Häviääkö muiden miehet hotellilomilla yms.yksin juomaan yms.?
Hotellin ravintolaan aina päästävä, juomaan ja karaokeen ym. Mä jään yksin lasten kans joka kerta huoneeseen, on huono nukkumaan enkä useinkaa saa unta ennenku ukko palaa huoneeseen ja yleensä oon siinä vaiheessa yliväsynyt enkä nuku montaakaan tuntia. Ukko sen sijaan kolistelee huoneeseen ja nukahtaa heti kun silmänsä ummistaa. Miksei voi olla perheensä kans edes lomilla? Lähinnä kiinnostaa oonko todella ainut nainen, vaimo ja äiti jolla paha fiilis vai onko liikaa vaadittu perheen isältä et ottais muita huomioon, kun kuitenki tälläki reissulla päässyt jo ihan tarpeeksi yksinki rentoutuun...
Kommentit (40)
Kyllä memennään ihan yhdessä juomaan, jos siltä tuntuu. Ei ole lapsia rasitteena, joten voimme tehdä, mitä sattuu huvittamaan. :)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 02:02"]Kyllä memennään ihan yhdessä juomaan, jos siltä tuntuu. Ei ole lapsia rasitteena, joten voimme tehdä, mitä sattuu huvittamaan. :)
[/quote]
Kysymys ei ollutkaan se, että LAPSET olis ollu mulle rasite... Ja juu, turha sanoo et jos niitä ei olis, ni olisin päässy itsekin. En ennen lapsiakaan viihtynyt ravinteleissa... Mut kiva että sullon onnekas elämä :) Ap.
AP, tällaisesta ilmiöstä kuin "gaslighting" ei taida suomeksi juurikaan löytyä. Mutta siitä tässä on kyse, käytöksestä, jossa manipulatiivinen läheinen provosoi toisen käyttäytymään "hullusti". Tähän tepsii parhaiten se, että oppii tuntemaan tavat, jolla "kaasuvalottaja" saa sinut uskomaan, että sinä olet asiassa väärässä. Kun ne tunnistaa, syytökset alkavat tuntua naurettavilta. Silloin niihin on helppo suhtautua järkiperäisesti.
Tässä sinun tilanteessasi sinun pitää vain yrittää etäännyttää itsesi tilanteesta, ja pyrkiä ottamaan ulkopuolisen neuvonantajan rooli. Voisit esim. korostaa, että olette kumpikin lastenne huoltajia. Teillä on siis esim. aivan samanlainen vastuu heidän turvallisuudestaan, kun olette yhdessä kotona tai matkalla. Miehelläsi ei ole lasten huoltajana sen suurempaa oikeutta häipyä omille teilleen kuin sinullakaan (usko tai älä, me olemme esim. laivamatkalla tehneet mieheni kanssa niin, että kumpikin on käynyt vuorollaan tuopilla/lasillisella lapsien nukkuessa). Noihin jättämisuhkailuihin voit myös vastata, että selvä, jos tosiaan miehestä tuntuu, että parisuhde vetelee viimeisiään, asiasta voidaan keskustella. Mutta että missään nimessä et halua lapsia isästään etäännyttää, vaan että haluat jonkinlaisen vuorohuoltajuuden. Katsopa, miten reagoi tuohon. Ainakin oman kokemukseni mukaan "kaasuvalottaja" todella menettää voimansa, kun ymmärtää toisen osapuolen ajattelevan asioita järkiperäisesti.
Ei koskaan! Mun miehestä mikään ei ole niin säälittävää kuin yksin baaritiskillä notkuminen. Karaokea vihaa.
Jos reissataan yhdessä tai perheenä (n 6 vkoa vuodessa) niin myös ollaan yhdessä. Viina ei ole hänelle mikään itseisarvo reissussa, hyviä viinejä toki maistellaan ruokien kanssa päivittäin ja tutustutaan muutenkin paikallisiin tuotteisiin. Mutta ei koskaan edes lievään humalatilaan saakka.
Työmatkoillakin ottaa muutaman oluen ja/tai viskin illalla koska aamulla täytyy olla kunnossa taas, ns poikien reissuilla ei ole käynyt vuosiin vaikka joskus ehdottelenkin että voisi lähteä.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:34"]
Ei lähtenyt mutta on nyt niiiin marttyyri että! Mä oon sairas nainen jonka uhkaa jättää. Mä oon nyt saanu kuulla kunniani ja on niin vitun paska olo... Maailman huonoin puoliso -olo... Saan enäö murhaavia katseita. Ap.
