Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini SUUTTUI kun sanoin meneväni jouluna baariin

Vierailija
11.10.2014 |

Hienoa pohtia näitä asioita näin lokakuussa, mutta itse äitini kysyi mitä teen jouluna. Kerroin, että sama kuvio kuin viime jouluna ja sitä edellisenä. Eli aamulla lähdetään avomieheni kanssa joulurauhanjulistukseen, jossa treffaamme omat vanhempamme, jatkan isäni ja äitipuoleni kanssa siitä hautausmaalle jonka jälkeen vanhempien luokse syömään yms. siellä vietän koko loppuillan, kunnes jossain vaiheessa lähden omaan kotiini johon avokkini tulee jossakin vaiheessa ja siitä menemme kavereiden kanssa baariin. Näin teimme myös viime jouluna. Äitini repi peliverkkarinsa kun kuuli tuosta baarikohdasta. Jouluna ei kuulemma ole soveliasta ryypiskellä. Haluisin vain tietää, että miten oma baarissa ravaamiseni vaikuttaa äitini elämään. Tuntuu että tuon naisen kanssa ei ikinä mikään ole oikein.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 23 vuotta vanha ja alkoholi noin keskeisessä roolissa elämässä. Käy kyllä sääliksi :(

Vierailija
42/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit tietenkin, kuten olet ennenkin toiminut.

Mauttomasti ja tyylittömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:22"]

4, eli olet niin nuori vielä =)) Mutta hei, kyllä sä sitten myöhemmin ymmärrät MIKSI äitisi suuttui. Nou hätä, elämä kun on rajallinen meillä kaikilla. Baarihan oli auki vain kerran vuodessa.

[/quote]

No tämä 41 -vuotias naiseläjä EI ymmärrä miksi äiti siitä suuttui. Mikä itseisarvoi se on, että jouluna pitää kökkiä yksin kotona.

Vierailija
44/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja exällä aikoinaan paloi pinna tohon pakkoperhekeskeisyyteen. Olit siellä tai täällä, niin aina jollain oli palkokasvi nenässä. Itse olen siis uusioperheestä (isä kuollut, mutta isän isän martyyrina joulusta) ja exän äiti ja toisaalla äitipuoli molemmat juoppoja (ja jouluna martyyrihengessä kännin päälke), joten heidän kummankaan kanssa ei vaan voinut olla riidatta yhtä iltaa.

Me päädyimme siis ulkomaille monena jouluna. Ne, joiden kanssa oikeasti olisimme halunneet viettää joulua (minun äiti ja isäpuoli) ymmärsivät hyvin tilanteen. Ei joulu ole joulu, jos sen joutuu pakolla viettämään sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa tulee paha olo.

Vierailija
45/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:22"]Joulut ovat koko perheelleni yhdentekeviä. Ja vaikka ei olisi, perheeni kyllä ymmärtää että en välitä joulusta eivätkä pakota sitä viettämään neljän seinän sisällä istuen.

[/quote]

Oletko ap?

Käytte haudoilla ja kuuntelemassa joulurauhanjulistusta, ja väität, että joulu on yhdentekevä?

Vierailija
46/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:33"]Nykyään vielä tuntuu että meillä on koko ajan sukset ristissä, hassua kun teininä ei ollut mitään ongelmia ja nyt parikymppisenä tuntuu että olemme tukkanuottasilla jatkuvasti.

[/quote]

Oletko yhtään yrittänyt muuttaa tätä tilannetta? Äidillesi joulu voi olla paljon tärkeämpi kuin ymmärrät.

Vierailija
47/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:46"]Vasta 23 vuotta vanha ja alkoholi noin keskeisessä roolissa elämässä. Käy kyllä sääliksi :(
[/quote]
Voi, minä taas säälin sinua, ilmeisesti jo aikuinen ja vieläkin umpityhmä. Katsos räkälännissä voi pyöriä vaikka kotona jos on alkoholiongelma, baariin taas mennään olemaan sosiaalisia.

Vierailija
48/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n äiti ehdottanut et tulis itse kylään aattona/joulupäivänä? Jos ei niin äidillä ei todellakaan ole mitään syytä valittaa.

Ymmärrän hyvin ap:ta. En itse välitä joulusta ja menisin ihan mielelläni tuopillisille kavereiden kanssa. Miksi kavereita saa hylätä jos perhettä ei saa? Kaverit voivat olla ihan yhtä tärkeitä. Ja sitäpaitsi ap:han viettää sen baari-illan sen miehen/kavereiden kanssa. Miksi ne eivät saa itse päättää miten joulua viettävät?

Ärsyttää kaikki jotka ovat kangistuneet vanhoihin kaavoihin koska perinne. Ei ole mitään järkeä jatkaa perinnettä jos ei itse tykkää siitä. HUOH.

Vierailija
49/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän helvettiä se äidillesi kuuluu...

Vierailija
50/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronmpa nyt sit oman mielipiteeni/kokemukseni. Olin pitkään yh äiti ja lapsen ollessa isällään toivoin vain että saisin olla rauhassa ja tehdä rästihommat mutta äitini pakotti katsomaan heidän jouluaan. En vieläkään siellä viihdy jouluna kovin kauaa,ihme kiire kun pitää kehittää vielä jouluksi. Mutta ymmärrän toki äitiäni,hänellä ei ole enää muita kun me lapset ja lapsenlapsen lapset..no tietenkin mies mitäs joulua pidetään meillä perhe ja perinne juhlana

Vierailija
51/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin joulu on perhejuhla ja rauhoittumista mutta ymmärrän kyllä pointin. Mekin ollaan yhtenä jouluna useampi vuosi sitten käyty baarissa yksillä mieheni sukulaisten kanssa, ihan porukalla, jouluruokien ja lahjojen yms jälkeen. Hyvät muistot jäi, vaikka yhteen kertaan jäikinä. Ja nykyään on niitä lapsiakin. Kyse ei ole mistään pakosta päästä ryyppäämään vaan APkin selvästi sanoi että näkevät siellä kaveriporukalla yhdessä. Jos heillä ei ole lapsia ja muuta tekemistä niin miksei voi perhejoulut vietettyään nähdä kaverit isolla porukalla ja juhlistaa sitä joulua heidänkin kanssaan yksillä lämmittävillä? Ehkä osalle tässä ketjussa baari tarkoittaa pään täyteen vetämistä tai bileiltaa. Ehkä äidilläsikin on väärä käsitys asiasta?

Vierailija
52/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä joulu on perhejuhla juttua. Olisi eri asia, jos oli omia lapsia ja näin, mutta vielä ei niitä ole. Olen 24 joulua viettänyt perheeni kanssa ( viimeiset pari vuotta lähinnä velvollisuudesta ) tänä jouluna sovittu kaverijoulu. Sukuni ei vielä tästä tiedä, enkä äitini reaktion perusteella välttämättä edes kerro. Harmittaa vaan niin hirveästi, kun syyllistetään sanomalla, että kaikki toivovat ja odottavat mua jouluksi sukujouluun. Vähät siitä, mitä mä haluan. En aio kuitenkaan välittää tällä kertaa.

Vierailija
53/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:15"]Hienoa pohtia näitä asioita näin lokakuussa, mutta itse äitini kysyi mitä teen jouluna. Kerroin, että sama kuvio kuin viime jouluna ja sitä edellisenä. Eli aamulla lähdetään avomieheni kanssa joulurauhanjulistukseen, jossa treffaamme omat vanhempamme, jatkan isäni ja äitipuoleni kanssa siitä hautausmaalle jonka jälkeen vanhempien luokse syömään yms. siellä vietän koko loppuillan, kunnes jossain vaiheessa lähden omaan kotiini johon avokkini tulee jossakin vaiheessa ja siitä menemme kavereiden kanssa baariin. Näin teimme myös viime jouluna. Äitini repi peliverkkarinsa kun kuuli tuosta baarikohdasta. Jouluna ei kuulemma ole soveliasta ryypiskellä. Haluisin vain tietää, että miten oma baarissa ravaamiseni vaikuttaa äitini elämään. Tuntuu että tuon naisen kanssa ei ikinä mikään ole oikein.
[/quote]
No onhan tuo ihan pöljää siis mennä jouluna baariin. Äly hoi! Äitisi on aivan oikeassa kun pahoittaa mielensä. Juopot ryyppää ja menee baariin joulunakin. Sitten kun teillä on omia lapsia niin onhan se kiva istua koko perhe lähiöbaarissa jouluaattoiltana.....

Vierailija
54/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna baarissa on ehkä se ankein mielikuva, mikä vanhemmalle polvelle voi tulla joulunvietosta. Kun laitoimme lapsena rahaa pelastusarmeijan pataan, isoäiti sanoi, että pelastusarmeija auttaa heitä, joilla ei ole ketään ja joutuisivat muuten viettämään joulunsa baarissa tai kadulla.

Minulla ei ole sen jälkeen tullut itsellenikään mieleen, että juuri jouluaattona lähtisin mihinkään baariin.

Vierailija
55/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:08"] Olen 19v ja minun mielestäni joulu on perhejuhla, rauhoittumisen aikaa.
Mutta kukin tavallaan..
[/quote]

Olen 18v ja mielestäni jokainen saa viettää joulunsa aivan kuten haluaa, kunhan ei lakia rikota. Minulla ei ole mitään syytä arvostella toisten valintoja. Mielestäni joulu on talven juhlaa, ja ihan hyvin voisin viettää sen siellä baarissa, jos sellaisen halun nyt hypoteettisesti saisin.

Vierailija
56/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:22"]Joulut ovat koko perheelleni yhdentekeviä. Ja vaikka ei olisi, perheeni kyllä ymmärtää että en välitä joulusta eivätkä pakota sitä viettämään neljän seinän sisällä istuen.

[/quote]

Oletko ap?

Käytte haudoilla ja kuuntelemassa joulurauhanjulistusta, ja väität, että joulu on yhdentekevä?
[/quote]

En ole ap. Äitini (tai joku muu sukulainen) käy haudoilla aatonaattona. Emme ole uskovaisia, emmekä kuuntele mitään julistuksia ym jeesusteluja. Joulu on tosiaan ihan yhdentekevä. Älä luule että kaikki sitä haluavat viettää samalla tavalla kuin SINÄ.

Vierailija
57/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:46"]

Vasta 23 vuotta vanha ja alkoholi noin keskeisessä roolissa elämässä. Käy kyllä sääliksi :(

[/quote]

Entäs ne lukuisat ihmiset, jotka aattona tinaavat itsensä humalaan kotona? Yleensä vielä pilaten omien lastensa joulun.

Vierailija
58/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:29"]Äitisi silmissä sä huomiot jouluna isääsi, mutta et häntä. Oletko ajatellut omalle kohdalles? Tarkoitus ei ole kuulostaa syyttävältä, kunhan vain totean. [/quote] Minulla ja siskollani ei ole ollut oikein koskaan tapana viettää jouluja äidin kanssa. Silloin kun vanhempamme erosivat muutimme molemmat isän luo asumaan ja koen isäni ja äitipuoleni olevan minulle se perhe. Lisäksi äiti asuu pienessä kaksiossa toisessa kaupungissa, joten matkaakin sinne kertyy jonkin verran. Ja äidilläni on 4 kissaa, itse olen allerginen kissoille joten siellä vieraillessa nenä on tukossa ja silmät vuotaa. Nykyään vielä tuntuu että meillä on koko ajan sukset ristissä, hassua kun teininä ei ollut mitään ongelmia ja nyt parikymppisenä tuntuu että olemme tukkanuottasilla jatkuvasti.

[/quote]

Äitisi ei ilmeisesti ole hyväksynyt sitä että olet aikuinen ihminen joka tekee omat päätöksensä.

Vierailija
59/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:15"]Hienoa pohtia näitä asioita näin lokakuussa, mutta itse äitini kysyi mitä teen jouluna. Kerroin, että sama kuvio kuin viime jouluna ja sitä edellisenä. Eli aamulla lähdetään avomieheni kanssa joulurauhanjulistukseen, jossa treffaamme omat vanhempamme, jatkan isäni ja äitipuoleni kanssa siitä hautausmaalle jonka jälkeen vanhempien luokse syömään yms. siellä vietän koko loppuillan, kunnes jossain vaiheessa lähden omaan kotiini johon avokkini tulee jossakin vaiheessa ja siitä menemme kavereiden kanssa baariin. Näin teimme myös viime jouluna. Äitini repi peliverkkarinsa kun kuuli tuosta baarikohdasta. Jouluna ei kuulemma ole soveliasta ryypiskellä. Haluisin vain tietää, että miten oma baarissa ravaamiseni vaikuttaa äitini elämään. Tuntuu että tuon naisen kanssa ei ikinä mikään ole oikein.
[/quote]
No onhan tuo ihan pöljää siis mennä jouluna baariin. Äly hoi! Äitisi on aivan oikeassa kun pahoittaa mielensä. Juopot ryyppää ja menee baariin joulunakin. Sitten kun teillä on omia lapsia niin onhan se kiva istua koko perhe lähiöbaarissa jouluaattoiltana.....
[/quote]

Hieno logiikka. Eli jos nuorena käy baareissa niin sitä tekee tulevaisuudessa lastensa kanssa. Jep jep :D

Vierailija
60/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti järkyttynyt, luulin että baarit olis jouluna kiinni ja baarityöntekijät olis myös viettämässä joulua perheidensä kanssa. Rakastan joulua, se on vuoden kohokohta ja tämä ketju suretti minut kyyneliin asti :(