Olen synnyttänyt jo viikon!!!!!!
Alkaa kyllästyttää. Rv 39 ja olen kahta yötä lukuunottamatta valvonut viikon nyt joka yö toistuvien supistusten kanssa ja alan olla niin väsynyt etten kohta jaksa enää! Kävin synnärilläkin maanantaina kun olin niin kipeä. 2cm olin auki Tuloksena takaisin kotiin. Ja sama juttu nyt jatkunut eikä loppua näy. Miten tässä kohta jaksaa ees synnyttää? Vaikka alkaa kyllä tuntua ettei tää synny ikinä! Joo, ja aiemmat synnytykset olleet tosi nopeat. Vaikee ees tietää millon pitäis lähteä synnärille....
Kommentit (46)
Se on muistaakseni 3cm oltava auki että sairaalaan saa jäädä. Nyt liikut, käy lenkillä, kävele portaita, harrasta seksiä, sauno, niin että synnytys alkaa luonnostaan edetä ja illalla voit hyvin olla jo pienen vauvan onnellinen äiti. Älä stressaa miten jaksat juuri nyt, synnytys saa sellaisen hormooni myräkän käyntiin että pystyt suoritukseen mihin et ikinä uskoisi kykenevän.
Kannattaa pitää kännykkä ainakin mukana jos liikut kodin ulkopuolella, joillakin on riskinä syöksysynnyttää ja vauva saattaa haluta maailmaan yllättäen missä tahansa.
Ikeassa käynti on yks tapa millä oon kuullut ihmisten saavan synnytykset käyntiin..
Tiesittekö että yksi lapsi tuottaa enemmän hiilijalanjälkeä kuin voitte ikinä pihistellä itse omassa elämässänne? Jokainen synnytys yli tuplaa teidän hiilijalanjäljen. Hävetkää.
Oon käynyt lenkillä ja siivonnut seksiä harrastanut viimeksi edellispäivänä.
Paineentunne on tuolla alhaalla johtuen kaiketi siitä että viime yönä vauva tais liikkuu jonnekin alaspäin. Siis tuntui siltä mutten oo varma kun pää on ollut kiinnittyneenä jo kolmisen viikkoa. Aiemmat synnytykset tosiaan olleet täysin erilaiset ja ennakoiviakaan supistuksia ei silloin ollut vaan synnytykset alkaneet heti kipeillä suppareilla, esikoisesta 4h kokonaiskesto ja edellisestä 2h. Tosin näistä yli 10 vuotta aikaa jo. Nytkin on supistus meneillään muttei kovin kipeä ja samalla vauva ikäänkuin jynttää itseään alemmas ja tuntuu sellainen vihlova kipu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paineentunne on tuolla alhaalla johtuen kaiketi siitä että viime yönä vauva tais liikkuu jonnekin alaspäin. Siis tuntui siltä mutten oo varma kun pää on ollut kiinnittyneenä jo kolmisen viikkoa. Aiemmat synnytykset tosiaan olleet täysin erilaiset ja ennakoiviakaan supistuksia ei silloin ollut vaan synnytykset alkaneet heti kipeillä suppareilla, esikoisesta 4h kokonaiskesto ja edellisestä 2h. Tosin näistä yli 10 vuotta aikaa jo. Nytkin on supistus meneillään muttei kovin kipeä ja samalla vauva ikäänkuin jynttää itseään alemmas ja tuntuu sellainen vihlova kipu.Ap
Synnytykset voi erota toisistaan.
Olet valmis synnyttämään, kun ITKET.
Vältä fyysistä aktiivisuutta, jotta sikiö ei kärsi hapenpuutteesta - istukka ei ole enää parhaimmassa kunnossaan. Synnytys on normaaliaikainen, vaikka raskaus kestäisi vielä pari viikkoa; jokainen päivä on sikiölle tärkeää kehitystä, joka on erilaista kuin kohdun ulkopuolella. Kunhan hapensaanti on riittävää. Oikein kovissa kivuissa ota asento, jossa napasi on maata kohti, siten istukka supistelee vähiten ja sikiö saa parhaiten happea.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että yksi lapsi tuottaa enemmän hiilijalanjälkeä kuin voitte ikinä pihistellä itse omassa elämässänne? Jokainen synnytys yli tuplaa teidän hiilijalanjäljen. Hävetkää.
Onko tää kirjoitus sun mutsille osoitettu?
Syntyminen tapahtuu, kun sikiö on valmis (mekanismia ei tunneta!) eikä äiti syntymistä tule estäneeksi.
Fyysinen aktiivisuus ei edistä syntymistä hyvällä tavalla. Se aiheuttaa sikiölle turhaa stressiä (mm. happivajetta). Äidin liika rasittuminen raskauden loppuvaiheessa saattaa aiheuttaa normaalin rajoissa ennenaikaisen syntymän, mikä tarkoittaa, että sikiö olisi paremmissa olosuhteissa kehittynyt vielä hiukan kestävämmäksi.
Kun äidillä on hyvä olla, sikiölläkin todennäköisesti on; älkää nyt ainakaan pahentakaa oloanne jonkun ihme aivotuksen ("fyysin aktiivisuus auttaa") vuoksi!
Kevyt kävely raittiissa ilmassa on aina hyväksi, jos siihen pystyy. Sen sijaan kaikki liioittelu (siivoan ja käyn Ikeassa) on silkkaa hölmöyttä, jolla riskeeratte sikiön hyvinvoinnin ja kulutatte voimavarojanne.
Vierailija kirjoitti:
Se on muistaakseni 3cm oltava auki että sairaalaan saa jäädä. Nyt liikut, käy lenkillä, kävele portaita, harrasta seksiä, sauno, niin että synnytys alkaa luonnostaan edetä ja illalla voit hyvin olla jo pienen vauvan onnellinen äiti. Älä stressaa miten jaksat juuri nyt, synnytys saa sellaisen hormooni myräkän käyntiin että pystyt suoritukseen mihin et ikinä uskoisi kykenevän.
Mittaavatko ne siellä synnytysosastolla viivottimen kanssa, et "joo nyt on 2,7cm auki, takaisin kotiin" vai mitä? 🤔
Monella naisella sikiö on kuollut äidin harrastaman liikunnan vuoksi (istukka revennyt), joten aktiivisuuden rajuuttakin on syytä miettiä raskauden aikan, vaikka oma olo ok.
Vierailija kirjoitti:
Paineentunne on tuolla alhaalla johtuen kaiketi siitä että viime yönä vauva tais liikkuu jonnekin alaspäin. Siis tuntui siltä mutten oo varma kun pää on ollut kiinnittyneenä jo kolmisen viikkoa. Aiemmat synnytykset tosiaan olleet täysin erilaiset ja ennakoiviakaan supistuksia ei silloin ollut vaan synnytykset alkaneet heti kipeillä suppareilla, esikoisesta 4h kokonaiskesto ja edellisestä 2h. Tosin näistä yli 10 vuotta aikaa jo. Nytkin on supistus meneillään muttei kovin kipeä ja samalla vauva ikäänkuin jynttää itseään alemmas ja tuntuu sellainen vihlova kipu.Ap
Sydänäänet oli kuitenkin ok?
Sinuna välttäisin nyt kaikkea, mikä stressaa sikiötä.
Mitä lääkäri sanoi supistuksista?
Kai ne suostuu käynnistämään, jos itkien menet sinne ja sanot ettet ole viikkoon nukkunut ja kauheat kivut koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Hävetköön äitis.
Jaksat kyllä väsyneenäkin synnyttää, kunhan mielesi rentoutuu synnytyksessä. Ainoa mistä voit nyt huolehtia, on se että lepäät minkä voit, vaikka et kipujen takia voisikaan nukkua niin paljon kuin olisi tarpeen... Levänneenä rentoudut paremmin, jolloin synnytyskin on nopeampi. Jos kaikenlainen touhuaminen ei oloasi paranna, ehkä jopa pahentaa sitä, vähennä touhuamista.
Auttaako lämpöpeite alavatsalla kipuun? Vältä seliinmakua! Siinä supistuskivut ovat aina suurimmillaan.
Sinuna ottaisin selvää, onko istukassa kaikki ok ja miten sikiön sydänäänet kuuluvat supistusten aikana.
Mulla meni kuukausi supistusten kanssa , ne osuivat aina yöksi ja helpotti aamulla, olin aika lopussa, kun edes päivällä voinut nukkua kun lapsia piti myös hoitaa, synnytyksessä sain sitten oksitosiinia tehostaa supistukset jotka meinasi jo loppuu kesken ja vauva syntyi neljässä tunnissa saliin päästyä.