Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos maskisuositus poistuu, selviää kuinka moni käytti muuten kuin omasta halustaan

Vierailija
05.09.2021 |

Jos maskisuositus poistuu, ne lopettavat heti maskin käytön, jotka oikeasti eivät halua sitä käyttää - eli jotka ovat käyttäneet joko sosiaalisen paineen vuoksi tai ainoastaan siksi, että "käskettiin". Tämä voi lisätä heille painetta käyttää maskia jatkossakin (vaikkei oikeasti tekisi mieli), jotta he voisivat todistaa, että heille maskinkäyttö on "oman ajattelun tulosta" ja "oma tahto". Tätähän moni on korostanut - että älykkäät ihmiset käyttävät maskia, jotka osaavat ajatella itse. Nyt jos maskisuosituksen loputtua he lopettavatkin sen käytön, vaikuttaisi silytä, ettei heille syy maskinkäyttöön ollutkaan oma ajattelu vaan ylhäältäpäin tuleva määräys ja ehkä myös ryhmäpaine.

Kiinnostavaa nähdä, miten käy!

En tiedä, kumpi olisi mielenkiintoisempaa: nähdä, mitä tapahtuu jos maskisuositus jätetään ikuisiksi ajoiksi roikkumaan (eli missä vaiheessaja miten maskeista aletaan luopua omatoimisesti ja kuinka moni käyttää loppuikänsä) VAI nähdä mitä tapahtuu, jos maskisuosituksesta luovutaan (kuinka moni lopettaa maskinkäytön heti kuni seinään ja kuinka moni käyttää silti vielä). No, ehkä molemmat olisivat ihan mielenkiintoisia. Jälkimmäisen tulokset nökyisivät nopeammin ja dramaattisemmin, joten se voisi siinä mielessä olla kiinnostavampaa - toivokaamme siis, että maskisuositus poistuu, niin nähdään todelliset motiivit maskinkäytön takana!

Tavallaan olisi vähän vahingoniloinen ajatus, että jotkut "joutuisivat" käyttämään maskeja paljon pitempään, jotta voivat todistaa, että ovat käyttäneet maskia koko ajan ihan vaan omasta halustaan.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit pois ja heti. Ei niistä oiekasti ole edes mitään hyvötyä. Vain haittaa lähinnä.

Vierailija
2/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ajatella niin paljoa sitä, että mitä muut ajattelet itsestä. Itse olen mensan testin mukaan ihan älykäs ja lopetan maskin käytön kun itsestäni siltä tuntuu. Ihan sama mitä joku ajattelee siitä, että onko se viikko vai kaksi suositusten loputtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se poistunut jo vuosi sitten?

Vierailija
4/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäpaine ei poistu mihinkään vaikka virallinen suositus poistettaisiin. On vaikka mitä asioita mihin on ryhmäpaine vaikka valtiolla ei ole niistä asioista mitään virallista mielipidettä.

Maskit ovat tulleet jäädäkseen.

Vierailija
5/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva käyttää maskia vapaaehtoisesti. Suosituksen ja sen myötä sosiaalisen paineen pakottamana. 

Vierailija
6/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein gallupin asiasta ja yli puolet käyttää maskia vain suosituksen ja kuvitteellisen yhteisön paineen vuoksi. Heikkoa on usko maskien hyödyllisyyteen.

Vierailija
7/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt maskia koko korona aikana. Vain idiootti maksaa siitä että saa laittaa rätin naamaan.

Vierailija
8/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kaupassa tavallisia perheitä, ei maskia

Vierailija
9/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ajatella niin paljoa sitä, että mitä muut ajattelet itsestä. Itse olen mensan testin mukaan ihan älykäs ja lopetan maskin käytön kun itsestäni siltä tuntuu. Ihan sama mitä joku ajattelee siitä, että onko se viikko vai kaksi suositusten loputtua.

