Ahdistaa ihmisten ilkeys ja töykeys
Minua on järkyttänyt näin aikuisena miten ihmiset voivat olla ilkeitä ja töykeitä toisia ihmisiä kohtaan eivätkä eipäröi näyttää sitä josseivät pidä jostakin ihmisestä. Kaikki ilmeet, eleet ja puhetyyli, luulin ettei aikuiset toimi näin. Itse olen ottanut etäisyyttä moneen ihmiseen kun olen miettinyt "mottoani" että älä siedä muilta sellaista, miten et itsekään käyttäytyisi toista kohtaan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En vastaa ilkeilyyn ilkeilyllä vaan vältän ihmistä jatkossa.
Sinä saatanan visvavittuhuora menet suoraan saunan taakse persepantavaksi!
Kyllähän tuo sopii🤤🤤
- Pena 62v
Vierailija kirjoitti:
Hyvä motto. Yksinäistä on elämä kun noin elää :D
Tosiasiassa sinulla on todennäköisesti jotain sellaisia piirteitä, mistä muut eivät pidä. Ei tarkoita sitä, että kaikkea pitäisi sietää, mutta se kannattaa tiedostaa
Voi kuule. Eiköhän niitä oo kaikilla. Piirteitä joista muut ei niin pidä. Ihmisiä kun tässä vaan kaikki ollaan ja elellään.
Tänään odotin kaupassa pakettia. Istuin odottamaan kaupassa olevan pöydän ääreen tuolille. Siinä oli toisissa pöydissä muita ihmisiä. Kolme vanhempaa naista arvostelivat ilkeään sävyyn kaupan kauppiasta hänen toiminnastaan ja ihan ulkonäköäkin arvostelivat negatiiviseen sävyyn. Omasta mielestäni lähikauppamme on hyvä ja kauppias on hyvä. Sitten siinä yhdessä pöydässä istui nuori nainen, jolla oli kaksi lasta rattaissa. Nainen näpytteli siinä kännykkää ja joi kahvia. Lapset olivat ihan tyytyväisen oloisia. Alkoivat puhumaan, että ei ennen vanhaan, kun meidän lapset olivat pieniä, niin tuolla tavalla istuttu, lasten kuuluu olla ulkona ja leikkiä. Että tämä on nyt nykypäivää. Ostosten lopuksi siinä äiti istui ja joi kahvit ja selasi kännykkää, piti pienen tauon. Niin aletaan haukkumaan. Sitten alkoivat puhumaan, että miten nykyään nuoret ja lapset ovat vaikka minkalaisia, että millaisia ovat vanhemmat, eivätkö saa kuria jne. joka on kyllä tottakin. Kehuivat, että kuinka heidän omat lapset ovat olleet aina niin hyviä, ei mitään ongelmia jne. Lopulta kaupan pöydätkin olivat niin likaisia jne. Paketti tuli ja lähdin pois. Olisi ollut jännä kuulla, mitähän minusta puhuivat, kun lähdin. Pelkään ihan ihmisiä, ainaista toisten arvostelua ja haukkumista ja itsensä korostamista. Tuntuu, että mihin vaan menee, niin aina haukutaan, arvostellaan, mustamaalataan jne. Parempi olla omissa oloissaan. Ihmiset ovat pelottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu suomen kulttuuriin ja ulkkareita kun varsinkin naiset nöyristelee niin tulee tollasta junttimeinikiä joka suunnasta. Sellainen onn suomen kulttuuri ikävä kyllä. Ihmisiltä puuttuu toisten ja asioiden kunnioitus. venäjä on rajanaapuri sekin vaikuttaa..Suomalaiset on samallaisia.
Hyvä syy muuttaa maasta pois
-------------------------
Pitäiskö sinunkin mennä siihen suuntaan mistä tulitkin. Kun nyt lähdet niin ei se suomalainen tapa ennätä sinuun tarttua. Ettet levittäisi tätä viisautta heimolaisiisi.
Siksi pitääkin keskittyä itseensä ja lähimmäisiinsä. Ei täällä tarvitse millään tavalla seurata kuspäiden tekemisiä tai osallistua niihin. Mikäli tällaisesta tilanteesta osaa hakeutua eroon, kannattaa miettiä syitä.
Jos joku on kusipää tai muuten töykeä ja käytöstavaton, huokaise helpotuksesta, että mlkku on näyttänyt oikean luonteensa, eikä sinun tarvitse enää tuhlata aikaasi hänen miellyttämiseen. Itselleen kaivavat hautaa käytöksellään, tuollaiset ihmiset.
Kyllähän tätä aikaa leimaa itsekkyys ja huonot käytöstavat. Lähtien hallituksesta, valtiovarainministeri hymyilee ivallisesti sakset kädessä iloiten siitä että nyt pienituloisilta leikataan. Samaan aikaan hyvätuloiset saavat veronalennuksia. Veropohjaa heikennetään ja kohta leikataan lisää. Ja uudetkin leikkaukset kohdistuvat kipeimmin pienituloisiin.
Somen keskustelukulttuuri on ala-arvoista, nimettömänä huudellaan ilkeyksiä ja julmuuksia. Tuntuu että kasvava individualismi ruokkii itsekkyyttä ja empatiakyvyttömyyttä. Yhteisön ongelmat nähdään yksilön ongelmina koskivat ne sitten työelämää, koulumaailmaa tai yhteiskuntaa yleisesti. Työttömyyskin nähdään yksilön omana ongelmana.
Mä taas tykkään, silloin ihminen ikään kuin antaa oikeuden vastaanottaa itse ilkeyttä. Mä yleensä silloin kysyn naisilta suoraan panoa, miehet mua ei kiinnosta, ja niistä en jaksa edes välittää