Voisitteko tulevan joulun viettää ilman niitä viinojanne
ja mukamas ruuan kanssa punkkuu tai valkkarii ja lasten mentyä nukkumaan niin sit jotain snapseja hienosti silleen takkatulen ääressä huopaan kääriytyneenä.
Kommentit (75)
Kukaan ei ole täällä mitään kännejä vetämässä ja örveltämässä!
Tiukkapipot lapselliset luulee että tulee humalaan jos juo ruuan kanssa lasin punaviiniä ja illalla glögin.
Just joo taas.
Minulla ei ole koskaan ollut viinoja sen paremmin jouluna kuin juhannuksenakaan ja aina on juhlat sujuneet ihan hyvin. Muistan liiankin hyvin lapsuuden ahdistuksen myöhemmin jouluaattoiltana, kun pullonkorkki narskahti. Vaikka kukaan ei varsinaisesti päihtynyt, niin minusta joulu oli aina silloin piloilla.
Huomaathan aloittaja, että moralisointi on turhaa. Ainakin silloin kun ei voi olla ilman alkoholia. Sehän tässä ketjussa tulee monessa kohtaa ilmi. Kun alkoholi hallitsee, niin silloin ei moraalisaarnat auta.
J-P
Ota nyt ap huomioon, että jokaisella on erillainen joulu. Mulla ei oo vielä lapsia ja ystävien kanssa ajattelin tän joulun viettää. Kyllä silloin voi ihan hyvin muutaman lasin ottaa. Näin voivat mielestäni tehdä myös perheelliset, kunhan ei tolkuttomaan kuntoon itseään juo.
Onko ap:n viesti osoitettu jollekin, esim. omille vanhemmille? Jos, niin ymmärrän, mutta tuollaisena yleisenä toiveena aika typerä. Jokainen juokoon jouluna tai olkoon juomatta, kunhan ei valinnoillaan pilaa kenenkään muun (esim. oman lapsen, naapurin tms.) joulutunnelmaa.
En voi. Juhlaruokaan kuuluu juhlajuomat. Mutta voin luvata, ettet sinä ole meidän joulupäydässämme.
Yhtenäkään jouluna en ole humalassa ollut vaikka snapsin olen ottanut kalojen kanssa ja punaviiniä kinkun kanssa. Jopa vielä illalla suklaan kanssa glögiä. Ei siitä nyt vaan tule humalaan kun syö paljon ja aikaa kuluu tuntikausia...normaalin aikuisen maksa ehtii polttaa alkoholit ennenkuin ehtii tulla humalaan.
Se on eri asia jos vetää koko snapsipullon ja viinipullon ja glögipullon mutta eihän niin tee kukaan...ei ainakaan kukaan joita minä tunnen.
Ei en voi ehdollis viinin aion juoda
En ajatellut. Lapsi on isällään ensi joulun ja minä vietän laatuaikaa itseni kanssa. Muutama alkoholiannos tulee kyllä otettua.
En keksi mitään syytä olla ilman niitä viinojamme. Miksi ihmeessä ketään kiinnostaa muiden juomiset vapaa-aikana?
PS: Ei ole lapsia.
Voisin olla juomatta ja olen ollutkin lukuisina jouluina. Toisaalta en näe mitään hirveää siinä, että otamme ruoan kanssa lasin punaviiniä. Glögiäkin saatamme lämmittää ja joskus siinäkin on ollut alkoholia. Kännissä en ole ollut ikinä jouluna, ajokunnossa ihan sen yhden punaviinilasillisen jälkeenkin. Viinaa en juo ikinä, punaviiniä saatan - hui kauhistus - ottaa parina muunakin juhlapyhänä vuoden mittaan. Lapseni eivät ole ikinä nähneet minua humalassa eivätkä näe.
Minulla on muuten alkoholistisukulainen mutta kukaan ei onneksi ole antanut alkoholille kuningasasemaa suvussamme. Jos yksi ei sitä osaa käyttää, muita ei sen takia tuomita eikä sen tarvitse olla peikko juhlissamme.
En kyllä tiedä missä tynnyrissä osa on kasvanut kun ei erota normaalia juhlajuomisia jostain känniörvellysbailuista.
Eivät varmaan koskaan käy missään hienoissa juhlissa tai kierrä maailmaa kun noin lasi viiniä pelottaa...
Jos se isä veti 70-luvulla pari kossua jouluna ja juhannuksena niin se on ihan eri asia eikä sillä ole mitään tekemistä juhlan kanssa mutta joskus niistä lapsuuden piruista olisi hyvä jo päästää irti.
En meinannut juoda mitään, enkä juo viiniä muutenkaan.
Tietenkin. Pidän aivosoluistani. Miksi ihmeessä haluaisin tuhota niitä ja vajota vauvapalstatasolle?