Mitä alkoholia olette suunnitelleet ottaa jouluna
Me olemme miehen kanssa miettineet, että joulurauhan julistuksen aikaan kohotamme kuohuviinilasilliset. Ruoanlaiton aikana voi vähän maistella viiniä, jotta tunnelma nousee. Vieraiden tultua otamme tervetuliaismaljat ja saunan jälkeen oluet tai sidukat.
Valkoviiniä kalojen kanssa tietenkin ja punaviiniä kinkun kanssa. Jälkiruoaksi jotain makeaa jälkiruokaviiniä ja kahvit ja konjakit.
Lahjoja aukaistessa otamme aikuisten kesken hyviä juomia ja ehkä vielä illalla maistelemme joululahjapulloja.
Humalassa emme ole koskaan olleet, koska maistellaan hyviä juomia pitkin päivää ja syömme samalla. Absot älkää vaivautuko moralisoimaan. Jos olette alkkisperheiden lapsina saaneet traumoja, pitää teidän ymmärtää, että suurin osa osaa ottaa siististi, eikä ole kuten vanhempanne ja vedä perseitä
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:20"]
Lapsilla ymmärrän joulun odotuksen, mutta näin aikuisena lähinnä ällöttää koko juhla.
[/quote]
Minusta on taas ihanaa, kun on monta päivää aikaa nauttia juhlajuomista ja -ruoista ja nauttia ystävien ja sukulaisten seurasta.
Meille ostetaan varmaan punaviiniä ja valkoviiniä ja hehkuviiniä ja tehdään boolia ja voih, kaikkea ihanaa. Meillä käy joulunpyhinä paljon vieraita ja siksi täytämme baarikaapin hyvillä juomilla ja jääkapin hyvillä ruoilla.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:44"]
Mä oisin noilla juomilla jo aika kännissä. Kyllä mä voin jonkin drinksun ottaa, mutta en mä niitä nyt lokakuussa suunnittele.
[/quote]
Tarkoitus on ollakin, ei aika kännissä vaan todella kännissä. Samalaisessa kun eilen olin, muisti pois ja jne.
Mesimarjalikööriä jouluyönä ja joulupäivänä. Se on traditio.
En mitään. Meidän perheessä osataan juoda fiksusti, ja siihen fiksuun juomiseen kuuluu myös se, että voi olla myös kokonaan ilman.
Eikö sulle tule stressi kun pitää miettiä jo ohjelma yli 2kk päässä olevaan tapahtumaan? :D ja muutenkin aika laaja valikoima, eikö tule päänsärky kun on pakko olla erilaisia juomia eri toiminnoille :D vai toimiiko viini sinulle hauskan pitämisen symbolina. Anyway en ole absolutisti, enkä kärsi mikäänlaisista traumoista, mutta tissuttelet aika paljon. Relax
En nyt ota noihin määriin kantaa, MUTTA...
Tyyppi joka lokakuun alussa jo tietää/suunnittelee et miten jouluna dokataan on kyllä ongelmainen jollakin lailla... Oikeesti.
Ehdottomasti laadukasta port viiniä ja suklaata sekä tietysti joku hyvä sikari...
Snapsia ehdottomasti voileipäpöytään. Kinkun kanssa ei oikein sovi mikään punkku, tumma olut on käypä ratkaisu tähän ongelmaan. Konjakkia ja kahvi maistuu aterian hyväksi lopuksi.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:55"]
Me olemme miehen kanssa miettineet, että joulurauhan julistuksen aikaan kohotamme kuohuviinilasilliset. Ruoanlaiton aikana voi vähän maistella viiniä, jotta tunnelma nousee. Vieraiden tultua otamme tervetuliaismaljat ja saunan jälkeen oluet tai sidukat.
Valkoviiniä kalojen kanssa tietenkin ja punaviiniä kinkun kanssa. Jälkiruoaksi jotain makeaa jälkiruokaviiniä ja kahvit ja konjakit.
Lahjoja aukaistessa otamme aikuisten kesken hyviä juomia ja ehkä vielä illalla maistelemme joululahjapulloja.
Humalassa emme ole koskaan olleet, koska maistellaan hyviä juomia pitkin päivää ja syömme samalla. Absot älkää vaivautuko moralisoimaan. Jos olette alkkisperheiden lapsina saaneet traumoja, pitää teidän ymmärtää, että suurin osa osaa ottaa siististi, eikä ole kuten vanhempanne ja vedä perseitä
[/quote]
Repesin :D
Antakaa lapsille raitis joulu. :(
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:55"]
[/quote]
Älkää vastatko tälle provolle enää
Ei mitään, koska alkoholi ei mielestämme kuulu jouluun. Ja emme asu synkkä-Suomessa.
Mä oisin noilla juomilla jo aika kännissä. Kyllä mä voin jonkin drinksun ottaa, mutta en mä niitä nyt lokakuussa suunnittele.