuotta. En edes ajatellut niiden venymistä, mahdollisia arpia tai yhtään mitään muuta täysin turhaa ennen lapsia tai raskaana ollessa.

Minkä takia olet noin hysteerinen rinnoistasi? Edustavatko ne sinua ja pidätkö niitä naamasi ohella aina näkyvissä vai miksi tällaisia asioita mietit? Vai onko sinulla siellä tissimies, joka hylkää sinut jos rintasi rupsahtavat, arpeutuvat tai muuttuvat? Noloa...

Vierailija
18/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan imettänyt, rinnat kokoa D ja edelleen oikein näpsäkät. Ikää 50v :-D

Vierailija
19/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon noustessa A-kupin rintani turposivat hetkellisesti D-kuppeihin sopiviksi, tosin maidon tulon tasotuttua olivat ehkä B-kokoa. Imetin reilun vuoden ja noin kk sitten lopetin, nyt olen taas raskaana 16. viikolla, joten en ihan osaa sanoa ovatko rintani ns. normaalitilanteessa mutta ihan entisiltä näyttävät silmiini. Saas nähdä mitä toinen kierros tekee, tai oikeestaan ihan sama. Olin vain tyytyväinen että tissini täyttivät "tehtävänsä" vaikka meidän suvussa on uskottu että pienet tissit ei toimi vaan pitää tyytyä pulloon.. Luottavaisin mielin seuravaakin imettämään :)

Vierailija
20/46 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin esikoista noin 4 kk. Rintani olivat a-kuppia, reilulla kuppikoolla paisuivat. Ei raskausarpia, eikä muitakaan "imetyksen merkkejä". Sanoisin, että jäivät b-kupin kokoiseksi, mutta säilyttivät terhakan muotonsa. Tykkään! Nyt on toinen lapsi imetyksessä, takana noin 5 kk. Rinnat ovat b-kuppia, luulisin, imetysliivit kun ovat joustavat... Edelleen terhakat. Pari raskausarpea toiseen rintaan tuli liian pitkän syöttövälin ansiosta, kun rinta täyttyi maidolla (ekan imetyskuukauden aikana kun maidontulo ei ollut vielä tasaantunut). Saas nähdä miten rinnat tällä kertaa palautuvat. Minulle kelpaa a-kuppikin, kunhan muoto on kohdallaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän