Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostu enää tekemään kassatyötä!

Vierailija
12.10.2014 |

Yksinkertaisesti mielenterveys ei kestä tuota työtä. :/

Harjoittelijana olet liian hidas, varsinkin uuden kassasysteemin kanssa. Jos mokaat kerrankin, niin asiakas tuhahtelee, usea jopa kommentoi jotain suoraan. Oikeasti harva on ymmärtäväinen kassaharjoittelijoiden kanssa.

Olen ihminen, joka hermostuessaan alkaa vähän hätäiseksi ja silloin alan mokailemaan. Kerran asiakas halusi tupakkaa ja annoin hänelle vahingossa väärän värisen (halusi punaista, annoin vahingossa sinisen), alkoi sitten möykkäämään minulle, että näyttääkö hän kenties ihmiseltä joka tälläistä paskaa polttaa. :( Rehellisesti sanoen minulla ei ole mitään hajua, mitä eroa noilla väreillä on, olen aina ajatellut että liittyvät jotenkin tupakan vahvuuteen.

Kerran yritin miljoonankiireessä luututa lattialta asiakkaalta levähtänyttä pesuainetta (ettei kukaan liukastu), en heti välittömästi huomannut, että kassalla on ruuhkaa, eikä kukaan ollut painanut apua kassalle.

Joku mies huusi jonon hänniltä minulle todella kovaan ja ilkeään sävyyn " Etkö sä hempukka tajua edes kassaa avata?!" ja muut asiakkaat nyökkäilivät ja katsoivat minua nyrpeästi. Lähdin paniikissa avaamaan kassaa, mutta pomo pysäytti minut ja alkoi moittimaan, että oikeastiko olen niin tyhmä että meinaan jättää sen pesuaineen siihen lattialle.

Pomo ei kuitenkaan pyynnöstäni huolimatta voinut avata uutta kassaa. Oli tosi noloa siivota sinä pitkän jonon vieressä, ihmisten tuhadellessa ja miettiessä ja kysellessä MIKSI en voi sitä kassaa avata, olenko joku siivooja.

Muutama esimerkki, mutta oikeasti. Mieluummin olen hetken työttömänä, kun menen yhteenkään kassahommaan. :( Olen liian kiltti ihminen siihen.

T. Merkonomi

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi sua! Hae paremmille seuduille pienempiin kauppoihin! Esim Lönkan Siwa on todella kiva ja viihtyisä kauppa ainakin asiakkaan näkökulmasta :) Joku sen tapainen? Tai ihan muu kuin ruokakauppa.

Itse olen myyjänä muulla alalla ja sielläkin toki paskamaisia asiakkaita tulee vastaan päivittäin. Mutta minä ollen kovettunut sen verran että yksikään asiakas ei pääse ihon alle (ellei kirjaimellisesti sitten). Opiskelujen ohella teen näitä töitä.

Vierailija
22/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet suorittanut opiskeluajan harjoittelujakson Lidlissä? Sehän on pahin paikka kenellekään olla töissä! :( Ei ihme että on jäänyt traumoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:11"]

Ap on kyllä todella nuoren oloinen. Todellakaan ei ole kenenkään pakko tehdä kassahommia jos ei niihin kykene. Jos työkkäri pakottaa haastatteluun, niin kerrot haastattelijalle rehellisesti tilanteestasi. Siitä ei saa karenssia, koska työnantajalle tulee kertoa rehellisesti mahdolliset terveydelliset seikat, jotka voivat vaikuttaa työntekoosi.

[/quote]

Karenssia kyllä läjähtää, jos alkaa tuollaisia satuilemaan työnantajalle. Katsoskun työkkäri saa kirjallisena selvityksen miten haastattelu meni. Jos ap:lla ei ole mitään diagnoosia, niin tuollaisia ei todellakaan kannata alkaa työkkärin määräämässä haastattelussa sepittämään. :)

Vierailija
24/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä nyt ehkä pahimmat jonot. Yritä vaan muita kauppoja. Esimerkiksi joissain Prismoissa on kivaa kun voi puolet työajasta istua ihan rauhassa. Pitemmän päälle opit käyttämään kassajärjestelmää vaikka silmät kiinni, ja opit kuuntelemaan asiakkaiden raivoamista ottamatta sitä itseesi. Niillä on vain huono päivä ja haluavat purkaa sen johonkin. Ei ole henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan yleensä. Pyytelet vain anteeksi ja unohdat. Älä muistele niitä kommentteja kotona, siitä menee vain elämä pilalle.

Vierailija
25/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:15"]

Ap on kyllä todella nuoren oloinen. Todellakaan ei ole kenenkään pakko tehdä kassahommia jos ei niihin kykene. Jos työkkäri pakottaa haastatteluun, niin kerrot haastattelijalle rehellisesti tilanteestasi. Siitä ei saa karenssia, koska työnantajalle tulee kertoa rehellisesti mahdolliset terveydelliset seikat, jotka voivat vaikuttaa työntekoosi.

[/quote]

Karenssia kyllä läjähtää, jos alkaa tuollaisia satuilemaan työnantajalle. Katsoskun työkkäri saa kirjallisena selvityksen miten haastattelu meni. Jos ap:lla ei ole mitään diagnoosia, niin tuollaisia ei todellakaan kannata alkaa työkkärin määräämässä haastattelussa sepittämään. :)

[/quote]

Mitä ihmeen hyötyä siitä on kenellekään, jos ap:n kaltaiset ihmiset pakotetaan töihin joihin he eivät selvästikään kykene, eivätkä sitä halua missään nimessä tehdä? Ei ainakaan työnantajalle tai ap:lle.

Vierailija
26/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:01"]

Miksi ihmeessä sitten teet noita hommia jos luonne ei kestä!? En ole kassalla töissä eikä suunnitelmissa ole koskaan ollakaan, koska ei kiinnosta enkä ole asiakaspalvelija luonnetta. Mutta minä sentään tiedostan tämän jo etukäteen.

[/quote]

No, minähän nimenomaan totesin, etten enää pysty. :D Siivoan vaikka vuoden ja menen syksyllä opiskelemaan jotain muuta. IT-ala vaikuttaa houkuttelevalta.

ap

[/quote]

Really? IT-alalle jos älyllinen kyvykkyys ei riitä edes kassaneidon hommiin?

T. Mies 33

[/quote]

Eihän tässä siitä ollut kysymys, vaan siitä, että asiakkaiden äly ei riitä kassakäyttäytymiseen. - Ei ap, joka toivottaa ap:lle onnea työssä, varmasti löydät jotain parempaa ja tuo it-ala voisi olla hyvä valinta. Tosin nyt ajat ovat huonot, mutta tulevaisuudesta ei kukaan tiedä. Joka tapauksessa tietotekniikkaa tarvitaan aina ja aina vain enemmän, joten siellä jos jossain luulisi töitä riittävän.

Vierailija
27/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi merkonomi ja olen myös sellainen ihminen, joka helposti alkaa hermostuessaan sähläämään. Pahimmillaan menen ihan punaiseksi ja koitan vaan hymyillä. Olin onnellinen kesätöissä, kun kassaa opetettiin mulle kaksi viikkoa. Siis kaksi viikkoa siinä oli toinen työntekijä mun kanssa, koska ei ollut mikään ihan "perus" kassa. Johonkin ruokakauppaan en olisi varmaan tarpeeksi nopea ja kärsivällinen... Mua ainaki alkaa ärsyttää huokailevat, sormia napsuttelevat asiakkaat. Tekee mieli lähinnä alkaa hitaammaksi. Tuolla paikassa viihdyin, asiakkaat olivat pääosin mukavia, samoin työkaverit. 

Mutta tsemppiä ap:lle! Minäkin tekisin mielummin toimistopuolen töitä kun kassatöitä...

Vierailija
28/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä erottaa kommentoijat, joilla ei yksinkertaisesti ole mitään kokemusta kaupan alalta. Itsekin kaupan kassalla yliopisto-opintojeni ohessa vuosikausia työskennelleenä voin sanoa, että jotkut asiakkaat osaa olla todellisia v'ttupäitä. Hyvin usein kauppaan tullaan purkamaan omaa huonoa oloa ja pätemään nuorille kassatyöntekijöille. Liekkö kyse sitten omaan elämään turhautumisesta tai pettymisestä, en tiedä. Mutta sen tiedän, ettei kenenkään tarvitse todellakaan kuunnella päivittäin haukkuja/mitätöimisiä/huutoja milloin mistäkin työssään, kyllä sellainen käy itsetunnon ja sitä kautta jaksamisen ja mielenterveyden päälle! Miettikääpä omalle kohdallenne! Ja ap:lle tsempit, toivottavasti pääset muihin hommiin :) 

Vierailija
29/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:01"]

Miksi ihmeessä sitten teet noita hommia jos luonne ei kestä!? En ole kassalla töissä eikä suunnitelmissa ole koskaan ollakaan, koska ei kiinnosta enkä ole asiakaspalvelija luonnetta. Mutta minä sentään tiedostan tämän jo etukäteen.

[/quote]

No, minähän nimenomaan totesin, etten enää pysty. :D Siivoan vaikka vuoden ja menen syksyllä opiskelemaan jotain muuta. IT-ala vaikuttaa houkuttelevalta.

ap

[/quote]

Really? IT-alalle jos älyllinen kyvykkyys ei riitä edes kassaneidon hommiin?

T. Mies 33
[/quote]

Äläpäs vedä älykkyyttä tähän mukaan. Voin uskoa, että useampikin ihminen alkaisi jännittämään kassalla oloa, jos jatkuvaan saisi paskaa niskaan. Itse pyöritin viime vuonna harjoittelussa sekä kassaa, että nettikaupaa yhtä aikaa (tuotteet piti suoraan miinustaa nettikaupasta, ettei kukaan netissä tilaa miinusta), enkä olisi oppinut niin nopeasti taitavaksi siinä hommassa, jos asiakkaat olisivat käyneet ilkeiksi. Onneks mun kohdalle sattu ymmärtäväisiä asiakkaita.

Mut OT, IT-alalle ois naiset ihan tervetulleita :) Itse aloitin tänä vuonna ainoana tyttönä IT-alalla kaikkien poikien seassa, mutta hyvin minä olen yksinkin pärjännyt. t. 16v, IT-alaa opiskeleva tyttö

Vierailija
30/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro32 tässä vielä, kukaan ei tule sanomaan, että "ei tuon ikäinen vielä ole amiksessa, vaan yläasteella!!", koska kaikki eivät ole sattuneet syntymään alkuvuodesta.

Vierailija
31/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kaikkien pää kestä (enkä ihmettele) tätä työtä. Itse tykkään siitä, kun pienessä kaupassa tuntee asiakkaat ja parhaat heistä pelastavat paskemmankin työpäivän :)
Ison kaupan kassalle en suostuisi koskaan!

T. Siwan kassa kuudetta vuotta

Vierailija
32/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt pitää kassan työssä ymmärtää, että ne asiakkaat ei sulle henkilökohtaisesti kiukuttele vaan purkaa omaa pahaa oloaan yleisesti kassahenkilölle. Ole kohtelias ja jos menee rumaksi niin pyydä poistumaan. Tai pyydä pomo paikalle, siivoustilanteessa olisit voinut hyvin vedota esimiehen ohjeisiin, ei siinä ole asiakkailla nokan koputtamista. Koska ymmärrän, että mielummin pitkä jono kuin lonkkansa murtanut vanhus..

Pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tollasta sattuu kun ihmisiä ollaan. Miten ajattelit pärjätä työelämässä jos et tuolla pärjää? Voisit tosiaan etsiä mieltymystäsi vastaavaa hommaa tai harkita sitä jatko-opiskelua.

Vierailija
33/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa aina kun kassatyöntekijät kertovat työn olevan kamalaa asiakkaiden ilkeyden takia :( itse olen ollut puoli vuotta kassalla töissä ja en ole kertaakaan pahoittanut mieltäni asiakkaan takia, parista kamalasta olen kuullut. Toki monet ovat perus ynseitä, mutta eipä se minua kauheasti liikuta jos toisella ei ole käytöstapoja sen vertaa ettei voi kiitosta sanoa. Olen töissä isossa supermarketissa.

Vierailija
34/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saat sympatiani, olin aikoinaan opiskeluaikana isossa päivittäistavarakaupassa kassalla töissä, ja olihan se välillä ihan helvettiä. Jokaisen ihmisen pitäisi kokeilla työskentelyä ison, kiireisen kaupan kassalla, ennen kuin kommentoi näitä "mitä valitat, sehän on niin helppoa, istut vaan perseelläsi" kommentteja. Ja kassan työnä ei ole olla kenenkään likasanko, joka vastaanottaa kaiken paskan mitä vastaan tulee. Ei ole kassan vika, jos asiakkaalla on huono päivä tai mielenterveysongelmia. 

Mieti tarkkaan mikä ala sinua kiinnostaisi, mutta muista myös ottaa itse koulutuksesta ja sen tarjoamista työmahdollisuuksista selvää, ennen kuin haet opiskelemaan. Itse muistan kuinka ihanaa oli saada jo opiskeluaikana tulevaa koulutusta vastaavaa työtä ja päästä pois kassalta kuuntelemasta ihmisten päänaukomista. Ja on olemassa todella kivoja asiakkaita, mutta riittävän monta mätämunaa vaan onnistuu kyllä pilaamaan paljon. Jotenkin olen toivonut että vuosien saatossa ihmisten käytös kassoja ja myyjiä kohtaan olisi muuttunut edes hieman sivistyneemmäksi, mutta kun tätä palstaa lukee, niin tuntuu toisinaan että pahemmaksi vaan menee. 

Tsemppiä ap, äläkä välitä noista ilkeistä kommenteista!

Vierailija
35/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuolen mieluummin, kuin alkaisin kassalle!

Vierailija
36/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:19"]

Minä kuolen mieluummin, kuin alkaisin kassalle!

[/quote]

Kassa vai puhelinmyynti? :D

Vierailija
37/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole herkkä, mutta ikinä en enää mene kassalle töihin, siellä olen tavannut kaikkein sairaimmat ja ilkeimmät ihmiset.
Terv. Psykalla töissä oleva sh

Vierailija
38/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:15"]

[/quote]

[/quote]

Mitä ihmeen hyötyä siitä on kenellekään, jos ap:n kaltaiset ihmiset pakotetaan töihin joihin he eivät selvästikään kykene, eivätkä sitä halua missään nimessä tehdä? Ei ainakaan työnantajalle tai ap:lle.

[/quote]

Eihän tuossa ollut kyse siitä että onko hyötyä vaan tuleeko karenssia. Luultavasti tulisi. Jos on terveydellisiä esteitä, niin niistä pitää esittää lääkärintodistus työkkärille, haastattelussa niitä ei saa kertoa.

Vierailija
39/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tekis todella hyvää näille ilkeille moukille mennä itse kokeilemaan vaikka viikoksi sitä hommaa kassalle. Ei meinaan ole ihan niin yksinkertaista, kuin luulis. Tsempit ap:lle! Varmasti löydät vielä työn missä viihdyt. :)

Vierailija
40/53 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:26"]

En ole herkkä, mutta ikinä en enää mene kassalle töihin, siellä olen tavannut kaikkein sairaimmat ja ilkeimmät ihmiset. Terv. Psykalla töissä oleva sh

[/quote]

Mä ainakin tsemppaan istuntoa varten että saan sanottua kaiken ja että voisin olla mahdollisimman ymmärrettävä. Uskoisin että ilkeys ilmenee silloin kun ei ole valpas ja läsnä.

Huomautan, että itse en tiedä olevani kassalla sairas tai ilkeä. En silloinkaan kun olen asiakkaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan