Minkä nimien kohdalla ajattelet "hohhoijaa, eikö ne muuta keksineet"
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:42"]
Kaikki nuo muotinimet nykyään. Kun tiedetään että joku Elias on muodissa, niin miksi sille lapselle annetaan nimeksi Elias? Eliaita on sitten luokka puolillaan. Elias on kaunis nimi,, mutta se on oikeasti niin monella pikkulapsella nykyään, että miten ne erottautuu toisistaan.
[/quote]
Mistä ne vasta ekan vauvansa saaneet vanhemmat tietävät, mikä on muotinimi, kun eivät pyöri lapsiperheiden riennoissa?
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:30"]Ei nyt sinäänsä mitään nimiä vastaan, mutta hohhoijaa reaktiot aiheuttaa juurikin sisarusparvien nimet esim. Siskokset Saara ja Veera. Sisarukset Matti ja Maija. Siskokset Neea, Miia ja Tiia. Jne. Jne. Siis nämä tietyt lähes aina löytyy sisaruksien kesken.
[/quote]
Olisin halunnut itselleni lapset Saara Petra ja Noora.
[/quote]
No eihän siinä mitään, kivoja nimiä :) (Ja mielestäni Petra rikkoo kivasti Saara - Noora yhdistymän)
Pointtina oli se että on ihan hemmetisti sisaruksia joille "keksitään" nimet Veera, Saara, Noora tai sitten Miia, Tiia tai Matti ja Maija tai Sami ja Jani, vain koska ne "sopivat yhteen"
202 jatkaa, hups en osannut vastata oikeeseen kohtaan
Omassa ikäryhmässä suosittuja oli Susanna, Johanna, sanna\sanna-Mari, Jenna,noora, Nina\niina, Elina \Elisa, mari\maria, Jani \joni, Jesse, Markus, tomi\toni ja Niko.
Jännää,että samanikäisen mieheni ystäväpiiriin (asui n200km päässä minusta) ei kuulunut ainuttakaan näiden nimistä.
Emma on ihana! Jos pidän jostain nimestä ja haluan sen ehdottomasti lapselleni niin suosiolla ei ole väliä. :)
Minua ihmetyttää, jos joitain häiritsee se, jos joku kaunis nimi on yleinen. Kaikki yleisimmät nimet ovat kuitenkin - todella yleisiä. Vaikka mä esim. olen Helena, eikä Helenoita ole koskaan (ikäluokassani) ollut kauhean paljon, niin ei se mikään harvinainen nimi ole. Joten mitä haittaa on muista kauniista nimistä, vaikka ne olisivatkin suht yleisiä, kuten vaikkapa Onni, Emil, Aada jne?
Muutenkin tahvotavallisten nimien -joksi Helenankin lasken - antamisesta ei pitäisi tulla tuollaista hohhoijaa, ettekö muuta keksineet -efektiä, koska on normaalia antaa lapselle suhteellisen tavallinen nimi.
Enemmän todella häiritsee joku nimi, joka on itse väkisin keksitty ja väännetty sekä useasti suhteellisen ruma, mutta ah niin ainoa laatuaan, jollainen nimen kantajakin tietenkin on. Ja me muut ollaankin sitten ihan muotista, just.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:52"]Canna.
[/quote]mikä???
Hih,olin omassa ikäryhmässäni ainoa,jota ei tarvinut koskaan kutsua tyyliin Anna.K, Anna.V, Anna.S;) vaikka samana päivänä onkin nimipäivä kuin Annalla:D
Ensimmäisen lapseni nimi on Onni ja silloin joskus, kun ilmoitimme että pojasta tulee Onni, äitini alkoi hieman marmattamaan, että "annoit sitten muotinimen.", tokaisin vaan että "Jooooo, minä tosiaan kyttään silmä kovana, että mikä nimi on in". Ei, me annoimme sen nimen vain koska se tuntui oikealta eikä tosiaan sen takia että on muodissa, ei edes tiedetty koko soopasta. miksi oikeasti tarkoituksella joku nimeäsi lapsensa, koska on muodissa??
Theo. Perhe täysin suomalainen.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:55"]
Olen alakoulussa aineenopettajana, eli opetan lähes kaikkia koulumme luokkia (noin 250) lasta viikossa. Jostain syystä mun on tosi vaikea oppia muistamaan
a) Ella, Anni, Venla, Sofia, Eemil, Onni, Aleksi jne. -nimiset lapset, joita on lähes joka luokassa ainakin yksi, joissain pari kolmekin
b) ihan omituiset "keksityt" nimet tyyliin Jiro, Meela, Jitta, Rico jne.
a-tapaukset sekoitan keskenään ja b-tapauksissa muistan vaan, että nimi oli joku omituinen, mutten koskaan meinaa muistaa sitä ihan oikein.
Toki jouluun mennessä olen oppinut kaikki uudetkin, mutta nyt vielä pää on sekaisin, vaikka koulua on käyty jo aika kauan...
[/quote]
Trollaaminen ei ole kivaa jos mustamaalaat jotain ammattiryhmää. Kukaan opettaja ei puhu noin, salakavalasti hauku toisten nimiä. Jos itse haluan jotain sanoa, sanon ihan suoraan, että siihen voidaan puuttua ja sanoa takaisin, halveksin ihmistä joka esittää olevansa jotain mitä ei ole ja vielä jatkuvasti kokee tarvetta alentaa muita.
Maria. Ehkä maailman yleisin nimi! Toinen mitä en ymmärrä on Henna.
Mikäs tyyppi 212 on? Tosi outo. Tuo opettajan kommentti on täysin asiallinen ja varmasti totta.
Minun kolmen lapseni nimet eivät tulleet mainituissa täällä. Kyllä nimiä maailmassa riittää!
Mun nimi on aika moneen kertaan täällä mainittu. Kiitoksia vain mielikuvituksestanne äiti ja isä!
T. Iida
Onneksi olen aina ollut luokkani ainut Iida. Jennaa ja Jenniä sen sijaan riitti. Ja Jonia ja Jania.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:59"]Hih,olin omassa ikäryhmässäni ainoa,jota ei tarvinut koskaan kutsua tyyliin Anna.K, Anna.V, Anna.S;) vaikka samana päivänä onkin nimipäivä kuin Annalla:D
[/quote]
Kuin myös:D t. Annika
Ella, aada, Veeti, Joona, jasmiina, Elias, eetu. Melkoisia sankareita saa olla erottuakseen joukosta.