Miksi nämä älykkäät ja itsenäisesti ajattelevat eivät käyttäneet maskia jo ennen kotonaa? Samanlaisia lampaita siis kuin muutkin.

Vierailija
10/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käytän vain sosiaalisen paineen vuoksi. Ihan turhaa roskaahan ne maskit on (ja tuottaa), virukset menee läpi ja normaalit ihmiset pärskii muutenkin nenäliinaan. Hyöty 0.

Saisi tulla jo se kehotus lopettaa käyttö, iho kirvelee yhä eilisen maskinkäytön jäljiltä.

Vierailija
11/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain siksi, ettei mummojen tarvitse mulkoilla vihaisesti, eli sosiaalisen paineen vuoksi.

Saapahan itse irvistellä rauhassa maskin takana.

Vierailija
12/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on ihan vi..... sama mitä muut ajattelee minusta. Maskin laitan ainoastaan lentokoneeseen ja heti kun mahdollista niin tilaan syötävää ja juotavaa ettei tarvitse pitää.

Vierailija
13/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä älykkäät ja itsenäisesti ajattelevat eivät käyttäneet maskia jo ennen kotonaa? Samanlaisia lampaita siis kuin muutkin.

😂 Meinaatko että huvikseen? Tiedän monta, jotka käyttivätkin, esimerkiksi hoitohenkilökunta. Sua ei varmaan sitten haittaa, jos avoleikkauksessasi ei henkilökunta käytä, vaikka pikkasen aivastuttaa.

Vierailija
14/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös maski suositus poistunut jo ajat sitten?

Vierailija
15/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kunnes halukkaat on rokotettu. Tietenkin. En ole itsekäs enkä idiootti.

Miten tyhmä pitää olla, että ei vieläkään tajua maskin funktiota? Sillä suojataan MUITA.

Sen tämä pandemia on opettanut, että tyhmillä on sangen kivettyneet käsitykset kaikesta, eli etteivät he opi juuri mitään uutta eivätkä kykene muuttamaan harhaluulojaan.

Arvostan tietoa, tiedettä, älyä ja epäitsekkyyttä entistäkin enemmän.

Vierailija
17/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski_suositus suorastaan kruunaa kommenttisi.

Vierailija
18/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kunnes halukkaat on rokotettu. Tietenkin. En ole itsekäs enkä idiootti.

Miten tyhmä pitää olla, että ei vieläkään tajua maskin funktiota? Sillä suojataan MUITA.

Sen tämä pandemia on opettanut, että tyhmillä on sangen kivettyneet käsitykset kaikesta, eli etteivät he opi juuri mitään uutta eivätkä kykene muuttamaan harhaluulojaan.

Arvostan tietoa, tiedettä, älyä ja epäitsekkyyttä entistäkin enemmän.

On vähän ylimitoitettu toimenpide, että jatkuvasti terveet ihmiset käyttävät maskia, vaikkei heillä edes ole koronaa. Kuinkahan moni suomalainen tällä hetkellä oikeasti kantaa koronavirusta? Ei voi olla oikein mitoitettu toimenpide, että samaan aikaan KAIKKI kulkevat kuukaudesta ja vuodesta toiseen maskit naamalla. Etenkin, kun nyt on myös tehokkaammat keinot suojata ITSEÄ: rokote ja myös FFP-maskit niille, jotka sellaista haluavat käyttää.

Vierailija
19/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Meinaatko että huvikseen? Tiedän monta, jotka käyttivätkin, esimerkiksi hoitohenkilökunta. Sua ei varmaan sitten haittaa, jos avoleikkauksessasi ei henkilökunta käytä, vaikka pikkasen aivastuttaa.

Pikkusen eri asia, käytänkö minä prismassa kuin lääkäri tai hoitaja. Vi..... sun laiset asioiden sekoittajat.

Vierailija
20/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"älykkäät ihmiset käyttävät maskia, jotka osaavat ajatella itse" kuulostaa pelottavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän