Lidl ja kassatyöntekijät
Teen aika ajoin isot ostokset Lidlissä. Mua ärsyttää, kun kassalla työskentelevät eivät voi ollenkaan laittaa sivummalle jogurtteja tai muuta vastaavia tuotteita, niin etteivät ne rikkoutuis/lyttääntyis. Hirveätä vauhtia lappavat tavaraa hujan hajan viivakoodilukijan ohi. Pakata ei samaa vauhtia itse ehdi. Sitten kertyy jonoa, kun ei ehdi alta pois tavaroiden kanssa. Lidleissä ahtaat käytävät ja kassan vierustat, niin ettei kahdet ostoskärryt mahdu vierekkäin. Vali vali... Sainpahan avautua. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:13"]Vittuako laitat ne särkyvät tavarat ennen esim. maitoja? Ei varmasti ole yllätys että ne menee siinä järjestyksessä missä ne hihnalle asetat.
T. Lidlin myyjä
[/quote]
No meillä on käsketty laittaa särkyvät (mm. jugurtit, hevi) hihnan sivuun ettei pyörivä takahihna ruttaa niitä.
T. Ässän myyjä
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:13"]
Vittuako laitat ne särkyvät tavarat ennen esim. maitoja? Ei varmasti ole yllätys että ne menee siinä järjestyksessä missä ne hihnalle asetat. T. Lidlin myyjä
[/quote]
mikä vitun wt-myyjä siellä mussuttaa :D
Kyllä siellä Lidlissäkin on varmasti palautelaatikko. Laittakaa palautetta ja kehitysehdotuksia.
Minua ärsyttää Lidlissä jatkuvat pitkät kassajonot sekä se nauhoitus joka paasaa koko ajan " Kassoille tarvitaan henkilökuntaa", ja mitään ei tapahdu. Kassat on ohjeistettu niin nopeaan toimintaan, että hyvä kun alta ehtii pois, kun seuraavaa jo lykätään perseeseen. Kaikista pienistäkin asioista esimiestä kuulutetaan paikalle, koska myyjillä ei ole valtuuksia korjata tai ottaa palautuksia vastaan. Suurin osa myyjistä on ulkomaalaisia, jotka eivät edes ymmärrä suomea. Firma ei palkkaa lisätyövoimaa, koska voiton maksimointi on kaikkein tärkeintä. Suomalaiset eivät mene Lidliin töihin, koska paikka on tunnettu siitä, että se polkee työntekijöiden oikeuksia.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:43"]Minua ärsyttää Lidlissä jatkuvat pitkät kassajonot sekä se nauhoitus joka paasaa koko ajan " Kassoille tarvitaan henkilökuntaa", ja mitään ei tapahdu. Kassat on ohjeistettu niin nopeaan toimintaan, että hyvä kun alta ehtii pois, kun seuraavaa jo lykätään perseeseen. Kaikista pienistäkin asioista esimiestä kuulutetaan paikalle, koska myyjillä ei ole valtuuksia korjata tai ottaa palautuksia vastaan. Suurin osa myyjistä on ulkomaalaisia, jotka eivät edes ymmärrä suomea. Firma ei palkkaa lisätyövoimaa, koska voiton maksimointi on kaikkein tärkeintä. Suomalaiset eivät mene Lidliin töihin, koska paikka on tunnettu siitä, että se polkee työntekijöiden oikeuksia.
[/quote]
No tämä on kyllä ihan kukkua. Sama TES yms. käytössä Lidlissä kuin mitä muissakin kaupan alan paikoissa
Samaa juttua olen miettinyt. Pahimmat Lidlin myyjät runnovat ostokset kasaan sillä väli"puulla".
Toki yritän purkaa kamat järkevässä järjestyksessä, mutta ei se auta.
Hinnaltaan tuplasti kalliimmassa lähi K-kaupassa ostoksia käsitellään kohteliaan varovasti.
Joo, sama ongelma mullakin ja kun ostan Lidlistä ostoskärryllisen ihan kukkuroilleen, on siinä aika paljon kamaa. Ne pitäisi lappaa hihnalle samaan aikaan kun lastaa kasseihin ja olen aina kaupassa 2-vuotiaan kanssa (yh), hän ei auta vielä pakkaamisessa :D En millään pysty laittamaan niitä sillä tavoin ettei MITÄÄN herkkää menisi hihnalle ennen jotain painavaa + ne maidot yms. on aina siellä pitkittäin eli hihna on a)täynnä b)tuotteet ihan rytyssä c)vaikea saada otettua niitä sieltä väleistä. Luulin että olen ainoa jolla on sama ongelma!
Missään muualla tätä ei ole kuin Lidlissä, mutta no, hinnat ovat sen verran hyvät etten sentään tämän vuoksi vaihda kauppaa. Ärsyttää kyllä.
Käyn Lidlissä aina miehen kanssa kahdestaan. Me ollaan kehitelty systeemi jolla ehditään pakata. Ensin lapetaan tavarat hihnalle tietyssä järjestyksessä (isot ja kovat ensin jne) ja kun kassa alkaa tykittää tavaroita eteenpäin, toinen lähtee heti pakkaamaan. Meillä on isoja kasseja, mm. ikean iso sininen kassi, johon tavarat ahdetaan taas samaan järjestykseen että mikään ei hajoa. Aika luovaksi on oppinut. Mekin ostetaan aina paljon kerralla, yleensä menee yli satanen ostoksiin ja Lidlissä sillä saa paljon.
En ole siis ainoa, joka on tähän asiaan törmännyt. Lidlin työntekijät siis ohjeistetaan toimimaan niin nopeasti kuin mahdollista. Täytyy laittaa palautetta asiasta. auttaisi, jos moni laittaisi samasta asiasta...
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:43"]
Minua ärsyttää Lidlissä jatkuvat pitkät kassajonot sekä se nauhoitus joka paasaa koko ajan " Kassoille tarvitaan henkilökuntaa", ja mitään ei tapahdu. Kassat on ohjeistettu niin nopeaan toimintaan, että hyvä kun alta ehtii pois, kun seuraavaa jo lykätään perseeseen. Kaikista pienistäkin asioista esimiestä kuulutetaan paikalle, koska myyjillä ei ole valtuuksia korjata tai ottaa palautuksia vastaan. Suurin osa myyjistä on ulkomaalaisia, jotka eivät edes ymmärrä suomea. Firma ei palkkaa lisätyövoimaa, koska voiton maksimointi on kaikkein tärkeintä. Suomalaiset eivät mene Lidliin töihin, koska paikka on tunnettu siitä, että se polkee työntekijöiden oikeuksia.
[/quote]
täällä ainakin lidlissä on ihan suomalaiset myyjät
No jopas nyt taas hiertää. Ne tavarat menee tasan siinä järjestyksessä sinne kassapäätyyn, kun ne itse sinne laitat! Ikinä ei oo hyvä - joko kassat on liian nopeita tai sitten huokaillaan ja naputetaan kynsillä kassapöytää, kun ollaan liian hitaita. Kattokaa hyvät ihmiset peiliin joskus - voitte vaikka yllättyä, ettei se vika olekaan aina siinä vastapuolessa! T:Aasiakas
Se on yksi syy miksi Lidl pystyy myymään halvemmalla kuin muut kaupat. Ei sinne palkata ylimääräisia kassoja. Kassatyöntekijöiden pitää olla nopeita, ei niillä ole aikaa laitella ostoksia sivuun. Saisivat varmaan huudot vastaavalta jos tahti hidastuu ja jonot kasvaa.
Kyllä, meitä on ohjeistettu olemaan nopeita kassalla. Ja pakko on myös olla, koska tavallisena arki-iltana meitä saattaa olla työvuorossa 4-5 henkilöä, ja siellä myymälässä on todella paljon muutakin tekemistä: yksi on paistopisteellä, yksi tarkistaa heviä, yksi pahvittaa ja yksi hyllyttää. Sieltä sitten juostaan kassalle sitä mukaa kun ehditään. Ja tauotkin on pidettävä. Pullohuone huutaa. Asiakkaita neuvotaan. Lisäksi iltahommat, eli siivotaan myymälä.
Minä ainakin kassalla ollessani pyrin laittamaan jogurtit, tuoreyrtit jne. sivuun (ihan siitäkin syystä että jos vaikka jogurtti leviää sinne niin se on sitten itsellä siivottava), mutta se on joskus mahdotonta, kun niiden edellä on mennyt jo niin paljon tavaraa, ettei sinne enää mahdu (ja tämä ei ole myyjän vika). Eikä kukaan siis ole pakkaamassa. Ja minua on myös ohjeistettu laittamaan ne kevyet sivuun. Enpä osaa sanoa mitään heistä, jotka eivät laita. Ehkeivät välitä.
Ja by the way, meidän myymälässä ainakin 85% työntekijöistä on ihan kantasuomalaisia.
T. Lidliläinen
Minä pakkaan kassini heti kassalla ja tykkään Lidlissä siitä, että myyjät eivät suotta aikaile tuotteiden skannauksen kanssa. Monessa muussa kaupassa joutuu suottaa odottelemaan. Pakkaan toki särkyvät kamat viimeiseksi hihnalle.
Kommentti ohi aiheen:
Lidlit sijaitsevat yleensä keskeisillä paikoilla --> ihmiset käyvät niissä usein --> harva ostaa (mutta toki heitäkin on!) kärryllistä ruokaa, vaan yleisin ostos on esim. n. korillinen.
Prismat, Citymarketit sun muut, niissä (varsinkin jos on "maakuntien" kaupat kyseessä!) käydään enemmän isoilla ostoksilla --> kärry täynnä ruokaa.
Verratkaapa vaikka Stocan kassoja jonkun prisman kassoihin --> ensin mainitussa on "pienemmät" kassalinjastot mitä jälkimmäisessä. Lisäksi usein keskustan kaupoissa on "kolme välikköä" mihin saa asiakkaan ostoksia ohjattua, koska asiakkaita tulee nopeana virtana mutta yksittäisten asiakkaiden ostokset ovat määrältään pieniä.
Meidän lidlissä on yksi kassapoika, joka on nopea & tehokas mutta kohtelee ostoksia nätisti. Toivottavasti saa pitää tämän työtapansa! Täytyy joskus muistaa kiittää.
Niin,miksi niillä kassoilla on niin vtn kiire?
Tänään muuten kun Vuosaaren Lidlissä alkoi kerääntymään jonoa,mainitsi yksi tavaraa hyllyttämässä ollut toiselle et käy pyytämässä lisää henk.kuntaa kassoille...Toinen sanoi,että ne on tauolla johon pyytäjä tokasi että niiden tauko loppuu siihen paikkaan???? Siis mitä vittua? Onneksi ei tarvitse olla siellä töissä!
Olen kuullut että kassalla pitää työskennellä vauhdilla. Olen oppinut laittamaan tavarat hihnalle semmoiseen järjestykseen että ne on nopea ja kätevä laittaa kassiin. Lidlissä käynti on tehnyt musta niin nopean pakkaajan että muissa kaupoissa joudun odottelemaan, että eikö se kassa jos saa tavaroita piipattua. Käyn Lidilissä koska siitä saa säästöä ja kestän kassojen toiminnan. Mutta kyllä siinä iso ero on muihin kauppoihin verrattuna.