[/quote]
Sama kait se ukolla on mennä sinne baariin jos sinä vaan täällä palstailet, et taida olla kummoista seuraa. Palstailun yhteydessä hoituu lapsetkin.
Jos ollaan vaikka viikko lomalla, niin kyllä mun mies saatta yhtenä iltana lähteä viettämään omaa lomaa, kun on lapset ensin yhdessä laitettu nukkumaan. Eikä se ole multa yhtään pois. Minäkin saatan loman aikana ottaa pienen oman breikin ja käydä vaikka shoppailemassa tai sellaisessa taidenäyttelyssä, joka ei muita kiinnosta itsekseni. Ero tietysti on, että minun irtiottoni aikana lapset on hereillä. Saisin minä lähteä baariinkin viskejä maistelemaan, jos se olisi enemmän mun juttu.
Minäkin olen huono nukkumaan ja varsinkin ulkomailla tuppaan valvoa siihen asti, kunnes mies palaa reissultaan, enkä sitten kyllä yleensä enää saa unta. Mutta se nyt vain on mun ongelma, eikä ole mitään syytä, että miehen pitäisi siitä kärsiä joka hetki. Yksi huonosti nukuttu tai nukkumaton yö ei aikuista ihmistä kaada.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 09:17"]
Ei koskaan! Mun miehestä mikään ei ole niin säälittävää kuin yksin baaritiskillä notkuminen. Karaokea vihaa.
Jos reissataan yhdessä tai perheenä (n 6 vkoa vuodessa) niin myös ollaan yhdessä. Viina ei ole hänelle mikään itseisarvo reissussa, hyviä viinejä toki maistellaan ruokien kanssa päivittäin ja tutustutaan muutenkin paikallisiin tuotteisiin. Mutta ei koskaan edes lievään humalatilaan saakka.
Työmatkoillakin ottaa muutaman oluen ja/tai viskin illalla koska aamulla täytyy olla kunnossa taas, ns poikien reissuilla ei ole käynyt vuosiin vaikka joskus ehdottelenkin että voisi lähteä.
[/quote]
muutaman viskin ja kaljan :'D
mä en tollasen kans lähtis mihinkää lomalle..kyllä perhelomalla on tarkoitus olla yhdessä. Ja siis vaikka oltais kahdestaan niin tuo käytös ei olis sopivaa!
No ei ole normaalia. Siinäpä hieno esimerkki lapsille ja kunnon perheen isä, voi mistä näitä juntteja oikein löytyy ja miten joku jaksaa katella tällaista.
Kantsiiko sitä akkaa siellä hotellihuoneessakaan katsella kun selailee vauva-palstaa. Sama kait se on mennä muutamalle.
Exä teki ja onkin siksi exä. Viihdyn reissuissa erinomaisesti lasteni kanssa enkä juo koskaan alkoholia olin sitten laivalla tai aurinkolomalla. Juon tuoppini kotisuomessa pubeissa hyvässä seurassa.
Perheloma on perheloma.
Ei kyllä mies edes halua yksin lähteä ryyppäämään minnekään.
Tosin menemme vasta n. klo 22-23 hotellihuoneeseen ja kun lapset menevät heti nukkumaan niin me aikuiset jaksamme ehkä yhden drinksun juoda vaikka parvekkeella ja sitten kyllä jo alkaa nukuttaa.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 09:17"]
[/quote]
muutaman viskin ja kaljan :'D
[/quote]
Jep, esim eilen rapujuhlissa 2 olutta, snapsi ja kahvin kanssa 2 tilkkaa viskiä. Ja tuo on sellainen max määrä minkä juo juhlissa ehkä 2-3x vuodessa. Normaalisti ruuan kanssa riittää 1 olut tai lasi-pari viiniä. Ilman ruokaa ei juo koskaan.
Työmatkoilla ei tosiaan juo varmaan tuonkaan verran koska heti aamusta on kokouksia ja presentaatioita.
Miksi sinne baariin pitää mennä perhereissulla? Eikö käy muulloin missään?
Mun mies ei ole ikinä lähtenyt baariin istumaan ja jättänyt muuta perhettä hotellihuoneeseen tai laivan hyttiin.
Perhereissulla ollaan oikeasti perheen kanssa. Jos halutaan ryypätä, niin se järjestetään joskus muulloin.
Kyllä tunnissa ehtii huoran löytämään. Vittu mitä kohtelua te jaksatte miehiltänne.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:22"]Ei oo alkkis tuo ukko mut haluis vaan karaokeen ja ehkä muutamalle. Mä sain kuulla kunniani ja olevani tyyliin sekopää ja uhkaa jättää mut sen takia et nostin metelin ettei lähtis. Otan kyl itteeni tosi herkästi ja tunnen olevani maailman sekopäisin akka... Ukossa narsistisia piirteitä lytätä mua kun vähänki aihetta. Höyry nousee korvista vaikka esitin vain oman toiveeni suorin sanoin. Ap.
[/quote]
Uhkaa jättää? Olisit kiitollinen päästessäsi mokomasta "miehestä" eroon.
Mun mies on samanlainen. Tästä syystä en jaksa lähteä enää mihinkään, kun olen vain lapsenvahti. Itse en pääse hetkeksikään rentoutumaan, kun mies on koko ajan joko jonkun asteisessa humalassa tai krapulassa. Hänen mielestään hän voisi ihan hyvin hoitaa lapsia pienessä hiprakassakin. Huvittavinta on, että mies vouhkaa eniten näistä PERHEmatkoista! Hän ei tajua etten minä jaksa istua koko aikaa pallomeressä tai lasten altaassa tai koko ajan huolehtia mitä ja milloin lapset syövät. Esimerkiksi joka ikisellä risteilyllä istuessani pallomeren laidalla mies toteaa, että käy ottamassa parit oluet, koska eihän meidän molempien tarvitse olla siinä.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 12:03"]
Mun mies on samanlainen. Tästä syystä en jaksa lähteä enää mihinkään, kun olen vain lapsenvahti. Itse en pääse hetkeksikään rentoutumaan, kun mies on koko ajan joko jonkun asteisessa humalassa tai krapulassa. Hänen mielestään hän voisi ihan hyvin hoitaa lapsia pienessä hiprakassakin. Huvittavinta on, että mies vouhkaa eniten näistä PERHEmatkoista! Hän ei tajua etten minä jaksa istua koko aikaa pallomeressä tai lasten altaassa tai koko ajan huolehtia mitä ja milloin lapset syövät. Esimerkiksi joka ikisellä risteilyllä istuessani pallomeren laidalla mies toteaa, että käy ottamassa parit oluet, koska eihän meidän molempien tarvitse olla siinä.
[/quote]
Meillä myös tällaista. Kotimaassa mies ei edes ole mikään juopottelija, mutta jostain syystä etelän lämpö houkuttelee hänestä tällaiset bilettäjän. En voi selkääni kääntää kun mies on kadonnut baariin ja puhelin pois päältä. Olen istuskellut altaan ja pallomeren reunalla aika monessa maanosassa :/
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 12:03"]
[/quote]
Meillä myös tällaista. Kotimaassa mies ei edes ole mikään juopottelija, mutta jostain syystä etelän lämpö houkuttelee hänestä tällaiset bilettäjän. En voi selkääni kääntää kun mies on kadonnut baariin ja puhelin pois päältä. Olen istuskellut altaan ja pallomeren reunalla aika monessa maanosassa :/
[/quote]
Ihan oikeasti - mistä te haalitte itsellenne tuollaisia idiootteja mieheksi? Pakkohan tuollaisen on heijastua myös arkielämään kotona, ei vain lomilla? En usko että kotona kunnollinen, omistautuva ja rakastava perheenisä muuttuu känniääliöksi/bilesinkuksi lomilla kuin jekyll ja hyde!!?? Meillä päinvastoin odotetaan yhteistä lomaa että saadaan olla 24/7 yhdessä ilman arjen rasitteita.
No MITÄ mun olis hyvä nyt tehdä, sanoa, toimia... Täytyy sanoo, et olo on aika kauhee, kiukku niin suuri, meni nyt sit yöunet kuitenkin. Huoooooooh. Eniten säälittää lapset, kun joutuvat kuunteleen ton yhen möykkäämistä. Ap.