Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostu enää tekemään kassatyötä!

Vierailija
12.10.2014 |

Yksinkertaisesti mielenterveys ei kestä tuota työtä. :/

Harjoittelijana olet liian hidas, varsinkin uuden kassasysteemin kanssa. Jos mokaat kerrankin, niin asiakas tuhahtelee, usea jopa kommentoi jotain suoraan. Oikeasti harva on ymmärtäväinen kassaharjoittelijoiden kanssa.

Olen ihminen, joka hermostuessaan alkaa vähän hätäiseksi ja silloin alan mokailemaan. Kerran asiakas halusi tupakkaa ja annoin hänelle vahingossa väärän värisen (halusi punaista, annoin vahingossa sinisen), alkoi sitten möykkäämään minulle, että näyttääkö hän kenties ihmiseltä joka tälläistä paskaa polttaa. :( Rehellisesti sanoen minulla ei ole mitään hajua, mitä eroa noilla väreillä on, olen aina ajatellut että liittyvät jotenkin tupakan vahvuuteen.

Kerran yritin miljoonankiireessä luututa lattialta asiakkaalta levähtänyttä pesuainetta (ettei kukaan liukastu), en heti välittömästi huomannut, että kassalla on ruuhkaa, eikä kukaan ollut painanut apua kassalle.

Joku mies huusi jonon hänniltä minulle todella kovaan ja ilkeään sävyyn " Etkö sä hempukka tajua edes kassaa avata?!" ja muut asiakkaat nyökkäilivät ja katsoivat minua nyrpeästi. Lähdin paniikissa avaamaan kassaa, mutta pomo pysäytti minut ja alkoi moittimaan, että oikeastiko olen niin tyhmä että meinaan jättää sen pesuaineen siihen lattialle.

Pomo ei kuitenkaan pyynnöstäni huolimatta voinut avata uutta kassaa. Oli tosi noloa siivota sinä pitkän jonon vieressä, ihmisten tuhadellessa ja miettiessä ja kysellessä MIKSI en voi sitä kassaa avata, olenko joku siivooja.

Muutama esimerkki, mutta oikeasti. Mieluummin olen hetken työttömänä, kun menen yhteenkään kassahommaan. :( Olen liian kiltti ihminen siihen.

T. Merkonomi

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä oikein olet töissä? Mä olen ollut kauppahommissa noin viisi vuotta (Etelä-Helsinki) eikä ikinä ole ollut tuollaista. Vaihda kauppaa.

Vierailija
2/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:54"]

Missä sä oikein olet töissä? Mä olen ollut kauppahommissa noin viisi vuotta (Etelä-Helsinki) eikä ikinä ole ollut tuollaista. Vaihda kauppaa.

[/quote]

Siis tuo oli hirvein kokemukseni, joka tapahtui opiskeluaikaan kun olin harjoittelussa Lidlissä. :( Olen aina ollut hirveän ujo ihminen, kiusaamisen takia kärsin edelleen pienestä sosiaalisten tilanteiden pelosta.

En vaan kykene enää olemaan töissä kassalla. Vaikka saisin päivässä yhdet haukut, se olisi ihan liikaa. Muutenkin ahdistaa olla siinä kassalla, tuntuu että kaikki asiakkaat vihaavat sinua.

Ja kämmäilen niin paljon. :( En haluaisi pilata kenenkään päivää ja tiedän että ihmiset tulevat esim. ruokakauppaan lähes aina pahantuulisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu... Et ole tosissasi, miksi ihmeessä kouluttauduit merkonomiksi, jos et alasi hommia kykene henkisesti suorittamaan?!

Ja kakkonen on oikeassa, lennät kortistosta kassalle välittömästi tai sitten saat karenssia.

Vierailija
4/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kertaakaan harjoitellessa tullut tuhahtelevia asiakkaita. Jos tein virheen niin pahoittelin "anteeksi että kestää mutta mä vasta harjottelen tätä kassan käyttöä". Siten sai asiakkailta vaan rohkaisevia hymyjä. Asiakkaat antaa kyllä useimmiten anteeksi kunhan muistaa pahoitella. 

Asiakaspalveluammatissa kuuluu aina pahoitella vaikka tietääkin että jokin olisi asiakkaan vika. Ikävää että sinulle on sattunut noin inhottavia asiakkaita, itse pidän kovasti asiakaspalvelutyöstä!

Vierailija
5/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sitten teet noita hommia jos luonne ei kestä!? En ole kassalla töissä eikä suunnitelmissa ole koskaan ollakaan, koska ei kiinnosta enkä ole asiakaspalvelija luonnetta. Mutta minä sentään tiedostan tämän jo etukäteen.

Vierailija
6/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten ilkeitä vastauksia. :( Ei kaikki pysty tuollaiseen robottimaiseen suorittamiseen, jossa pitää olla vielä huomion keskipisteenä ja toimia virheettömästi ja nopeasti.

Ap oletko miettinyt jatkokoulutusta? :) Millaista työtä haluaisit tehdä?

Vierailija
7/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:59"]Miten sulla voi olla tuollaiset ongelmat? :D Oletko tyhmä? Kassaneidin homma on ehkä helpointa mitä on olemassa, kuka tahansa pystyy siihen. Ja sinä et? Oletko oikeasti ihan vitun tyhmä? Miten tuossa työssä voi edes kämmäillä?
[/quote]

Sen takia kassalle (ennen hyvinä aikoina) pääsikin kuka vain töihin ilman koulutustakin.

Vierailija
8/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:01"]

Miksi ihmeessä sitten teet noita hommia jos luonne ei kestä!? En ole kassalla töissä eikä suunnitelmissa ole koskaan ollakaan, koska ei kiinnosta enkä ole asiakaspalvelija luonnetta. Mutta minä sentään tiedostan tämän jo etukäteen.

[/quote]

No, minähän nimenomaan totesin, etten enää pysty. :D Siivoan vaikka vuoden ja menen syksyllä opiskelemaan jotain muuta. IT-ala vaikuttaa houkuttelevalta.

ap

Vierailija
9/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:03"]

[/quote]

No, minähän nimenomaan totesin, etten enää pysty. :D Siivoan vaikka vuoden ja menen syksyllä opiskelemaan jotain muuta. IT-ala vaikuttaa houkuttelevalta.

ap

[/quote]

Really? IT-alalle jos älyllinen kyvykkyys ei riitä edes kassaneidon hommiin?

T. Mies 33

Vierailija
10/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, koska olen itsekin herkkä ja minulla on tarve miellyttää muita ihmisiä, mutta: älä ota asioita liian vakavasti. Itseänikin joskus harmittaa, kun on kiire ja kassa rupattelee toisen asiakkaan kanssa, viikkaa huolellisesti vaatteita tai alkaa esim. soittaa johonkin selvittääkseen hinnan, mutta minun kiireeni ei ole kassan vika. Ne kassatyöntekijät, jotka palvelevat rauhallisesti yhden asiakkaan kerrallaan, tekevät tod. näk. vähiten virheitä ja stressaavat vähemmän, eli jaksavat työssään pidempään. Vaikka tekisit kaiken oikein, tehokkaasti ja hymyillen, joku on sinuun kuitenkin tyytymätön.

Itse olen alkanut nauttia omasta työstäni enemmän, kun olen sisäistänyt, että olen riittävän hyvä työntekijä, kun yritän parhaani. Kaikki ihmiset tekevät virheitä. Niistä voi joko lannistua ja luovuttaa tai ajatella, että on ainakin yhden kokemuksen viisaampi.

Vierailija
11/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meinasit välttää kassatyöt ensi syksyyn saakka? Ihan takuulla työkkäri laittaa sulle työkehotuksen jonnekin isoon kauppaan kassatytöksi. Miten elät sitten kun saat karenssia?

Vierailija
12/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin ihan yks paskanhailee vittuilevat asiakkaat. Teen työni niin hyvin kuin osaan ja jos se ei jollekin riitä niin siinäpä nyrpistelkööt. 

Vierailija
13/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te oikeasti, että ainoa työ mitä merkonomi voi tehdä, on kassatyöt? :D Oletteko tosissanne?

Ap:lle tsemppiä, IT-ala on luultavasti sinulle parempi, ei tarvitse miellyttää perseileviä asiakkaita.

Vierailija
14/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään haluais tehdä kassahommia, liian helppoa ja tylsää mun mielestä. Voithan uudelleen kouluttautua, kuullostat aika nuorelta.

Vierailija
15/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että siivojaksi? Meinasit sitten siirtyä alalle, jossa sinua kohdellaan kuin halpaa makkaraa, vaikka et kestä sellaista?

Vierailija
16/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:03"]

[/quote]

ap

[/quote]

Illan naurut. Kiitos tästä.

Vierailija
17/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu johonkin pieneen lähiökauppaan, jossa on sama asiakaskunta päivästä toiseen. Pikkukauppojen myyjiltä olen kuullut vain positiivista asiakkaista, mutta isojen kauppojen myyjät joskus kertovat tyhmistä asiakkaista. Tietysti itseluottamustasi voisit myös parantaa vaikka jonkin harrastuksen kautta.

Vierailija
18/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:06"]

Luuletteko te oikeasti, että ainoa työ mitä merkonomi voi tehdä, on kassatyöt? :D Oletteko tosissanne?

Ap:lle tsemppiä, IT-ala on luultavasti sinulle parempi, ei tarvitse miellyttää perseileviä asiakkaita.

[/quote]

No kerrohan esimerkkejä. Ei minulla tule äkkiseltään ainakaan yhtään mitään mieleen.

Vierailija
19/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä todella nuoren oloinen. Todellakaan ei ole kenenkään pakko tehdä kassahommia jos ei niihin kykene. Jos työkkäri pakottaa haastatteluun, niin kerrot haastattelijalle rehellisesti tilanteestasi. Siitä ei saa karenssia, koska työnantajalle tulee kertoa rehellisesti mahdolliset terveydelliset seikat, jotka voivat vaikuttaa työntekoosi.

Vierailija
20/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:06"]

[/quote]

No kerrohan esimerkkejä. Ei minulla tule äkkiseltään ainakaan yhtään mitään mieleen.

[/quote]

Sihteeri? Kirjanpitäjä? Assistentti? Tilittäjä? Reskontranhoitaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi