Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä nimien kohdalla ajattelet "hohhoijaa, eikö ne muuta keksineet"

Vierailija
12.10.2014 |

?

Kommentit (264)

Vierailija
141/264 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:56"]Emma on ihana! Jos pidän jostain nimestä ja haluan sen ehdottomasti lapselleni niin suosiolla ei ole väliä. :)
[/quote]
Emmahan on koiran nimi:D niinkuin Milakin;D

Vierailija
142/264 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko ainoa (en jaksanut lukea koko ketjua), mutta minua taas korpeaa nuo ihme keksityt nimet. vaikka nyt joku Ista, Nuki tai Iku. (Keksin nuo itse.) Mulle tulee sellainen olo, että luuleeko nuokin vanhemmat erottuvansa jotenkin joukosta, kun puolet vanhemmista räiskäisee nykyään lapselle jonkin ihan kummallisen nimen, joka ei nimi oikeastaan olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/264 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera, Joonas, Julia/Juulia

Vierailija
144/264 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten nimialoitusten kohdalla ajattelen, "Hohhoijaa, eikö se muuta keksinyt."

Vierailija
145/264 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pitävät nykyisiä muotinimiä tylsinä, mutta tämä on täysin makukysymys. Minä pidän tylsinä näitä ajattomia nimiä Annaa, Eevaa, Mariaa, Elinaa jne. Tuntuu, että vanhemmilla ei ole mielikuvitusta eikä uskallusta kokeilla jotain muuta kuin perinteistä (ja kristillistä), vuosikymmenien ajan hyväksi havaittua nimeä.

Toisaalta inhoan myös ns. pappa- ja mummonimiä niin kuin Heta, Helmi, Onni ja Urho. Monella näitä on kuitenkin suvussa ja sukuperinteinä annettuja, joten ymmärrän tietysti sen. Se, että minä en näistä pidä, ei tee nimistä huonoa tai vanhemmista outoa. Tunnen Helmi-nimisen tytön ja Onni-nimisen pojan ja kyllähän ne nimet alkavat tuntua kivoilta ja kauniilta, kun ne yhdistää mukavaan lapseen.

En pidä luontonimistäkään. Enkä uusista väännöksistä. Toisaalta omat lapseni ovat ns. muotiväännöksiä, joten mikäs minä olen sanelemaan, mitä muut saavat vääntää ja mitä taas eivät.

Nämä ovat niin makukysymyksiä. Välillä ihan naurattaa, kun joku valittaa, miten Eliasta annetaan liikaa ja toinen, että eikö se nimi ole jo niin poissa muodista. Mikäs siinä sitten on antaa poissa muodista nimeä, ei ainakaan ole montaa samassa sukupolvessa vai mitä?

Ei ole olemassa yksimielisesti jotain upeaa nimeä, joka kelpaisi kaikille. Siksipä on pikkumaista haukkua nimiä ikään kuin olisi olemassa jokin yksimielinen mielipide siitä, mikä nimi on kamala ja mikä ei. Oman mielipiteensä voi toki kertoa (niin kuin minäkin kerroin), mutta se ei ole yleismaailmallinen totuus vaan yhden ihmisen yksittäinen mielipide.

Vierailija
146/264 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löytynyt meidän lapsia listalta :)

Tytär ja poika, joilla ranskalainen ja tanskalainen nimi. Kuitenkin sanotaan niinkuin kirjotetaan eikä sisällä Ceetä tms erikoiskirjaimia. Itse lueskelin paljon nimikirjoja ja kasteilmoituksia ennen tyttären nimeämistä, myös väestörekisterin nimimäärää. Mies päätti pojan nimen muttei sekään supersuosittu ole.

Vierailija
147/264 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah. Meidän molempien muksujen nimet löytyivät ensimmäiseltä sivulta.
Sukunimi onkin ditten niin harvinainen, ettei toista kokonimikaimaa löydykään.

Vierailija
148/264 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isla. Ruma nimi :(

Vierailija
149/264 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

James ja Roni

Vierailija
150/264 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:21"]

Siis missä ihmeessä nuo kaikki aavat ja islat asuu? Yhden kumpaakin nimeä olen tavannut vaikka paljon eri kerhoissa ym liikutaankin.

[/quote]

Espoossa

Vierailija
151/264 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonne. Joka kerta.

Vierailija
152/264 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulainen antoi poikansa  yhdeksi nimeksi poikamme etunimen ja silloin tuli vähän sellainen hohhoijaaa-fiilis, sillä en kauheasti tykännyt.Muuten kukin nimetköön lapsensa, miten haluaaa.

Vierailija
153/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo muotinimet nykyään. Kun tiedetään että joku Elias on muodissa, niin miksi sille lapselle annetaan nimeksi Elias? Eliaita on sitten luokka puolillaan. Elias on kaunis nimi,, mutta se on oikeasti niin monella pikkulapsella nykyään, että miten ne erottautuu toisistaan.

Vierailija
154/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään. Lapsellista mielestäni

Vierailija
155/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niina

Vierailija
156/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna, Mari, Emma ja Joni, Mikko, Jussi

Vierailija
157/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ella ja Elias.

Vierailija
158/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:29"]

Aava, Isla, Onni, Eemil, Emma, Joel

[/quote]

Siinäpä kaksi nimeä, jotka ovat isovanhempieni nimiä eli Emma ja Emil. Tietysti siis myös suosikkeja omille lapsilleni. Todella kauniita, vaikka ovatkin niin yleisiä ja ovat tietysti yleisiä, koska ovat kauniita. 

Vierailija
159/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:32"]Mua kaikkein eniten ihmetyttää ja huvittaa nämä, kun lapsen nimeksi on laitettu joku Gabrielle Isabelle Ja vanhemmat on Matti ja Maija virtanen.

Nuo ulkomaalaiset nimet on ok, jos toinen vanhemmista on ulkomaalainen tai asuvat ulkomailla.
[/quote]

Lapsillamme on serkut, joilla yksi Suomen yleisemmistä sukunimistä. Kun etunimetkin sitten ovat näitä kymmenen kärjessä -nimiä, tulee sekaannuksia varmasti. Esim Facebookista löytyy samannimisiä kymmeniä. Tämän myötä olen tajunnut, että jos sukunimi on Virtanen, etunimeksi todellakin kannattaa antaa jotain massoista poikkeavaa.

Vierailija
160/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksi, Sofia, Ella, Emma, Eemil, Elias ja Aada alkaa jo pursuta korvista ulos. Nättejä nimiä sinällään, mutta niin niin kuluneita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi