Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun syömään esimerkkiruokailussa kouluruokaa (esikoulu) ja maksamaan siitä n 3€ ateria, vaikka yritän välttää nopeita hiilareita/prosessoitua ruokaa. Nyt esimies kielsi vielä ruuan maustamiseen omilla mausteilla!

Vierailija
04.09.2021 |

Voitteko kuvitella? Kuulemma kaupungin linja on, ettei omia mausteita saa tuoda kotoa. Myöskään talo ei niitä tarjoa.
Omista eväistä pitää toimittaa lääkärin todistus, ja sittenkin ensisijaisesti kaupunki tekee erikoisruokavalion mukaisen ruuan sinulle. Jos tiedät vihaavasi pinaattikeittoa ja se sattuu olemaan listalla, on sinun maksettava siitä 3€ ja oltava nälässä tai edes esitettävä syöväsi sitä.
Mikä muu ala on yhtä holhottua?

Kommentit (814)

Vierailija
21/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo tuon pakon opiskellessa. Olin kesälomalla 1kk töissä ns. kaupungille, että sain pitää opiskelukämppäni. Itselläni oli lääkitys vatsan takia, joka aiheutti pahoinvointia muutenkin. Siihen ruoka ja lapset yhdistettynä...

Lääkäri laittoi minut sairaslomalle sitten pariksi viikoksi, kun en saanut syödä sitä, mikä sisällä pysyi ja siellä, missä oli rauha se nauttia. Olin jo pari viikkoa oksentanut kaksinkerroin ruuat ulos loppupäivisin. Varsinainen kesä.

Ja en menisi enää päiväkotiin. Olen aikuinen. En halua syödä pakotettuna yhtään mitään. Lapsista kyllä pidän, mutta en pakkoruokinnasta heidänkään kohdallaan.

Vierailija
22/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olet alasi valinnut. eikö tämä ollut sinulla ennen opiskelua tiedossa?

Itseasiassa ei ollut. Kukaan ei edes maininnut asiasta opettajankoulutuslaitoksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin omat eväät. Jos siitä tulee potkut niin aika naurettavaa on. En usko että alkavat siitä vääntää kun pysyt lujana.

Vierailija
24/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä ja olen tyytyväinen, että pääsen valmiiseen ruokapöytään syömään. 3 € on minusta halpa hinta syömästäni ruuasta.

Täytä lautasestasi suurin osa salaatilla.

Vierailija
25/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ruokailussa työntekijä opettaa ja auttaa lapsia syömään ettei tukehdu ei riehu ei kuolaa, ei heittele tavaroita ja antaa ensi avun jos tarvii ja että kaikki syö jotakin eikä jää nälkään. Siis työhön kuuluu auttaa niitä hoidettavia koulutettavia ja siitä saa palkan. Koska syö myös itse siinä se pitää maksaa muuten maksaa ne omat eväät enemmän itseasiassa. Tarkoitus on todella opettaa ruokailutapoja samalla omalla esimerkillä miten aterioidaan sivistyneesti yhteisö ruokailussa. Yhdessä muiden kanssa. Miten käytät lusikkaa haarukkaa veitsiä etkä vahingoita toisia et itseäsi. Lapset ottaa esimerkkiä aikuisista. Miten ollaan kohteliaita sanotaan kiitos ruuasta. Annetaan toisille tilaa ja autetaan toisia. Pinaatti keitto sitten . Se on maapallon terveellisintä ruokaa ikinä.Samoin nokkoskeitto ja hernekeitto.

Vierailija
26/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olet alasi valinnut. eikö tämä ollut sinulla ennen opiskelua tiedossa?

Miten tuollainen juttu voisi olla ennen opiskelua tiedossa, kun kyse on täysin kunta- jopa päiväkotikohtaisesta säännöstä? Itse olen aina ollut töissä sellaisissa päiväkodeissa, joissa esimerkkiruokailussakin on saanut syödä omia eväitä.

Vierailija
27/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan älytöntä. Sen lisäksi että sitä on pakko syödä niin vielä pitää maksaa siitä puoli kylmästä lasten aivastuksilla maustetusta eines ruuasta.

Vierailija
28/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä ja olen tyytyväinen, että pääsen valmiiseen ruokapöytään syömään. 3 € on minusta halpa hinta syömästäni ruuasta.

Niin varmasti jotkut ovat tyytyväisiä ja itsekin olisin, mutta silti pitäisi voida syödä oma kotoa tuotu eväs siinä!!!

Vierailija
29/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ne omat eväät parempi mut ei niitä voi syödä samaan aikaan lasten pöydässä .

Vierailija
30/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ne omat eväät parempi mut ei niitä voi syödä samaan aikaan lasten pöydässä .

Vierailija
31/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jossain voi lounas maksaa 3 e jos ei ole kyseessä tuettu opiskelijaruokailu. Itselleni työpaikkalounas maksaa yleensä tuon summan kolminkertaisesti.

Vierailija
32/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki on kyseessä, ap?

Vierailija
33/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettet syö pinaattikeittoa eettisistä syistä; niitä ei tarvitse perustella XD

Vierailija
34/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa KVTES:iä ainakaan ennen ei ole tarvinnut esimerkkiruokailusta maksaa.

Vierailija
35/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa KVTES:iä ainakaan ennen ei ole tarvinnut esimerkkiruokailusta maksaa.

Opettajat siirtyivät ovtes

Vierailija
36/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille salaattia tulee niin vähän, että siitä ei juuri riitä aikuisille. Palautetta on annettu, turhaan

-eri-

Vierailija
37/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ja hyvät tavat kirjoitti:

Siis ruokailussa työntekijä opettaa ja auttaa lapsia syömään ettei tukehdu ei riehu ei kuolaa, ei heittele tavaroita ja antaa ensi avun jos tarvii ja että kaikki syö jotakin eikä jää nälkään. Siis työhön kuuluu auttaa niitä hoidettavia koulutettavia ja siitä saa palkan. Koska syö myös itse siinä se pitää maksaa muuten maksaa ne omat eväät enemmän itseasiassa. Tarkoitus on todella opettaa ruokailutapoja samalla omalla esimerkillä miten aterioidaan sivistyneesti yhteisö ruokailussa. Yhdessä muiden kanssa. Miten käytät lusikkaa haarukkaa veitsiä etkä vahingoita toisia et itseäsi. Lapset ottaa esimerkkiä aikuisista. Miten ollaan kohteliaita sanotaan kiitos ruuasta. Annetaan toisille tilaa ja autetaan toisia. Pinaatti keitto sitten . Se on maapallon terveellisintä ruokaa ikinä.Samoin nokkoskeitto ja hernekeitto.

Siinä päiväkodin pinaattikeitossa on terveellisyys kaukana.

Vierailija
38/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti velvollisuus esimerkkiruokailuun, josta pitää maksaa? Mikä TES?

Kouluissa on opettajille velvollisuus valvoa ruokailua, mutta ei velvollisuutta syödä.

Vierailija
39/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jossain voi lounas maksaa 3 e jos ei ole kyseessä tuettu opiskelijaruokailu. Itselleni työpaikkalounas maksaa yleensä tuon summan kolminkertaisesti.

Esimerkkiruokailu on halvempaa.

Vierailija
40/814 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinaattikeiton kanssa ei tarjoilla salaattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi