Onko mitään "keinoja" lisätä mahdollisuuksia saada kaksoset?
Hieman hassu kysymys, mutta ehkä ymmärsitte mitä ajan takaa. Niin, haaveilen kaksosista! Voiko itse tehdä mitään sen eteen että olisi parempi mahis saada kaksoset? Omassa suvussani on muutamat kaksoset, äitini serkut ovat kaksosia ja isälläni on myös kaksosserkut... mitään vaikutusta mahdollisuuksiin? :D
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:09"]Hommaa mies joka on kaksonen niin todennäisyys saada kaksoset paranevat. Mutta eihän tässä kysymyksessä oikeasti ollut mitään järkeä [/quote] Mitenköhän miehen geeniperimä vaikuttaa siihen kuinka monta munasolua ap:lta irtoaa yhden kierron aikana? Vai onko kaksosmiehen siittiöt ohjelmoitu jakamaan ap:n munasolu?
[/quote]
Itse asiassa kaikilla naisilla irtoaa välillä useita munasoluja samassa ovulaatiossa ja joidenkin tutkimusten mukaan jopa puolet raskauksista alkaa kaksosraskauksina mutta toinen alkio ei pääse kiinnittymään tai abortoituu varhaisessa vaiheessa. Miehen perimä saattaa vaikutta siihen miten äidin elimistö suhtautuu "ylimääräiseen" alkioon. Ei siis ole ollenkaan mahdotonta että miehen perimä edistää kaksosuutta. Ja erityisesti identtisten kaksosten kohdalla miehen perimä voi olla ratkaiseva.
Minäkin haaveilen kaksosista. Olen itse kaksonen mutta toistaiseksi ei onnistunut. Taas niiiiiiiin av-mammamaista teilata tässä ketjussa kaikki jotka haaveilee hieman eri asioista kuin itse.