Minkä nimien kohdalla ajattelet "hohhoijaa, eikö ne muuta keksineet"
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 11:09"]
Veeti ja Niko.
Ei lakkaa ihmetyttämästä joka kerta kun paikallislehden kastetut-palstaa lukee.
Niko Petteri
Veeti Mikael
BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORING!
Pst. Maailmassa on tuhansia ihan oikeasti kivoja nimiä. Miksi kaikki tekee pojastaan Nikon??
[/quote]
Se on kuules Nico seellä!!
Nimistä voi vääntää loputtomasti keskustelua. Opettajana olen kohdannut jos jonkinmoista nimeä ja aika nopeasti sitä tottuu vähän erikoisempiinkin nimiin. Eiköhän kaikki vanhemmat anna lapsilleen ne omasta mielestään kauneimmat ja kivoimmat nimet. Nimen suosiota on vaikea tulevaisuuden suhteen arvioida. Silloin kun lapseni syntyi, nimi jonka hänelle annoimme, oli harvinainen, mutta nyt se onkin yllättäen yksi suosituimmista. Sille ei voi mitään, eikä se nyt mikään katastrofi ole. Harvinaisissa ja yleisissä nimissä on molemmissa puolensa. Onneksi jokainen voi sitten toteuttaa omaa nimimieltymystään sitten oman lapsensa kohdalla, mikäli sellainen siunaantuu.
Sisarukset Amanda ja Aleksi, Ella ja Elias, Venla ja Veeti, Aada Anton, Julia Jere
Äääh eikö niitä nimiä ole kalenterit pullollaan?
Veeti, Venla, Ada , Ida, Niko & Miro jos kyse sisaruksista " ett Veetin pikkusiskosta tuli Venla, jaahas. olipa yllättävää! "
vappu, sisko, valentina ja kaikki samalla lapsella.
Aada/Ada. sangen kaunis nimi, mutta olen saanut kys. nimestä yliannostuksen.. vähän kuin Niina 80-luvulla! oli " Niina K. ja Niina M. ja Nina jolla punaiset hiukset.."
pojilla vastaavan " oh no, not again ! people PLEASE!" reagoinnin aiheuttavat Niko/Nico/Miro
eivät rumia, eivät mitenkään viallisia mutta..
Mitä te olette täällä kenenkään nimiä arvostelemaan? Vanha sanontakin kuuluu, ettei nimi miestä pahenna ellei mies nimeään.
Titta ! nimeä annetaan vieläkin, enkä todellakaan tajua miksi!!! mitäänsanomaton, lässy nimi johon liityvän "mies ruotsinlaivan vessassa".vitsin tietävät kaikki. tunsin lapsena kolme Tittaa, lapseni tarhassa on yksi . ennemmin antakaa Ava tai Ada tai Emma mutta herrantähren, Titta! oikeasti, ei .
Ihmetyttää ap, miksi sinulle merkitystä miten joku lapset nimeää ?
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 09:38"]Aava ja Isla ovat sellaisia nimiä, joita on ihan tuhottomasti nykyään eikä niiden antamiselle voi olla sitä perustetta, että ovat vanhoja perusnimiä, kuten esimerkiksi Onni, Aino, Aleksi ja Emma ovat. Vähän väliä kuulee kun ihkutellaan jotain Aava Isla Amandaa että kuinka ihana omaperäinen nimi! Ööh...
Mistä ihmeestä tuo Isla edes tulee? Saari? Joku sanoi tässä ketjussa, että tulee mieleen Ismo Laitela - kiitos tästä mielikuvasta, nyt tulee minullekin :)
[/quote]
Tulevan tyttäreni nimi, ei välttämättä kutsumanimi kuitenkaan, tulee olemaan Aava. Minulla on myös peruste nimelle, se viittaa rakkaaseen ja kaukaiseen kotiseutuuni. Enkä välitä kuinka täällä nimeä parjaatte, laitan sen silti.
Hohhoijaa teille vaan. Suurin osa suomalaisista ei seuraa av-palstaa eikä siis tiedä av-raadin mielipidemakua ja saattaa pitää ihan itse lapsensa nimestä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 11:49"]
Aada/Ada. sangen kaunis nimi, mutta olen saanut kys. nimestä yliannostuksen.. vähän kuin Niina 80-luvulla! oli " Niina K. ja Niina M. ja Nina jolla punaiset hiukset.."
pojilla vastaavan " oh no, not again ! people PLEASE!" reagoinnin aiheuttavat Niko/Nico/Miro
eivät rumia, eivät mitenkään viallisia mutta..
[/quote]
Missäpäin Suomea Nico/Niko on edelleen muotinimi? XD
Tino -kuulostaa ihan tulevalta koulukiusaajalta.
Ei sillä, nuorimmaisen lapsen kaikki kolme nimeä löytyvät täältä ketjusta. Ei haittaa! :D Päiväkodissa on vain yksi kaima ja hänenkin nimensä kirjoitetaan muodikkaasti "ulkomaalaisittain" kun meidän lapsen nimi on ihan vaan koolla ja tupla-uulla. Saa arvata. ;)
Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä. Ja mielestäni oikeastaan suurin osa nimistä on kauniita, mukavia tai sympaattisen kuuloisia, vain harvat nostavat niskavillat pystyyn oikeasti.
Mielestäni pitäisi huomioida nimi/nimet kokonaisuutena, eli kuinka hyvin se/ne istuu/istuvat sukunimeen. Ymmärrän tuon erikoisuuden ja erottumisen halun, jos sukunimenä on jokin yleisimmistä. Henk.koht. nimikikkailut eivät vain iske, mutta kai sitä olisi extratarkkaan saanut lapsien nimiä miettiä, jos olisi Virtanen tai Korhonen.
Naurahdin kun kuulin tuttavani kertovan kuinka hänen kaverit olivat nimenneet lapsensa Jessica Celiinaksi :D
Mua ei ainakaan haittaisi vaikka mun nimi ois millä eläimellä tahansa, sialla tai lintuhämähäkillä, tai koiralla. Miksi nimi menisi pilalle jos sitä esiintyy eläimilläkin?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:53"]Tyttöjen nimistä eniten ihmetyttää Aada tai Ada. Niin yleinen nimi ja en vaan tykkää yhtään.
Pojila ehkä joku Joonas tai Joona tai sitten Onni. Ihana nimi, mutta valitettavan kulunut.
[/quote]
Mulle tulee Aadasta ja Adasta mieleen juusto. Ne jotenki rimmaa edamin kanssa.
Veeti ja Niko.
Ei lakkaa ihmetyttämästä joka kerta kun paikallislehden kastetut-palstaa lukee.
Niko Petteri
Veeti Mikael
BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORING!
Pst. Maailmassa on tuhansia ihan oikeasti kivoja nimiä. Miksi kaikki tekee pojastaan Nikon??