Joudun syömään esimerkkiruokailussa kouluruokaa (esikoulu) ja maksamaan siitä n 3€ ateria, vaikka yritän välttää nopeita hiilareita/prosessoitua ruokaa. Nyt esimies kielsi vielä ruuan maustamiseen omilla mausteilla!
Voitteko kuvitella? Kuulemma kaupungin linja on, ettei omia mausteita saa tuoda kotoa. Myöskään talo ei niitä tarjoa.
Omista eväistä pitää toimittaa lääkärin todistus, ja sittenkin ensisijaisesti kaupunki tekee erikoisruokavalion mukaisen ruuan sinulle. Jos tiedät vihaavasi pinaattikeittoa ja se sattuu olemaan listalla, on sinun maksettava siitä 3€ ja oltava nälässä tai edes esitettävä syöväsi sitä.
Mikä muu ala on yhtä holhottua?
Kommentit (814)
Anna, kun arvaan. Kyse on jostain savolaisesta työpaikasta. Missään ei ole niin takapajuista meininkiä.
-Itsekin savolainen-
Vierailija kirjoitti:
Miksi joudut maksamaan? Muualla kyllä syödään verotusarvolla.
Kyllä se maksamista on kun ruuan hinta vähennetään palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko verotusarvosiis ilmainen??
Ei, mutta hinnaksi jää vain noin euro.
Siinä tapauksessa se maksaa. Ja jos et halua syödä, ei siitä tulisi joutua maksamaan edes euroa, käsitätkö?
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että alistutte pakkosyöttämiseen ja luovutte mahdollisuudesta valita itse milloin, mitä ja mihin hintaan syötte? Älkää nyt pliis tämän jälkeen puhuko ammattiliitosta mitään.
Onglema tulee siinä, että aikaa syömiselle ei ole muulloin kuin oppilaiden ruokailun aikaan. Opettajat eivät voi valita että syövät muulloin esim. oppitunnin aikana kun silloin pitää opettaa. Muilla välitunneilla on valvontoja ja seuraavan oppitunnin valmistelua ja aikaa 10-15 min. Eli vaikka jossain koulussa ei pakotettaisi syömään kouluruokaa, se oma luokka on kuitenkin valvottava myös ruokailussa eikä sen jälkeen jää enää aikaa syödä omia eväitä. Ammattiliiton mielestä ei ole ongelmaa koska opettajille on neuvoteltu oikeus syödä se ruoka verotusarvolla (ei siis ole oikeasti mikään etu koska se on silti maksullista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko verotusarvosiis ilmainen??
Ei, mutta hinnaksi jää vain noin euro.
Siinä tapauksessa se maksaa. Ja jos et halua syödä, ei siitä tulisi joutua maksamaan edes euroa, käsitätkö?
Niin? Minähän sanoin että ei ole ilmainen vaan maksaa euron. Miten sait tuon käännettyä niin että väitin sen olevan ilmaista? Luetunymmärtäminen?
Minua ei koskaan velvoitettu syömään kouluruokaa kun olin koulunkäyntiavustajana... Vetosin matalaan palkkaan yms. Söin omat eväät kahvihuoneessa. :D
En ole lammas. Olen tiikeri. kirjoitti:
Miten IHMEESSÄ jotkut lähtevät tähän.
Olette niin lampaita.
Minä sanoin suoraan, että en varmasti maksa ruuasta jota en varmasti syö.
Jos tuosta potkut tulisi, niin oikeudessa tavattaisiin.
Kahvitunnilla söin evääni opettajanhuoneessa.
Kukaan ei vastustellut. Eivät kai uskalla💪👿
Komppaan sua
T. Toinen 🐅
Itse olen vanhuspuolella töissä ja meillä ei ole erillistä taukotilaa. On vain vähän matkan päässä asukkaiden ruokapöydistä meille oma pöytä. Siinä sitten kuuntelet kun muistisairaat moittii meitä kun me vain syömme eivätkä he saa mitään. Vaikka ovat siis itse syöneet juuri ennen hoitajia. Ei auta sanoa, että olet jo saanut ruoan koska sitten huudetaan: en ole saanut! Tai sitten juuri vessatettu asukas huutaa hoitajaa viemään vessaan. Pitäisi päästä nukkumaan vaikka on päivä. Jne. Välillä todella levotonta eikä ole mitään ruokarauhaa. Esimies yhdessä vaiheessa ehdotti, että söisimme asukkaiden kanssa samassa pöydässä. Siihen laitoimme heti stopin. Ei olisi mitenkään kiva syödä samassa pöydässä kun joku aivastaa tai yskii päin näköä, kaivetaan nenää tai tulee sormet lautaselle. Tai joku juuri syönyt huutaa korvan juuressa, että hänellekin ruokaa. Nyt on edes muutaman metrin väliä tuohon. Ai niin, esimies itse syö omassa huoneessaan lähes tulkoon aina.
Jos syömme talon ruokaa, niin se maksaa 4€. Merkataan etukäteen listaan jos aikoo syödä talon ruokaa, niin keittiö tietää varata sen mukaan ruokaa. Omia eväitä saa totta kai syödä.
Onko nykyään tosiaan niin nirppanokkaista henkilökuntaa että pinaattikeitto ei kelpaa? Pitäisi vissiin olla sushia tai jotain muuta etnistä että kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla alalla on työntekijöistä pulaa. Taistele vastaan. Jos tulee potkut, uusi paikka löytyy kyllä.
