Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi vartija ilmestyy yhtäkkiä

Vierailija
11.10.2014 |

sen näköisenä että seuraa jotaun henkilöä? kutsuuko hlökunta sen varkausepäilyssä vai saattaako vartijat muuten vaan kierrellä kauppoja? tyhmä kysymys mutta kuhan mietin

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on kun eivät he minua seuraa vaikka usein tapan aikaani kaupoissa kierrellen aikomatta edes ostaa mitään. Olen nähnyt lukemattomia vartijoita eikä yksikään ole koskaan minua millään tavalla häirinnyt siitä huolimatta, että olen parransänkineni ja paskamahoineni niin roiston näköinen, että ammattiroistotkin olisivat kateellisia jos näkisivät. Kerran sitävastoin menin vaatekauppaan aikeenani ostaa pikkutakki, mutta ei siitä mitään tullut, myyjät kurkistelivat hyllyjen takaa, että mitahän tuo ukko meinaa pölliä. Sitä kauppaa ei enää ole.

Vierailija
2/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:28"]23, helsingissä. Luuletko että kauppiaat ovat mielissään mamuista? Väärin. He pilaavat tuotteita, varastavat, syyttävät syrjinnästä ja milloin mistäkin rasismista kun sitä omenaa nyt kun vaan EI SAA MAISTAA ennen ostopäätöstä.  Anteeks, siellä mehtässä.... tai viidakossa.
[/quote]
Et voi yleistää, että He, kun eivät ainakaan tuntemani mamut ole tuollaisia. Onhan niitä urputtajia joka ihmisryhmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte jättävänne satojen eurojen ostokset tekemättä, ei se oke kaupan vika että ei joku handlaa ammattiaan vartijana joku yksittäinen henkilö. Ei kukaan kuitenkaan kiinni teihin tule.

Vierailija
4/27 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:51"]

12, ihan vartijan koulutuksen ja voin taata, että kaikki ne jotka olen ottanut kiinni varkaudesta, ei ole huomannut lainkaan, että ovat narahtaneet. Sekin on taito laji, ja toki olen ollut myös siviilivartija, se jos mikä on helppoa heinää! 

[/quote]

Onko tämä Google translate- käännös jostain tuntemattomasta kielestä vai "pelargonia, kun tää automaattinen tekstiili tekee Kekkoset"?  :D

Vierailija
5/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ihme kyyliä

Vierailija
6/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vaan saattavat tulla kiertelemäänkin.

Vierailija
7/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä niille maksetaan.

Vierailija
8/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi stevari vaklaa takahuoneessa myymäläkameroiden kuvaa ja ilmoittaa radiolla toiselle, että "siellä on musiikkiosastolla epäilyttävän näköinen jäbä punaisessa pipossa, käys vähän kattomassa..".

Vierailija
9/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa tuntuu että joka kerta kun paikallinen nuorisolauma tulee putiikkiin ilmiselvästi ja näkyvästi pöllimään, vartija asettuu siihen eteiseen seisoskelemaan. Mutta joku tavallinen perheenäiti/isä saa sitten seuraamaan.  Olen monta kertaa pistänyt merkille saman.

Vierailija
10/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselee kameroilta takatiloissa ja kiertelee myymälässä muuten vaan/tarkoituksella tutkailee.

Vierailija
11/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sillä olla mitään merkitystä, että kyseessä on heidän työnsä? :D

Vierailija
12/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvä vartiointi saa varastamista harkinneen porukan luopumaan ajatuksestaan ja siirtymään jonnekin muualle.

Vierailija
13/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:21"]

Lähikaupassa tuntuu että joka kerta kun paikallinen nuorisolauma tulee putiikkiin ilmiselvästi ja näkyvästi pöllimään, vartija asettuu siihen eteiseen seisoskelemaan. Mutta joku tavallinen perheenäiti/isä saa sitten seuraamaan.  Olen monta kertaa pistänyt merkille saman.

[/quote]

Se vartija seisoskelee siinä eteisessä sen takia, että se on ihastunut yhteen kassaneitiin, mutta ei kehtaa mennä juttelemaan kesken työvuoron. Siks se vaan kaihoisasti kattelee etäältä sinne kassalle ja miettii miten kiva olis päästä pussailemaan sen tytön kanssa. Tytön työvuorot on kyllä tiedossa, joten muuna aikana voi sitten kierrellä myymälässäkin..

True story, by the way.. ;)

Vierailija
14/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nuoruudessa ollut vartija, ja ihan vaan usein kiertelin ja katselin kaikkea myytävää, toki siinä sivussa seurasinkin, mutta ne keitä epäillään, ei yleensä edes huomaa että vartoja seuraa.

Vierailija
15/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:39"]

Mä olen nuoruudessa ollut vartija, ja ihan vaan usein kiertelin ja katselin kaikkea myytävää, toki siinä sivussa seurasinkin, mutta ne keitä epäillään, ei yleensä edes huomaa että vartoja seuraa.

[/quote]

Ai ei huomaa? =) Kerrotko minkälaisen koulutuksen olet saanut siihen, että miten liikutaan vartijan puvussa myymälässä huomaamattomasti...?

En ole vartija enkä varas, mutta en oikein osaa kuvitella, että parikymppiset vartijat kokohaalareissaan ja maihinnousukengissään radioineen, taskulamppuineen, avaimineen, pippurisumuttimineen ym. välineineen liikkuu mitenkään huomaamattomasti...

Siviilipukuiset myymäläetsivät on sitten asia erikseen, mutta että huomaamaton vartija... =)

Vierailija
16/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on silmiä selässään ja toisaalta asiakas jolla pää pyörii eri suuntiin kuin hyrrä taitaa herättää aika lailla epäilyksiä :)

Vierailija
17/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, ihan vartijan koulutuksen ja voin taata, että kaikki ne jotka olen ottanut kiinni varkaudesta, ei ole huomannut lainkaan, että ovat narahtaneet. Sekin on taito laji, ja toki olen ollut myös siviilivartija, se jos mikä on helppoa heinää! 

Vierailija
18/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, kannattaa nyt muistaa että vartija ihan virkapuvussaan tekee yhteistyötä myyjien kanssa....... eli vaikka seison kassan takana, et tajua että varkautesi on huomattu. Ja ihmistuntemus... ja eleet, sen kun vaan oppii näkemään kuka pöllii.

Vierailija
19/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta joskus tuntuu, että vartija tupsahtaa jostain vierelleni, useimmiten Lidlissä, viimeksi oikein ostoskorin kanssa. Yhtäkkiä sitten oli kadonnut jonnekin. Koskaan ole mitään kaupasta varastanut, jos ei lasketa, kun kerran roikotin banaanibussia ranteessa ja huomasin vasta ulkona että hups...

Vierailija
20/27 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:28"]Näkyvä vartiointi saa varastamista harkinneen porukan luopumaan ajatuksestaan ja siirtymään jonnekin muualle.
[/quote]on myös loukkaavaa ja ajaa asiakkaat toisaalle. Mieheni kanssa olemme tummia iholtamme ja joskus tommonen vartija ilmestyy kaupassa viereen seisoskelemaan. Olemme molemmat töissä käyviä rehellisiä kansalaisia. Siltä seisomalta jää monen sadan ostokset tekemättä ja kannan rahani toiseen kauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme