Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko tulevan joulun viettää ilman niitä viinojanne

Vierailija
11.10.2014 |

ja mukamas ruuan kanssa punkkuu tai valkkarii ja lasten mentyä nukkumaan niin sit jotain snapseja hienosti silleen takkatulen ääressä huopaan kääriytyneenä.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Viime jouluna olin raskaana joten jäi punkut juomatta jouluaterialla.

Vierailija
2/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en aio olla. Cavaa tulee olemaan, ja punaviiniä ruoan kanssa. Yöllä, kun lapset on jo menneet nukkumaan, aion maistella joululahjaviskiä. Olisikin aika hauska yrittää Espanjassa selittää ihmisille, että tää meidän jouluateria nyt on tällainen alkoholiton :D .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:00"]

Onko ap:n viesti osoitettu jollekin, esim. omille vanhemmille? Jos, niin ymmärrän, mutta tuollaisena yleisenä toiveena aika typerä. Jokainen juokoon jouluna tai olkoon juomatta, kunhan ei valinnoillaan pilaa kenenkään muun (esim. oman lapsen, naapurin tms.) joulutunnelmaa. 

[/quote]

No vanhemmat on kuolleet jo aikaa sitten ja ylläri pylläri, ei lainkaan viinaan. ap.

Vierailija
4/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:26"]ja mukamas ruuan kanssa punkkuu tai valkkarii ja lasten mentyä nukkumaan niin sit jotain snapseja hienosti silleen takkatulen ääressä huopaan kääriytyneenä.
[/quote]
Ihanaa! Saunakaljaa kans :)

Vierailija
5/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tekee joululahja-

listaa ja me, äiskä ja iskä, viini- ja viinalistaa :D

Vierailija
6/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:05"]En keksi mitään syytä olla ilman niitä viinojamme. Miksi ihmeessä ketään kiinnostaa muiden juomiset vapaa-aikana?

PS: Ei ole lapsia.
[/quote]
Kysyy miksi ihmeessä ja seuraavaksi tarkentaa ettei ole lapsia..? :DD

Vierailija
7/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:39"]

On sulla elämä, kun kolmatta kuukautta ennen alat jo minun, tuntemattoman, juomisia miettimään..

[/quote]

Ja kun näin aloituksen, arvasin, että viinapersot pillastuu ja pelkää, että viina viedään jouluna heidän edestään, kuin tikkari lapselta :D

Niin ennalta-arvattavaa :D

Vierailija
8/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:41"]

No mulle tulee kuiva joulu, kiitos mieheni, joka on samanlainen tiukkapipo kuin ap. Tekis mieli jättää koko joulu väliin, kun miehen mielestä ei saa ryypätä jouluna, kun on lapsia. (Eli siis oikeasti paria lasia viiniä ruuan kanssa ja tervetuliaisglögiä en saisi ottaa).. Viime jouluna siitä tuli sairas perheriita, kun mies ei halua "juoppoa vaimoa".. Normaalisti en juo ikinä mitään, jouluna haluaisin nuo muutaman juoman nauttia, kun ne on meidän perheessä kuulunut aina jouluaterialle, mutta miehen mielestä se tekee musta juopon.. 

[/quote]

Minusta kertoo kyllä aika pahasta ongelmasta se, että joulu menee pilalle, jos ei saa paria lasia viiniä jouluaterialla. En ole todellakaan mikään absolutisti ja itse asiassa meillä kyllä yleensä joudaan jouluaterialla yksi lasillinen viiniä / aikuinen. Voisin kuitenkin ihan yhtä hyvin olla ilman eikä se haittaisi joulunviettoani lainkaan. En ymmärrä, kuinka jollekin viini / alkoholi voi olla noin tärkeä.

Vierailija
9/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:52"]

Hei 15

Kuullostaa kamalta! Miksi miehesi holhoaa sinua kuin lasta? Eikö sinulla ole omaa tahtoa ja oikeutta juoda lasi viiniä kinkun kanssa ja glögiä jos haluat? Minusta mies voi päättää vain omasta puolestaan varsinkin kun et varmasti ole perseitä vetämässä.

En tajua tällaisia liittoja jossa toinen puoliso määrää toisen normaalin aikuisen tekemiset...ihan sairasta.

Suomi on vapaa maa mutta toiset näköjään on vapaampi kuin toiset. Itse en alistuisi omassa kodissa vaan joisin punaviiniä jos haluan ja PISTE koska olen aikuinen joka saa päättää itse oli lapsia tai ei.

[/quote]siis voinhan mä niin tehdä, mutta mies ilmoitti ettei hän sitten vietä joulua kanssani. Eli joko olen kuivin suin tai minä ja lapset saadaan viettää joulu ilman miestä/isää...

Vierailija
10/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monena jouluna on tullut otettua kännit, nyt on muutama joulu mennyt kuivin suin.

Vierailija
11/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan. Mun vanhemmat ja minä ollaan absolutisteja joten viinaa ei talosta löydy. Sisko ja veli käyttää välillä. Me lapset toki saatais ostaa viiniä tms. vanhemmat ei kiellä, eivät vaan itse enää tykkää juoda edes juhlissa, mut kukaan meistä ei jaksa lähteä sinne alkoon.

Vierailija
12/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:51"]Käytän joululeivonnaisiin mausteena alkoholia, ja kyllä, saatan sen siideritölkin juoda esim. saunassa. Jumalaan en itseäni juo lasten seurassa. Viimeksi olen juonut viime vuoden puolella enemmän alkoholia, joten en siis ole siitä riippuvainen.
[/quote]Jokainen sitä käyttävä on siitä riippuvainen.

Vierailija
13/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljen ex-avovaimo oli just sellainen, että se oli joko täysin kuivin suin tai sitten veti änkyräkännit. Emme tienneet asiasta etukäteen ja ensimmäinen (ja viimeinen) yhteinen joulumme olikin melkoinen show, kun tämä naikkonen joi itsensä humalaan jo päivällispöydässä. Äitini hämmentyneenä toi pöytään uusia viinipulloja sitä mukaa kuin kälykokelaani niitä tyhjensi. Isäni loi pitkin iltaa kysyviä katseita veljeeni ja veliparka häpesi silmät päästään. Ymmärrän siis ihan hyvin, että jos ei kykene olemaan kännäämättä, on parempi olla ottamatta lasillistakaan.

Vierailija
14/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä.

Olisi mukavaa pienille, jos vanhemmat pystyisivät olemaan selvänä edes lapsille tärkeinä juhlapäivinä.

Vierailija
15/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on periaate et joulu on lastenjuhla ja silloin ei tarjoilla alkoholia.Vaikka omaan käytökseen ei pari viinilasia vaikuta ei voi tietää miten se vaikuttaa muiden vieraiden käytökseen.Muuten suhtaudun alkoholin käyttöön neutraalisti voin viikonloppuna ottaa muutaman saunakaljan, vaikka on pieniä lapsia.

Vierailija
16/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähänkään mennessä jouluna ollut kännissä, enkä tule olemaankaan. Jouluruuan teko vaiheessa saatan yhden siiderin juoda tai saunassa. Enkä siitäkään humalaan tule. Alkoholia voi juoda mutta kohtuudella :)

Vierailija
17/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on Ilman VIINOJANNE ja porukalla puolustellaan viinejä ja olutta...
ehkä pointti oli kännisissä lasten kanssa olevista?

Lapsuudenkodissa oli normia että isäpuoli sammui alku illasta ja äiti myöhemmin. Joulunvieton niiden kanssa lopetin kun pystyin. N.14 -vuotiaana.

Nyt kolmen lapsen äitinä ei meillä ole ollut mitään ongelmaa alkoholin käytön kanssa jouluna tai muulloin.
Ja viinaa ei vedetä edes uutena vuotena tai juhannuksena. Humalaisia ei lasten tarvitse nähdä . Mutta "kaikki"sukulaiset kyllä juovat viiniä/olutta aterioilla halutessaan, kuten mekin. Mutta sen voi tehdä ilman kännejäkin!

Vierailija
18/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika tätä Suomen alkoholikulttuuria. Maassa missä itse asun, on esim. ihan ok tarjota vanhemmille lasten synttäreillä lasi viiniä ja monet sen juovat jos eivät ole autolla liikkeellä. Ymmärrän, että varmasti tämä suhtautuminen johtaa monille alkoholistivanhemmasta tai vastaavasta, mutta kyllä nyt maalataan asiasta sellaista pirua että oksat pois. Itsellä piniä lapsia ja todellakin otan aterialla lasin viiniä ja glögiäkin juon. Humalassa en kuitenkaan tule olemaan, kuten en koskaan lasten seurassa.

Vierailija
19/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsetkin ovat kännissä jouluna. 

Vierailija
20/75 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps ja taas kaikki ottaa vaan sivistyneesti lasin sitä, lasin tätä ja vielä pari lasia tuotakin ja kukaan ei tule tippakaan humalaan. Eikä edes ole tarkoitus tulla, ihan vaan maun vuoksi. Ja siksi kun se on perinne ja tapa ja kuuluu kalan kaveriksi. Ja kinkun. Ja saunan. Ja konvehtien. Ja takkatulen... Ja tietenkin ihan ehdottomasti omaan laatuaikaan.

Ne on ihan jossain muualla ja ihan muut ihmiset, jotka juo humalahakuisesti ja joille se alkoholi on ongelma ja tapa..