Miltä kuulostaisi.
Hei olen opettaja se ja se. Sain potkut edellisestä työpaikastani, kun en suostunut syömään pinaattikeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vanhuspuolella töissä ja meillä ei ole erillistä taukotilaa. On vain vähän matkan päässä asukkaiden ruokapöydistä meille oma pöytä. Siinä sitten kuuntelet kun muistisairaat moittii meitä kun me vain syömme eivätkä he saa mitään. Vaikka ovat siis itse syöneet juuri ennen hoitajia. Ei auta sanoa, että olet jo saanut ruoan koska sitten huudetaan: en ole saanut! Tai sitten juuri vessatettu asukas huutaa hoitajaa viemään vessaan. Pitäisi päästä nukkumaan vaikka on päivä. Jne. Välillä todella levotonta eikä ole mitään ruokarauhaa. Esimies yhdessä vaiheessa ehdotti, että söisimme asukkaiden kanssa samassa pöydässä. Siihen laitoimme heti stopin. Ei olisi mitenkään kiva syödä samassa pöydässä kun joku aivastaa tai yskii päin näköä, kaivetaan nenää tai tulee sormet lautaselle. Tai joku juuri syönyt huutaa korvan juuressa, että hänellekin ruokaa. Nyt on edes muutaman metrin väliä tuohon. Ai niin, esimies itse syö omassa huoneessaan lähes tulkoon aina.
Jos syömme talon ruokaa, niin se maksaa 4€. Merkataan etukäteen listaan jos aikoo syödä talon ruokaa, niin keittiö tietää varata sen mukaan ruokaa. Omia eväitä saa totta kai syödä.
Päiväkodissa tuo on arkipäivää. Todellakin otan ruokailusta edes sen ilon irti, että syön omia eväitä kuin jännitän, jääköhän tälläkään kertaa nakkikeitosta aikuisille muuta kuin lientä tai onkohan salaattiin eksynyt jäävuorisalaatin pariksi tänään kaaliraastetta vai kurkkua. Joskus saattaa olla jopa tomaattia, mutta niitä ei välttämättä riitä jokaisen lautaselle yhtä lohkoa.
Syy sekin...kai kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla alalla on työntekijöistä pulaa. Taistele vastaan. Jos tulee potkut, uusi paikka löytyy kyllä.
Miltä kuulostaisi.
Hei olen opettaja se ja se. Sain potkut edellisestä työpaikastani, kun en suostunut syömään pinaattikeittoa.
Hei! Ei saa tappaa nauruun täällä
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Koulupäivien max-pituus oppilaitten kera on ymmärtääkseni enimmillään 8-16, mutta kai aika harvalla näin. Tervetuloa nälkään kuolevat opettajat kaupan alalle, jossa vedetään ihan ongelmitta fyysistä purkutyötä viis tuntia ilman taukoja ja ruokailuita. Ei aikuinen ihminen tarvi jotain ruokatuntia kolmen tunnin välein, eihän sillon kukaan nukkuiskaan ”lakisääteistä” määrää. Se hyvinvarusteltu ruisleipä menee mainiosti viidessä minuutissa alas samalla kun ”valmistelet tuntia”, niin me muutkin tehdään valmistellessa jonkun onnistunutta kauppareissua tai täydellistä synnytyskokemusta. Lopettakaa nyt tämä mussutus ja keskittykää työntekoon!
Ette te siitä oikeasti mitään maksa.
Selvitä nyt hyvä ap itsellesi miten toi systeemi toimii, kun olet niin hurjan koulutettu 😂
Eipä ole 3 e hinta eikä mikään. Se on käytännössä ilmainen. Olisi ihan hyödyllistä syödä sitä. Edes maistaa vähän :) huono esimerkki olet lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Koulupäivien max-pituus oppilaitten kera on ymmärtääkseni enimmillään 8-16, mutta kai aika harvalla näin. Tervetuloa nälkään kuolevat opettajat kaupan alalle, jossa vedetään ihan ongelmitta fyysistä purkutyötä viis tuntia ilman taukoja ja ruokailuita. Ei aikuinen ihminen tarvi jotain ruokatuntia kolmen tunnin välein, eihän sillon kukaan nukkuiskaan ”lakisääteistä” määrää. Se hyvinvarusteltu ruisleipä menee mainiosti viidessä minuutissa alas samalla kun ”valmistelet tuntia”, niin me muutkin tehdään valmistellessa jonkun onnistunutta kauppareissua tai täydellistä synnytyskokemusta. Lopettakaa nyt tämä mussutus ja keskittykää työntekoon!
Mihin aloitukseen kuvittelit vastaavasi?
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään tosiaan niin nirppanokkaista henkilökuntaa että pinaattikeitto ei kelpaa? Pitäisi vissiin olla sushia tai jotain muuta etnistä että kelpaisi.
Sushissa niitä nopeita hiilareita juuri riittää, mutta sushin osalta niitä ei lasketa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se maksamista on kun ruuan hinta vähennetään palkasta.
Sitä ei vähennetä palkasta, urpo.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei koskaan velvoitettu syömään kouluruokaa kun olin koulunkäyntiavustajana... Vetosin matalaan palkkaan yms. Söin omat eväät kahvihuoneessa. :D
Minkäköhönlaiset eväät tulevat halvemmaksi, ja vähähiilarisemmiksi.
Kasvisruokapäivänä joutuu tuomaan omat lihansa täydentämään ateria. Ei kai sitä voi kieltää?