Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä päin Suomea olet nähnyt kerrostalossa kaasuhellan ?

Vierailija
04.09.2021 |

Itselläni on sellainen mielikuva, että ainakin Helsingissä olisi tällaisia kerrostaloja, jotka ovat yhteydessä kaupungin kaasuverkkoon, ja näin ollen keittiöstä löytyy kaasuhella tai ainakin mahdollisuus sellaisen asentamiseen. Vaan löytyykö näitä muista kaupungeista/paikkakunnilta.

Ja jätän tässä siis ulkopuolelle sellaiset kaasuhellat, joihin asukkaan tarvitsee itse ostaa kaasupullo käyttöä varten.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää vain pahimmassa takapajulassa. Turussa oli myös vielä 70-luvun alussa.

Kaasuhellalla voi tehda wokkiruokia, sahkolietta ei koskaan saa niin kuumaksi etta onnistuisi. Tai ainakin tukka kerkeaa harmaantua odotellessa.

Vierailija
22/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kymmenen vuotta sitten asuin Helsingin Vallilassa asunnossa, jossa oli kaasuhella. Ulkomailla asuessani olin tottunut kaasuhellan käyttämiseen, ja tykkäsinkin siitä. Kaasu-uuniin en kyllä oikein tottunut. (Ja tämä ei ole mikään keski tysleiriläppä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajamäki

Vierailija
24/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotilassa lienee vieläkin 50 - luvulla rakennetuissa taloissa.

Samoin Pihlajamäen vanhimmissa taloissa.

Vierailija
25/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu kymmenen vuotta sitten asuin Helsingin Vallilassa asunnossa, jossa oli kaasuhella. Ulkomailla asuessani olin tottunut kaasuhellan käyttämiseen, ja tykkäsinkin siitä. Kaasu-uuniin en kyllä oikein tottunut. (Ja tämä ei ole mikään keski tysleiriläppä.)

Puu-uunejahan ne siellä olivat.

Vierailija
26/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuorta ei taidettu vielä mainita.

Vierailija
27/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei nykyään missään. En itse ainakaan uskaltaisi elää sellaisessa asunnossa jossa on kaasuhella etenkään yhtään vanhempi malli. Jos se alkaakin vuotamaan niin joku kaunis päivä räjähtää vielä koko paikka tai kaasu tainnuttaa yöllä nukkuessa ja kuolee omaan sänkyynsä.

Kaasuhellat on olleet jo pari sataa vuotta yleisiä. Tavanomaisella käytöllä täysin turvallisia. Yhtä hyvin voi pelätä saavansa sähköhellasta sähköiskun.

Vierailija
28/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasu on ihan paras ruoanlaittoon. Tehoa ja säädettävyyttä ihan ylivoimaisesti paremmin kuin sähköllä.

Vierailija
29/29 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin Kalliossa on nähny kaasuhellan, tosin on purettu, sillä asukas pelkäsi kuolevansa kaasuvuotoon, hän käyttikin enimmäkseen yhtiön grillikatosta ruuan tekoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan