Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini SUUTTUI kun sanoin meneväni jouluna baariin

Vierailija
11.10.2014 |

Hienoa pohtia näitä asioita näin lokakuussa, mutta itse äitini kysyi mitä teen jouluna. Kerroin, että sama kuvio kuin viime jouluna ja sitä edellisenä. Eli aamulla lähdetään avomieheni kanssa joulurauhanjulistukseen, jossa treffaamme omat vanhempamme, jatkan isäni ja äitipuoleni kanssa siitä hautausmaalle jonka jälkeen vanhempien luokse syömään yms. siellä vietän koko loppuillan, kunnes jossain vaiheessa lähden omaan kotiini johon avokkini tulee jossakin vaiheessa ja siitä menemme kavereiden kanssa baariin. Näin teimme myös viime jouluna. Äitini repi peliverkkarinsa kun kuuli tuosta baarikohdasta. Jouluna ei kuulemma ole soveliasta ryypiskellä. Haluisin vain tietää, että miten oma baarissa ravaamiseni vaikuttaa äitini elämään. Tuntuu että tuon naisen kanssa ei ikinä mikään ole oikein.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Voisin hyvin itsekin lähteä baariin jouluna, jos olisin sen luontoinen. Joka toinen joulu on meillä perhejoulu ja joka toinen kukin tekee mitä lystää. Muistan kyllä ensimmäisen joulun, jonka vietin yksin, koska joulu on ollut mulle aina tärkeä perhejuhla. Oli ihan hirveetä kököttää yksin kotona. Siksi olin, ja olen edelleen, todella kiitollinen ystävälleni, joka kutsui minut loppuillasta perheensä luo pelaamaan korttia ja oleskelemaan. Meni nyt ihan löpinäksi, mutta JOKAINEN viettää arkensa ja pyhänsä niinkui tahtoo, turha siinä aikuisen naisen on suuttua.

Vierailija
82/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsi ja käyn jouluna baarissa. Lapsi viettää joulun mieluummin isällään ja omat vanhempani lähtevät aina risteilylle, jonne pääsisin halutessani mukaan mutta ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen äiti ottaa 4 kissaa, jos tytär on niille allerginen? Ilmeisesti tytär ei ole kovin toivottu vieras siihen osoitteeseen. Mitä sellaisen äidin mielipiteellä on väliä, joka ei omaa lastaan ota tuon vertaa huomioon. Ja hei haloo ihmiset, ei kaikkien perhesuhteet ja joulut merkityksineen ole mitenkään identtisiä.

Vierailija
84/96 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
85/96 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Me yli 4 kymppiset lapsettomat ei mennä edes kylään jouluna, me ostetaan toisillemme ja itselle lahjoja, avataan ne jouluaattona, katsotaan telkkaria, netflixiä, elokuvia, sarjoja, syödään aivan sikana, käydään ulkona lenkillä ja muuta kahdenkeskistä mukavaa. Ja se on IHANAA!

Erityisen ihanaa on kuunnella nuorempien kavereiden stressailua siitä miten taas pitää käydä molempien vanhempien luona ja miten ehtii ja puolet lomasta menee matkustamiseen sinne tänne.

Vierailija
86/96 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai jouluaattona ole mikään paikka edes auki? Ja joulupäivän iltana on kyllä jo joulua vietetty ihan tarpeeksi, ja Tapaninpäivähän on ollut ihan perinteisesti se vierailupäivä, voi mennä baariin jos haluaa.

Vierailija
87/96 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoista kuulu ääneen kertoa! Joulu on rauhan juhla olisit vaikka sanonu että istutte iltaa kavereiden kanssa :D huoh alottelijan virhe

Vierailija
88/96 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:04"]

Ei kai jouluaattona ole mikään paikka edes auki? Ja joulupäivän iltana on kyllä jo joulua vietetty ihan tarpeeksi, ja Tapaninpäivähän on ollut ihan perinteisesti se vierailupäivä, voi mennä baariin jos haluaa.

[/quote]

Ei ehkä siellä Kihniössä, mutta isommissa kaupungeissa on baareja ja yökerhoja auki aattonakin.

Vierailija
89/96 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:15"]Hienoa pohtia näitä asioita näin lokakuussa, mutta itse äitini kysyi mitä teen jouluna. Kerroin, että sama kuvio kuin viime jouluna ja sitä edellisenä. Eli aamulla lähdetään avomieheni kanssa joulurauhanjulistukseen, jossa treffaamme omat vanhempamme, jatkan isäni ja äitipuoleni kanssa siitä hautausmaalle jonka jälkeen vanhempien luokse syömään yms. siellä vietän koko loppuillan, kunnes jossain vaiheessa lähden omaan kotiini johon avokkini tulee jossakin vaiheessa ja siitä menemme kavereiden kanssa baariin. Näin teimme myös viime jouluna. Äitini repi peliverkkarinsa kun kuuli tuosta baarikohdasta. Jouluna ei kuulemma ole soveliasta ryypiskellä. Haluisin vain tietää, että miten oma baarissa ravaamiseni vaikuttaa äitini elämään. Tuntuu että tuon naisen kanssa ei ikinä mikään ole oikein. [/quote] No onhan tuo ihan pöljää siis mennä jouluna baariin. Äly hoi! Äitisi on aivan oikeassa kun pahoittaa mielensä. Juopot ryyppää ja menee baariin joulunakin. Sitten kun teillä on omia lapsia niin onhan se kiva istua koko perhe lähiöbaarissa jouluaattoiltana.....

[/quote]

Sinulla on kummallinen kuva juoppojen toiminnasta..yleensä ne pahiten alkoholisoituneet eivät poistu kotoaan muuta kuin Alkoon, elleivät pyydä jotain muuta hakemaan heille maksua vastaan.

Kyllä minäkin 27 vuotiaana voisin hyvin mennä Jouluna siskoni ja veljeni kanssa baariin aattoiltana ruuan&lahjojen jälkeen jos olemme äitini luona ja mieheni tekee työvuoron.

Vierailija
90/96 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
91/96 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti suuttui myös. En ymmärrä. En voi jäädä vanhemmilleni yöksi, koska siellä ei ole tilaa (muutin 18-vuotiaana omilleni, koska mun huone tarvittiin nuorimmalle siskolleni huoneeksi) ja koska oon kotona jo viimeistään kello 23 niin miksi mun pitäis kököttää yksin kämpässäni, enkä saisi nähdä niitä kavereita, jotka ei myöskään jää yöksi porukoilleen? Miten se on mun äidiltä pois, että lähden kavereiden kanssa ulos?

-N22

Vierailija
92/96 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen tästä ketjusta pahan mielen saanut ilmoittautuu! Ymmärrän kyllä että se perinteinen perhejoulu ei ole kaikkien juttu tai mahdollisuus, mutta kyllä vähän säälittää jos joulu vietetään etsimässä seksiseuraa jostain baarista muiden hylkiöiden joukosta.

Mitä ihmeen seksiseuraa? :D Ap menee MIEHENSÄ kanssa. Ja millä perusteella ap:n kaverit olisivat hylkiöitä? Ihan oikeasti, jotain rajaa. Itse rakastan perheen kanssa vietettyä joulua , mutta tajuan että KAIKKI EIVÄT OLE KUIN MINÄ.

Vierailija
93/96 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:41"]

Typerä verrata hääpäivää jouluun. Itse rinnastan joulun juhannukseen tai pääsiäiseen.

Sä voit rinnastaa mihin tykkäät, mutta älä sitten kitise, jos joku muu vertaa vaikka hääpäivään, joillekin ihmisille joulu on tosi erityinen päivä vuodessa.

Siinähän se avainsana tulikin: "joillekin".

Vierailija
94/96 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mekin tehtiin nuorena ja vallattomina. Sillon osa baareista oli joulunakin auki ensimmäisiä kertoja. Ja oli hemmetin kivaa.

Mieheni kanssa asuttiin jo yhdessä, äidilleni syömään, anoppikin oli miehineen. Siellä isolla porukalla syötiin, saunottiin, laittauduin ja eikun pubiin kavereita tapaamaan. Eikä kukaan paheksunut.

Vierailija
95/96 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4, eli olet niin nuori vielä =)) Mutta hei, kyllä sä sitten myöhemmin ymmärrät MIKSI äitisi suuttui. Nou hätä, elämä kun on rajallinen meillä kaikilla. Baarihan oli auki vain kerran vuodessa.

Tämän kommentin jättäjä taitaa olla uskovainen tai vanhoihin kaavoihin kangistunut.

Vierailija
96/96 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta 23 vuotta vanha ja alkoholi noin keskeisessä roolissa elämässä. Käy kyllä sääliksi :(

Keskeisessä roolissa :DDDD ??? Hohhoijjaaa.