Voisitteko tulevan joulun viettää ilman niitä viinojanne
ja mukamas ruuan kanssa punkkuu tai valkkarii ja lasten mentyä nukkumaan niin sit jotain snapseja hienosti silleen takkatulen ääressä huopaan kääriytyneenä.
Kommentit (75)
Ap:lla on jo nyt jouluviinastressi. Älä huoli, ehdit vielä hakea lastin Virosta
On sulla elämä, kun kolmatta kuukautta ennen alat jo minun, tuntemattoman, juomisia miettimään..
Kenen kanssa minä sitten joulua viettäisin?
No mulle tulee kuiva joulu, kiitos mieheni, joka on samanlainen tiukkapipo kuin ap. Tekis mieli jättää koko joulu väliin, kun miehen mielestä ei saa ryypätä jouluna, kun on lapsia. (Eli siis oikeasti paria lasia viiniä ruuan kanssa ja tervetuliaisglögiä en saisi ottaa).. Viime jouluna siitä tuli sairas perheriita, kun mies ei halua "juoppoa vaimoa".. Normaalisti en juo ikinä mitään, jouluna haluaisin nuo muutaman juoman nauttia, kun ne on meidän perheessä kuulunut aina jouluaterialle, mutta miehen mielestä se tekee musta juopon..
En voi/en halua/en ole ilman viinojani.
Enpä ole yhtenäkään jouluna juonut viinaa, enkä paljon muulloinkaan. Mutta mulla ei olekaan lapsia.
vanhamies
Mitä viinoja. En juo viinaa mutta juon kyllä juoluoluen kalojen ja muiden alkupalojen kanssa.
Ja punaviiniä kinkun ym kanssa.
Ja illalla kun lahjat on avattu niin lämmitämme glögit ja todellakin nautimme takkatulen lämmöstä ja kynttilän valosta. Ihan perusjoulu ja lapsetkin on jo teinejä.
En kysy lupaa ap:ltä enkä koe syyllisyyttä vaan nautin elämästä niin jouluna kuin muulloinkin.
Olis aika tylsää olla Meksikossa, jos en saisi sivistyneesti juoda tequilaperskännejä joulun kunniaksi :(
Ei. Mut mepä osataankin jättää se siihen pariin lasiin ja nuorinkin on jo 20.
Kyllä voin, kuten tähänkin asti. Suvussa ja lähipiirissä riittävästi viinaan meneviä. Olen päättänyt että minun lapseni ei tarvitse koskaan kestää humalaisen örinää kodissaan. Meillä on turvallista niin pitkään kun minussa henki pihisee!
En kyllä kans ymmärrä kuka haluaa ryypätä jouluna? Uusivuosi on sitten ryyppyjyhla erikseen
Käytän joululeivonnaisiin mausteena alkoholia, ja kyllä, saatan sen siideritölkin juoda esim. saunassa. Jumalaan en itseäni juo lasten seurassa. Viimeksi olen juonut viime vuoden puolella enemmän alkoholia, joten en siis ole siitä riippuvainen.
Siis ap mainitsi ihan tuossa aloituksessa "punkut ja valkkarit"...
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:35"]
Otsikko on Ilman VIINOJANNE ja porukalla puolustellaan viinejä ja olutta... ehkä pointti oli kännisissä lasten kanssa olevista? Lapsuudenkodissa oli normia että isäpuoli sammui alku illasta ja äiti myöhemmin. Joulunvieton niiden kanssa lopetin kun pystyin. N.14 -vuotiaana. Nyt kolmen lapsen äitinä ei meillä ole ollut mitään ongelmaa alkoholin käytön kanssa jouluna tai muulloin. Ja viinaa ei vedetä edes uutena vuotena tai juhannuksena. Humalaisia ei lasten tarvitse nähdä . Mutta "kaikki"sukulaiset kyllä juovat viiniä/olutta aterioilla halutessaan, kuten mekin. Mutta sen voi tehdä ilman kännejäkin!
[/quote]
On eri asia ottaa ruualla lasi viiniä tai vaikka saunakalja, kun tissutella pitkin päivää ja olla pikkuhiprakassa tai vetää kännit illalla. Lapsiperheet, siis, ja lasten kanssa joulunsa viettävät. Sairastahan tollanen on. Jos tietäisin henkilökohtaisesti jonkun joka tekee näin, tekisin lasu-ilmoituksen lasten tähden.
En. Parasta on joku kahvilikööri, jota miehen kanssa nappaillaan herkkujen kera joulun iltoina. Meillä on vain kissoja, en usko että heitä häiritsee kunhan saavat oman osansa herkuista!
Hei 15
Kuullostaa kamalta! Miksi miehesi holhoaa sinua kuin lasta? Eikö sinulla ole omaa tahtoa ja oikeutta juoda lasi viiniä kinkun kanssa ja glögiä jos haluat? Minusta mies voi päättää vain omasta puolestaan varsinkin kun et varmasti ole perseitä vetämässä.
En tajua tällaisia liittoja jossa toinen puoliso määrää toisen normaalin aikuisen tekemiset...ihan sairasta.
Suomi on vapaa maa mutta toiset näköjään on vapaampi kuin toiset. Itse en alistuisi omassa kodissa vaan joisin punaviiniä jos haluan ja PISTE koska olen aikuinen joka saa päättää itse oli lapsia tai ei.
Joo, ilman viinaa kyllä. Mutta se muka-punaviini kyllä kuuluu meidän joulupäivän iltaan juustoineen. Mikä ongelma meidän viinin juonti muuten ap.lle on?
Sori, en välttämättä vietä jouluani ilman viinaa. Syynkin voin kertoa: minulla on lapsivapaa joulu.
Ei ole lapsia, joten juon ihan niin paljon jouluna kuin huvittaa. Juodaan yleensä shampanjaa tai kuohuviiniä, mies varmaan punaviiniä kinkun kanssa, illemmalla saunaolutta ja glögiä. En näe syytä, miksi minun pitäisi yhtään rajoittaa juomistani? Jos olisi lapsia, niin joisin varmaan vain lasin shampanjaa ja pienen mukin glögiä.