Monesta naisesta tulee iäkkäänä Hyacinth Bucket … mutta he eivät taida huomata sitä itse?
Siis meidän lähellä on ainakin neljä Hyacinttia🤭 - yksi on melko nuori n. 45-vuotias. Puhuu kuin hyasintti. Jutut on yhtä pinnallisia.
Sitten löytyy 65-vuotias Hyasintti. Viimeksi tämä hyasintti lähti lähes juoksemaan pois jottei joudu keskustelemaan ”ei - akateemisen” ihmisen kanssa😎.
Kolmas hyasintti viimeistelee pihaansa jatkuvasti. Mulkoilee sieltä tielläkulkijoita ja muistaa mainita jatkuvasti että on ylitarkastaja….jos vähänkin joutuu hänen kanssaan juttelemaan.
Ja kaikilla heillä on Rickhard-tyyppinen aviomies😎😂
Kommentit (13)
Mä olen 39 v. ja jo vuosia sanonut kaikille ratissa oleville sukupuolesta riippumatta: Richard, etkö näe, edessä on auto. Richard, ajat ylinopeutta jne.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Nyt mä en tajunnu mitään
😅
Vierailija kirjoitti:
Häh? Nyt mä en tajunnu mitään
Jonnet ei tiedä.
Voi kyllä, näitä hyasintteja riittää tutuissa 😂 miten ihmeessä siinä sarjassa onkin saatu kiteytettynä niin hyvin tällaista persoonaa mikä löytyy varmasti kautta maailman pienillä kulttuuritwisteillä.
Omassa suvussa oma pappa on miespuolinen versio, kaksi tätiä tuntuu imitoivan tätä hahmoa kotiin englannista soittelevine poikineen ja kaksi löytyy naapurustosta :D
Oma äiti ihan samanlainen. Itse olen hyvää vauhtia muuttumassa.
Mun mummo oli sellainen. Muistan kuinka kauheaa oli aina mennä hänen luokseen käymään, kun piti juoda kahvia niistä pienistä ohuista ruusukupeista ja isä kädet täristen joi niistä koska tiesi, että ne ovat todella hienoja ja kalliita perintöastioita, joita ei saa hajottaa.
Tyylihuonekalut hänellä oli ja me oltiin ihan kissankarvoissa aina, piti tarrarullalla käydä kaikkien vaatteet läpi ennen kylään menoa, silti tuli aina sanomista kuinka karvoissa me ollaan ja hänen hienot mööpelit pitää imuroida kun olemme poistuneet.
Hän oli todella köyhä mummo, mutta piti ulospäin näyttää kaikki hienolta.
Vierailija kirjoitti:
Oma äiti ihan samanlainen. Itse olen hyvää vauhtia muuttumassa.
Kyllä minäkin huomaan muuttuvani iän myötä siihen suuntaan. Mikähän siihen on syynä? Onko se jokin trauma, jotain kontrollin halua? Näitä ihmisiä on yllättävän paljon, juuri siksi se sarja on niin loistava.
Wannabe-yläluokkaa on paljon keskiluokan piirissä. Tämä on pinnallisen ja materialistisen länsimaisen kulttuurimme piirre - pyrkimys aina "ylöspäin". Jo sosiologi Pierre Bourdieu kiteytti tämän 80-luvulla. Sorry - ei ollut tarkoitus hienostella! :)
Kaksikymppisenä sitä on yhtä kovat vaatimukset kodista ja miehelle, mutta todellisuus iskee. Nelikymppinen voi olla realistinen.
Mun kuuskymppinen äiti on vähän tuommoinen Hyasintti. Status on kaikki kaikessa, kelpuuttaa kaveripiiriinsä vain hienoja rouvia joilla on vaikutusvaltaiset aviomiehet.