Kissa möyhentää hiuksiani!
Ja kehrää kovaan ääneen samalla. Hiukseni siitä sitten katkeilee ja menee kauheaan takkuun. Usein tekee tätä sängyssä sillä aikaa kun nukun tai makoilen ja kun nukun olen niin "kuollut" etten jaksa aina kieltääkään vaan saatan sujahtaa peiton alle piiloon. Kissa ei kuitenkaan syö hiuksia, saattaa lutkuttaa ne märiksi. Kissani on 6kk ja toivoisin tämän loppuvan. Apua?
Kommentit (33)
Toi paijjaamisjuttu on jäänne siit kun kissanpennut hieroo samal kun ne imee sitä tissii niin siit lähelt et se maito tulee paremmin
Meidän poikakissa teki tätä pitkähiuksiselle miehellenk pentuna. Lutkutti ja möyhi, hiipi aina takaisin kun käski pois.
Kuukauden verran suljettiin pois makkarista ja sinä aikana se unohtui. Kuulostaa ehkä söpöltä, mutta oli todellisuudessa tosi rasittavaa.
Leikkaa tukka lyhemmäksi, niin setvimisaika lyhenee. Kuka kaheli ottaa kissan ja sitten ahdistuu, kun se on kissa 8 P
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 09:05"]Kissasi on erotettu emostaan liian nuorena. Yritä löytää sille jotain muuta sopivaa nuoltavaksi ja "leivottavaksi". Joillekin kissoille kelpaa esim. villapaita tai turkishattu (kirpparilta saa näitä eurolla-kahdella).
[/quote]
Ei ole, on rotukissa ostettu "vuoden kasvattajalta" ja sain sen vasta 16viikkoisena rokotusohjelman ja omien syiden takia :)
Ja emokin läsnä tuon koko 16viikkoa :) t. Ap eli 10
Laita se nukkuun myöhemmin niin ei herää ennen aikojaan
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:56"]Ap, minkä rotuinen? <3
[/quote]
Brittiläinen lyhytkarva! :)
Mun kissa vaan tunkee samalle tyynylle nukkumaan mun kanssa. Aamulla kun se alkaa ravata siinä ympäriinsä mun pitkien hiusten päällä niin ei oo kivaa.Toi sun tapaus vaan kuulostaa niin suloselta, ehkä sun pitää vaan leikata lyhkäset hiukset :D
Kuulostaa aivan samalta tilanteelta kuin omani. Toisen pentuni nimi on siis Viiru ja pari kertaa kun pidin niitä huoneessani niin se tuli lutkuttamaan ja kehräämään hiuksieni keskelle. Alussahan se oli häiritsevää, mutta sitten siihen alkoi vähitellen tottua.
Siirsimme pentujen huoneen muualle (tässä tilanteessa meidän pieneen eteiseen.) Niin sai nukuttua rauhassa. Mutta onhan se mukavaa kun tulee viereen. :)
Annat vain sille huomiota esim leikität sitä aamuisin ja iltaisin ja ehkä kerran hiuksiin ellet halua sitä laisinkaan.
Kissat haluavat pienestä lähtien huomiota ja kun ne saavat sitä tarpeeksi niin ne ovat tyytyväisiä ja voivat osoittaa sen juuri imemällä hiuksia. En tiedä saitko tästä mitään irti mutta eipähän tarvi olla ainoa jolla on sama pulma
Otin muutama kuukausi sitten 2.5 vuotiaan kissan.Kovasti hellyyttä kaipaava,kun yöllä tulee hiuksiani nuolemaan, tämä kissa aikaisemmin ollu tarhakissana , johtuisiko siitä,kun ei ollut ihmisen lähellä aikaisemmin ( allergia )
Vierailija kirjoitti:
Kissoilla on joku ihmeen viehtymys hiuksiin, yrittävät mussuttaa niitä aina tilaisuuden tullen.
Kaipaa emoa tai karvaista kaveria.
Sen mielestä sulla on ruma kampaus.