Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini SUUTTUI kun sanoin meneväni jouluna baariin

Vierailija
11.10.2014 |

Hienoa pohtia näitä asioita näin lokakuussa, mutta itse äitini kysyi mitä teen jouluna. Kerroin, että sama kuvio kuin viime jouluna ja sitä edellisenä. Eli aamulla lähdetään avomieheni kanssa joulurauhanjulistukseen, jossa treffaamme omat vanhempamme, jatkan isäni ja äitipuoleni kanssa siitä hautausmaalle jonka jälkeen vanhempien luokse syömään yms. siellä vietän koko loppuillan, kunnes jossain vaiheessa lähden omaan kotiini johon avokkini tulee jossakin vaiheessa ja siitä menemme kavereiden kanssa baariin. Näin teimme myös viime jouluna. Äitini repi peliverkkarinsa kun kuuli tuosta baarikohdasta. Jouluna ei kuulemma ole soveliasta ryypiskellä. Haluisin vain tietää, että miten oma baarissa ravaamiseni vaikuttaa äitini elämään. Tuntuu että tuon naisen kanssa ei ikinä mikään ole oikein.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin myös mennä baariin jouluna 2007 (olin 23-vuotias). Äiti sai hepulin ja yritti kaikkensa, etten olisi mennyt.

Onneksi menin, tapasin sinä iltana nykyisen aviomieheni :)

Vierailija
62/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 21:57"]

Olen oikeasti järkyttynyt, luulin että baarit olis jouluna kiinni ja baarityöntekijät olis myös viettämässä joulua perheidensä kanssa. Rakastan joulua, se on vuoden kohokohta ja tämä ketju suretti minut kyyneliin asti :(

[/quote]

Niin ja kaikki eivät rakasta joulua, eikä joululla ole kaikille yhtän mitään merkitystä.

Mullistuiko nyt maailmankuvasi pysyvästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 21:57"]

Olen oikeasti järkyttynyt, luulin että baarit olis jouluna kiinni ja baarityöntekijät olis myös viettämässä joulua perheidensä kanssa. Rakastan joulua, se on vuoden kohokohta ja tämä ketju suretti minut kyyneliin asti :(

[/quote]

Niin ja kaikki eivät rakasta joulua, eikä joululla ole kaikille yhtän mitään merkitystä.

[/quote]

Mietin mitä pahaa näille jouluttomille on elämässään tapahtunut, mikä tappoi valon ja lämmön heidän sydämmestään. Surettaa ja säälittää. T: tuon aikaisemman viestin kirjoittaja.

Vierailija
64/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden kerran ollut jouluna baarissa, en tykännyt yhtään. Rakastan joulua ja tykkään viettää sen läheisteni kanssa kotona. En kuitenkaan luule että kaikki haluaa jumittaa kotiin koko jouluksi. Jos tykkäävät käydä niin ehdottamasti pitää mennä. Miksi jäädä väkisin väikkymään ja huokailemaan jos haluaa olla muualla?

Vierailija
65/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi 56, älä mieti. Keskity omaan jouluusi ja anna muiden viettää se kuten haluavat.

Vierailija
66/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää yhdenmukaistamisen painetta! Vietä joulusi niin kuin haluat. Itse sain uskonnollis-porvarillisen kasvatuksen jossa joka helvetin asia piti tehdä tietyllä tavalla ja pitää kulissia yllä. Vituttaa semmonen ja koko elämä ollut yhtä suorittamista sen takia. Ottakaa ilo irti kun olette nuoria! T. Keski-ikäinen akka

Vierailija
67/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt on ihan sama, viettääkö aikaansa jouluna baarissa vai kotona ryypiskellen? Mun vanhemmat ainakin joka ikinen joulu olivat enemmän tai vähemmän hutikassa, kun juhlan kunniaksi niitä tömäköitä ryyppyjä laitettiin.

Vierailija
68/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:30"]

Joulu on päivä siinä muutkin. Sattuu vaan olemaan idioottimainen pyhä jolloin koko perhe tuppaantuu vasten tahtoaan saman katon alle. Jos ei halua viettää perheen kesken iltaa, ei tarvitse. Niitä iltoja varmasti on muulloinkin kun jouluna.

[/quote]

Varmaan noin, jos katsoo asiaa vain teikäläisen kantilta, eikä piittaa siitä, miten aloittajan vanhempi kokee joulun. 

Vähän sama kuin sanoa, että ihan normipäivä se on hääpäiväkin, miksi siitä pitää tehdä mitään numeroa, ihan hyvin voi lähteä duunikavereiden kanssa silloin baariin puolison sentimentaalisista jurputuksista huolimatta.

Vierailija
69/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tekisit, jos baarit olisivatkin jouluna kiinni? En sinänsä pidä pahana kohtuullista juomista jouluna. Glögihän nyt ainakin on ihan perinteinen joulujuoma, mutta jännää, että joku ylipäätään haluaa viettää joulua baarissa. Eikö niissä pääse käymään kaikkina muina iltoina. 
Itselläni ei lapsia vielä ole, enkä edes seurustele, mutta en suin surminkaan lähtisi baariin jouluna. Ystävän näen samalla, kun käydään iltakirkossa (jossa käy paljon myös ihan tavallisia nuoria) ja vaihdetaan pienet joululahjat/kortit. Siitä sitten takaisin kotiin viettämään perheen kanssa (vanhemmat + veljet) iltaa. Yleensä pelataan jotain lautapeliä, kuunnellaan joulumusiikkia ja syödään vatsamme täyteen herkkuja.

Toivottavasti täksi jouluksi tulee paljon lunta, ihanaa mennä yökävelylle koiran kanssa hiljaisuuteen ja sitten takaisin kodin lämpöön sohvalle köllöttämään. Joulu on perhejuhla ja nykyään perheet muutenkin viettävät aika vähän aikaa keskenään, niin hyvähän se on edes kerran vuoteen oikein kunnolla viettää aikaa.

Vierailija
70/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 21:57"]

[/quote]

[/quote]

Mietin mitä pahaa näille jouluttomille on elämässään tapahtunut, mikä tappoi valon ja lämmön heidän sydämmestään. Surettaa ja säälittää. T: tuon aikaisemman viestin kirjoittaja.
[/quote]Meillä kotona joulu on aina poikkeuksetta aika perseestä juurikin äidin takia. Että älä sure ja sääli jos en vietä sitä vanhempieni luona, silloin olen juuri onnellisimmillani, kun saan oikean joulurauhan joko yksin tai kavereiden kanssa, kotona tai baarissa.
Kotona ja perheen kanssa vietetty joulu ei ole ihana tunnelmallinen ja idyllinen perhejuhla, jollainen se teidän mielestänne/teidän kotonanne saattaa olla. Antakaa siis ihmisten itse päättää missä he saavat parhaimman joulutunnelman.
En ole ap.

Vierailija
71/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin alan olla niin kypsä miettimään, mitä muut haluaa mun tekevän. Oli joulu tai ei. Tämä on mun elämä, joten siitä pitäis saada nauttia, niin kuin itse haluaa.

Vierailija
72/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tästä ketjusta pahan mielen saanut ilmoittautuu! Ymmärrän kyllä että se perinteinen perhejoulu ei ole kaikkien juttu tai mahdollisuus, mutta kyllä vähän säälittää jos joulu vietetään etsimässä seksiseuraa jostain baarista muiden hylkiöiden joukosta.

Vierailija
73/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:15"]Hienoa pohtia näitä asioita näin lokakuussa, mutta itse äitini kysyi mitä teen jouluna. Kerroin, että sama kuvio kuin viime jouluna ja sitä edellisenä. Eli aamulla lähdetään avomieheni kanssa joulurauhanjulistukseen, jossa treffaamme omat vanhempamme, jatkan isäni ja äitipuoleni kanssa siitä hautausmaalle jonka jälkeen vanhempien luokse syömään yms. siellä vietän koko loppuillan, kunnes jossain vaiheessa lähden omaan kotiini johon avokkini tulee jossakin vaiheessa ja siitä menemme kavereiden kanssa baariin. Näin teimme myös viime jouluna. Äitini repi peliverkkarinsa kun kuuli tuosta baarikohdasta. Jouluna ei kuulemma ole soveliasta ryypiskellä. Haluisin vain tietää, että miten oma baarissa ravaamiseni vaikuttaa äitini elämään. Tuntuu että tuon naisen kanssa ei ikinä mikään ole oikein.
[/quote] voi vittu, minä en ainakaan aio jouluna olla ilman viinaa

Vierailija
74/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun baariinhan ei VOI mennä ottamaan yhtä tai kahta (ja juhlistamaan joulua ystävienkin kanssa sen perhejuhlan jälkeen), kyllä se on pää täyteen ja hangen kautta himaan ja joka joulu siitä eteenpäin perskännit. Mitä helvetin alkoholisteja tämä ketju on täynnä kun baariin = perskännit?

Vierailija
75/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:34"]Toinen tästä ketjusta pahan mielen saanut ilmoittautuu! Ymmärrän kyllä että se perinteinen perhejoulu ei ole kaikkien juttu tai mahdollisuus, mutta kyllä vähän säälittää jos joulu vietetään etsimässä seksiseuraa jostain baarista muiden hylkiöiden joukosta.
[/quote]

Ap kirjoitti menevänsä avomiehensä kanssa..

Vierailija
76/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:30"]

Joulu on päivä siinä muutkin. Sattuu vaan olemaan idioottimainen pyhä jolloin koko perhe tuppaantuu vasten tahtoaan saman katon alle. Jos ei halua viettää perheen kesken iltaa, ei tarvitse. Niitä iltoja varmasti on muulloinkin kun jouluna.

[/quote]

Varmaan noin, jos katsoo asiaa vain teikäläisen kantilta, eikä piittaa siitä, miten aloittajan vanhempi kokee joulun. 

Vähän sama kuin sanoa, että ihan normipäivä se on hääpäiväkin, miksi siitä pitää tehdä mitään numeroa, ihan hyvin voi lähteä duunikavereiden kanssa silloin baariin puolison sentimentaalisista jurputuksista huolimatta.
[/quote]

Typerä verrata hääpäivää jouluun. Itse rinnastan joulun juhannukseen tai pääsiäiseen.

Vierailija
77/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:41"]

Typerä verrata hääpäivää jouluun. Itse rinnastan joulun juhannukseen tai pääsiäiseen.

[/quote]

Sä voit rinnastaa mihin tykkäät, mutta älä sitten kitise, jos joku muu vertaa vaikka hääpäivään, joillekin ihmisille joulu on tosi erityinen päivä vuodessa.

Vierailija
78/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:41"]

[/quote]

Sä voit rinnastaa mihin tykkäät, mutta älä sitten kitise, jos joku muu vertaa vaikka hääpäivään, joillekin ihmisille joulu on tosi erityinen päivä vuodessa.
[/quote]

Minun puolestani saa olla tärkeä päivä ja jokainen viettäköön joulunsa vaikka nepalissa jos siltä tuntuu. Toivoisin että tekin voisitte suvaita muun kuin perhejoulun meille, jotka eivät halua joulua viettää perheen kanssa. Kiitos.

Vierailija
79/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok mennä jouluna baariin. Itsellä jouluaatto kuluu niin, että ollaan perheen kesken äitini luona muutama tunti ja siitä sit jokainen lähtee omille teilleen. Lapsena oli toki aina perhejoulu ja istuttiin iltaan asti pelaillen lautapelejä jne. mut nykyään kaikilla omat menot esim puolisoiden vanhempien luo myös, niin ei siinä oo enää samaa fiilistä. Ja mutsikin asunut itsekseen viimeiset 7 vuotta, niin hällä oma elämänrytmi missä mennään nukkuu kahdeksalta illalla.. mutta palatakseni asiaan, on todella ok mennä baariin jouluna, itsekin käynyt monena jouluna sitten iltasella baarissa, mukavampaa sitä siellä on nähdä ystäviä kun istua miekkosen kanssa kotona kaksin. Ja ollaan koettu tää meille mieluisaksi järjestelyksi.

Vierailija
80/96 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, MUISTA HÄÄPÄIVÄNÄSI, JOKA ON TÄRKEÄ SIIS SINULLE, älä pahastu kun se päivä ei ole tärkeä muille läheisillesi, olisi oikein, että vietät sen SULLE tärkeän päivän ilman lähisukua. Vietä se siellä baarissa=) Kaikki kun ei aina pyöri sun ympärillä, ja äitisi.... niin hänhän on sinut tähän maailmaan synnyttänyt että vaikeaa se on edes yksi helvetin päivä olla baarissa pois oman äidin takia ellei ole ihan deeku.