Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käsitys yhteisestä arjesta on outo

Vierailija
05.09.2021 |

Emme tee kotona mitään yhdessä. Haluaisin istua joskus alas ja keskustella miehen kanssa, mutta hänellä on aika kiire soittamaan kitaraa tai pelaamaan videopelejä. Ongelmana on siis se, että mies ei luo tilaa yhteiselle ajalle, eikä kaipaa sitä. Tätä on jatkunut todella pitkän aikaa, ja alan kokea olevani yksinäinen tässä parisuhteessa. Asumme yhdessä, mutta emme tee mitään yhdessä. Istutin miehen tässä yksi ilta puoliväkisin alas ja sanoin haluavani jutella. Nostin kissan pöydälle, eli toin erotoiveeni julki. Mies oli järkyttynyt tiedosta. Hän haluaa ehdottomasti "jakaa arkensa kanssani". Mitähän helvettiä tämä nyt sitten tarkoittaa? Arjen jakaminen yhdessä ilman mitään kommunikaatiota? Minulle ei riitä tämä, mutta mies on jyrkkä eroamisen suhteen. Kai tässä pitää pakata vain tavarat ja lähteä.??

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen logiikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydy yhteistä mukavaa harrastusta eli mikään aktiviteetti ei ole molempien mieleen, niin silloin tehdään kompromisseja ja harrastetaan vuorotellen toiselle mieluisia ja itselle tylsiä aktiviteetteja. Paitsi tietenkin jos kohtelee puolisoaan vain huonekaluna eikä halua tehdä hänen mielikseen koskaan mitään.

Eihän tuossa ole mitään järkeä ottaa toista pilaamaan omaa harrastustaan. Oikeudenmukainen kompromissi sen sijaan on että molemmat aloittavat yhdessä harrastuksen jota kumpikin inhoaa vaikkapa perhokalastuksen.

Aivan mahtavaa! Äkkiäkös tuossa saadaan aikaan kummankin totaalinen tympääntyminen ja ero.

Vierailija
62/67 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne miehet on. Niille riittää, että naisen "henki" on samassa rakennuksessa. Sillä ei ole väliä olisiko se nainen fyysisesti edes samassa huoneessa tai puhe-etäisyydellä. Yhteiset harrastukset toki voi olla niitä, mistä mies pitää. Toisinpäin... Ehei.

Eikö yhteiset harrastukset ole yleensä sellaisia,joista kaikki osapuolet pitävät. Mikä järki ehdoin tahdoin harrastaa jotain mistä ei pidä?

Jos ei löydy yhteistä mukavaa harrastusta eli mikään aktiviteetti ei ole molempien mieleen, niin silloin tehdään kompromisseja ja harrastetaan vuorotellen toiselle mieluisia ja itselle tylsiä aktiviteetteja. Paitsi tietenkin jos kohtelee puolisoaan vain huonekaluna eikä halua tehdä hänen mielikseen koskaan mitään.

Kuulostaa aika paskalta suhteelta. Sinähän nimenomaan suhtaudut puolisoosi pelkästään jonakin viihdetoimistona.

Mitä ihmettä :D Minulle parisuhde on ajan viettämistä yhdessä edes silloin tällöin :D

Sinulle nainen on ilmeisesti vain kodinkone, joka siivoaa ja laittaa ruuan ja antaa seksiä?

No kyllä minä oletan, että aikuinen ihminen siivoaa oman kämppänsä, ja kyllä harrastamme seksiä ja ruuanlaittoa ja monia muita asioita, ihan molempien halusta ilman kello kaulassa vahtimista. 🤣

Eli se riittää sinulle? Kunhan on siisti kämppä, ruokaa ja seksiä, niin se on täydellistäkin täydellisempi parisuhde? Kylläpä sulla on outo käsitys parisuhteesta. Minkä takia olet parisuhteessa? Etkö koskaan halua viettää aikaa puolisosi kanssa tehden muutakin kuin kotitöitä?

Mistä ihmeestä sinä noita juttuja oikein revit? Teen puolisoni kanssa yhdessä kaikenlaista kivaa. Molempien yhteisestä halusta. Sen sijaan ei tulisi mieleenkään vaatia viihdepalveluita ihmiseltä, joka ei itse halua viettää aikaa kanssani. Mielestäni käsitykseni ihmissuhteista on varsin ongelmaton. Niitä ei kannata jatkaa, jos ne perustuvat pakottamiseen eivätkä molemminpuoliseen haluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia asioita toivoisit, että tekisitte yhdessä? Kysyn, koska saatan samaistua jossain määrin mieheesi. Olen introverttina tottunut olemaan tavallaan omissa oloissani vaikka kumppani saattaakin olla viereisessä huoneessa juurikin pelailemassa, lukemassa tai vastaavaa kuten minäkin. Päivittäin kyllä keskustellaan, sekä kuulumisista että abstraktimmistakin asioista, sekä hoidetaan esim kauppareissut ja kulut yhdessä. Fyysistäkin läheisyyttä on paljon. Eli kai ainakin nimenomaan arkisessa mielessä jaetaan se arki. Eikä hän ole muistaakseni koskaan valittanut tästä, mutta tuskin jonkinlainen piristävä kaavoista poikkeaminen silloin tällöin nostaisi vastalauseitakaan.

Exäni puolestaan oli levottomampi ja toivoi suhteeltamme sellaista jännittävyyttä, jota en osannut luontevasti toteuttaa. Normaaliin parisuhteeseen kuulemma olisi pitänyt kuulua esimerkiksi sellaista, että toisinaan yllättäisin hänet olemalla kotona vastassa seksikkäässä asussa, ehdottelisin ja ideoisin yhteisiä lomamatkoja, tai vaikka innostaisin häntä uusiin yhteisiin urheiluharrastuksiin. Ei hän itse ehdottanut koskaan mitään, mutta syyllisti minua tylsäksi. Esimerkiksi kerran hän olisi kuulemma halunnut mennä pelaamaan lasertagia nimipäivänsä kunniaksi, mutten ollut tajunnut jonkinlaista aiempaa vihjailua aiheesta.

Eli millainen määrä ja millaiset yhdessä tekemisen muodot ovat parisuhteessa sitä normaalia tasoa?

Vierailija
64/67 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin seitsemäs vastaaja. Konkretiaa, ap. Monelle miehelle on liian hahmotonta yrittää kertoa haluavansa lisää yhteistä aikaa tai lisää huomiota tai että puhutaan asioista. Sen sijaan ihan konkreettisia ehdotuksia. Aloittakaa jostain, vaikka sitten lauantaisin kaikki laitteet kiinni illan ajaksi, käytte kävelyllä, saunotte ja sen jälkeen syötte ja juttelette. Tai jotain vastaavaa.

Mutta miksi se on aina naisten tehtävä opettaa niitä miehiä käyttäytymään kuin aikuiset? Jos ei se mies itse osaa eikä millään ymmärrä, niin ei siihen kannata käyttää energiaansa.

Jos toista ahdistaa ja toista ei, niin kyllä sen jota ahdistaa on helpompi kertoa mikä voisi auttaa. Jotkut ihmiset helposti urautuvat tiettyyn rutiiniin arjessa, eivätkä osaa nähdä, ettei se sovi toiselle tai, että on muitakin tapoja. En näe, että tämä olisi sukupuolikysymys, kyllä tilanteessa voisi olla toisinkin päin.

Mun mies on valitellut tuntevansa yksinäisyyttä. Mutta ei kuitenkaan varsinaisesti halua tehdä mitään yhdessä kun on aina niin väsynyt töistä, eli yhdessäolo pitäisi olla vain kainalossa makailua kun hän torkkuu. En ehdi, meillä on taapero joka vaatii mun huomiota koko hereilläoloaikansa, joten kun poika on päiväunilla niin teen ruokaa tms. ja kun menee nukkumaan niin menen minäkin että jaksan herätä kukonlaulun aikaan. Mies pelailee aamuyöhön ja nukkuu sitten puoleebpäivään ja valittaa kun "oot niin etäinen". No en vaan tässä elämänvaiheessa pysty rentoutumaan tekemättä mitään kun tiedän että sitten ne hommat kasaantuu... Yritän silti parhaani mukaan käydä vähän halimassa välillä ja seksiäkin on muutaman kerran viikossa mutta en tosiaan pysty rauhoittumaan paikalleen jos on jotain tekemistä (ja aina on).

Eiköhän sitä ehditä sitten taas laiskotella yhdessä kun pikkulapsiaika on ohi, pari vuotta on tosi lyhyt aika...

Vierailija
65/67 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa kolmenlaisia miehiä: osa on aina töissä, osa aina harrastuksissa ja osa juoksee baareissa. Yhteistä näille on, että yksikään ei vietä aikaansa naisensa kanssa. Sinä sait tuollaisen harrastus-version ( joka ei lähde kotoa, mutta harrastaa omia juttujaa).

Tämän, kun opit miehistä, niin on helpompaa olla parisuhteessa. Et enää odota mieheltä yhteistä aikaa/tekemistä ja alat elää omaa elämääsi.

Nuo 3 mies lajia ei tarvitse parisuhdetta. Nainen on heille huonekalu, siivooja, kokki ja lastenhoitaja.

Vierailija
66/67 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä? Alle 30-vuotiaat kuuluvat vielä nuorisoon ja pelaavat kuten lapsille tyypillistä.

Vierailija
67/67 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia käsityksiä yhteisestä ajasta. Minulla oli ex-vaimon kanssa sama ongelma. Kun ei halunnut edes siivota tai käydä lenkillä yhdessä, niin koin itseni hyvin ei toivotuksi. Hänelle yhteistä aikaa oli esimerkiksi se, että toinen tekee ruokaa keittiössä ja toinen pihatöitä. "Ollaan kuitenkin molemmat kotona ja tehdään hommia yhteisen arjen eteen." Joko opettelette tekemään kompromisseja tai eroatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi