Onko mitään "keinoja" lisätä mahdollisuuksia saada kaksoset?
Hieman hassu kysymys, mutta ehkä ymmärsitte mitä ajan takaa. Niin, haaveilen kaksosista! Voiko itse tehdä mitään sen eteen että olisi parempi mahis saada kaksoset? Omassa suvussani on muutamat kaksoset, äitini serkut ovat kaksosia ja isälläni on myös kaksosserkut... mitään vaikutusta mahdollisuuksiin? :D
Kommentit (22)
Ei kai kukaan tarkoituksella halua kaksosia.
Eipä taida keinohedelmöityksen lisäksi olla mitään erikoiskikkoja. Tuskin mitkään ruokavaliot tai seksiasennot vaikuttavat. Jos sukulaisesi ovat erimunaisia kaksosia niin se voi olla periytyvää, joten pidä peukut pystyssä sen varalta.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 23:56"]Ei kai kukaan tarkoituksella halua kaksosia.
[/quote]
miksei? yhdellä synnytyksellä kaks lasta ja pikkulapsiaika minimoitu.
Ap, herätys reaalimaailmaan. Lapsellista touhua. Onko sinulla mitään tietoa kaksoisraskauksista, kahden vauvan hoitamisesta jne.?
Mitäs ne on ne clomifenit? Onks ne jotain munasolunirrotuspillereitä?
Mä olisin myös tahtonut kaksoset, ja onhan se kokonaisvaltaisesti halvempaa saada ne muksut samaan aikaan, kuin olla tupla-aika äitiyslomalla ja kotihoidontuella yms. palkka menettäen.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 23:56"]Ei kai kukaan tarkoituksella halua kaksosia.
[/quote]
miksei? yhdellä synnytyksellä kaks lasta ja pikkulapsiaika minimoitu.
[/quote]
Pikkulapsiaika minimoitu :D. Sinulla ei taida olla lapsia... Hahhah.
Kaksosraskaus on aina riskiraskaus.
E-pillerit ja heti ekasta kierrosta niiden jälkeen raskaaksi. Monet ovuloi ekasta kierrosta enemmän kuin yhden munasolun, voimakkaat oireet molemminpuolin. Tästä syystä sanotaan myös että ekasta kierrosta raskautuu helpommin kuin seuraavista. Eipä kuitenkaan kaikki. On myös sattuman kauppaa (n. 1/5) tuletko raskaaksi ekasta kierrosta, tai meneekö sun menkat ihan sekaisin pillereistä ja joudut odottelemaan menkkoja pidempäänkin. Kummatkin voi myös mennä kesken, tai toinen voi mennä kesken alkuvaiheessa.
Haluat vapaaehtosesti kaksoset?!
Kuule ne Tuplasti onni-lässytykset eivät pahemmin pidä paikkaansa. Siitä kun vauvat herää vuoronperään yöllä eivätkä varmasti nuku yhtäaikaa päikkäreitä on tuplaonnet kaukana. T: kaksostyttöjen hyyyvin väsynyt äiti. Ps. Sitten varmaan helpottaa kun tytöistä on toisilleen seuraa. Tai sitten ei.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:06"]Kaksosraskaus on aina riskiraskaus.
[/quote]
Joo joo, mutta ap haaveilee kaksosista. Olishan se niin ihqua. Ja ikää oli? 18? 20?
Hommaa mies joka on kaksonen niin todennäisyys saada kaksoset paranevat. Mutta eihän tässä kysymyksessä oikeasti ollut mitään järkeä
Temppuillen voi tulla kutoset, hauskaa?
Voi hitto näitä teinien ongelmia.
Olen kahtien kaksosten äiti. Siitä oli leikki kaukana kun oli 2 X 2v ja 2 X vastasyntynyt. Kyllä sai olla mummot, papat, naapurit ja kaikki apuna, varsinkin kun vauvoilla oli koliikki ja taaperoilla pahoja allergioita ja toisella sairaus. Nyt ovat jo teini-iässä ja ihan hyvin ne kuitenkin loppujen lopuksi kasvoi vaikka en ensimmäisestä viidestä vuodesta hirveästi univajeen vuoksi muistakkaan :-D En suosittele kaksosia.
Kokeile tehä eka se yksi, niin tuskin haaveilet kahdesta vauvasta yhtäaikaa ;)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:09"]Hommaa mies joka on kaksonen niin todennäisyys saada kaksoset paranevat. Mutta eihän tässä kysymyksessä oikeasti ollut mitään järkeä
[/quote]
Mitenköhän miehen geeniperimä vaikuttaa siihen kuinka monta munasolua ap:lta irtoaa yhden kierron aikana? Vai onko kaksosmiehen siittiöt ohjelmoitu jakamaan ap:n munasolu?
Mä oon monta vuotta haaveillut siitä että saisin kaksospojat.
N26
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:54"]Mä oon monta vuotta haaveillut siitä että saisin kaksospojat.
N26
[/quote]
Miksi?
Lastenhankinta + 40 v. Keinohedelmöitys.