Saako kissan ottaa itselle jos se on viikon ollu meillä ja kukaan ei kaipaa sitä.
Kommentit (28)
Kannattaa googlata paikallinen löytölä tai sen pitäjä, joillain voi olla huono maine.
Jopa niin huono maine että voisin ajatella että jos kissa on itse päättänyt jäädä niin mikäpä minä olisin sanomaan...
Facebookissa on myös karkurit ryhmä, siellä voi myös ilmoitella
Jos viet löytyeläinkotiin varmaan alkavat pyytää jotain 100€ maksua jos omistajaa ei löydy mutta haluat itsellesi. Siksi helpompi vain ottaa itselle jos kissa haluaa jäädä. Paras kuitenkin antaa kissalle mahdollisuus lähteä jos haluaa, jos päättää jäädä, on sinun.
Ette todellakaan päästä ulos.
Kissojen vapaana pitäminen on edesvastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskekaa se vapaaksi, että pääsee kotiinsa.
Tämä. Mun kissa ulkoilee, enkä tosiaan toivo, että sitä lukitaan minnekään.
Siinäpä vasta eläintenystävä. Kissa ei kuulu Suomessa luontoon, se on haittaeläin silloin.
Hyviä syitä olla päästämättä lemmikkikissaa kulkemaan vapaana
kissa ei häviä
kissa ei palele talvella
kissan tautiriski on pieni
kissa ei voi jäädä auton alle
kissa ei päädy kissatappeluihin
kissa ei heikennä naapurisopua
kissa ei voi jäädä pedon saaliiksi
kissa ei aiheuta haittaa luonnossa
kissa ei voi päätyä ihmisen väkivallan kohteeksi
https://www.birdlife.fi/suojelu/lajit/tulokaslajit/vapaana-kulkevat-kis…
Jep, tiedetään. Taitaa olla peräti laitontakin. Tehtiin kissan kanssa riskiarvio, ja neuvottelut johti siihen, että kissa ulkoilee.
Suomessa ei ole laitonta pitää kissaa vapaana, kunhan se ei mene yleisille kuntopoluille, toreille tai lasten leikkipaikoille.
Eipä ole myöskään laitonta pitää yleiseltä alueelta löytämäänsä kissaa.
Jos löydän kissan, vien sen eläinsuojeluun, ihan sama onko pantaa.
Printtaa kuvia kissasta ruokakaupan ilmoitustaululle, ellei omistaja ota yhteyttä, en päästäisi kissaa "harhailemaan" jos se kerran luonasi on turvassa, ja voit sen kauankin hyvin hoitaa. Ellei yhteydenottoa tule, voit ilmoittaa lähimpään kissataloon, mutta ei sinun ole pakko sitä sinne viedä.
Suomessa ei ole laitonta pitää kissaa vapaana, kunhan se ei mene yleisille kuntopoluille, toreille tai lasten leikkipaikoille.