Suomalaisten haju
Kommentit (37)
Ah kielo ja saunavihta - siinä supisuomalainen tuoksumme.
Aika monella kielellä olin jo kuullut päiviteltävän, miten suomalaiset haisee samalta kuin hammasvälistä vedetty hammaslanka, joten sisuunnuin haistelemaan kanssasuomalaisiani oikein ajatuksella, ja niinhän se on. Varmaan yhdistelmä kahvin kittaamista, tiettyjä meille ominaisia hammasongelmia, maitotuotteita, hiivalla nostatetun leivän yleisyyttä, ja onhan siinä sitä keliaakikon ja diabeetikonkin haiskahdusta mukana jo aika monella. Todella monen, uskomattoman monen henki haisee.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:53"]
Haiseeko ap vanhalle viinalle?
[/quote]
Ei, oonki vaan 1/2 suomalainen.
Viinakset, kalja, tupakka, rasvankäry (on käynyt kaupungin halvimmassa pizzeriassa "laatuaikaa" viettämässä), hiki, lika.
Hiki ja vanha viina haisi ainakin lahjakkaasti äsken Siwassa. Ihan olivat alkuperäisväestöä...
Hyi helvetti kun tänää joku spurgu haisi pistävälle hielle kassajonossa. :(
Silakan hajuisia leidejä suhteessa enemmän Suomessa. Ehkei se lauantaisauna riitä. Mitä ihmeen ylpeyttä ja uppiniskaisuutta mennä tulehtuneella (?) alapäällä tuolla, eikö hävetä? Raskaana ollessa meinasin monta kertaa oksentaa kun suomibakteerit leyhyi kaupungilla ohi.
Hikiset vaatteet, halpa dödö jos sitäkään, muotia ettei pestä hiuksia joka päivä tai edes joka toinen päivä vaikka ne olisivat likaiset ja haisisivat hilsetaliköhnäkökköiselle parin metrin päässä, etenkin lentokoneessa, junassa ja bussissa tämän huomaa ja haistaa!
Ulkomaisen ystävän ihmetyksen aihe; miksi niin monet suomalaiset ostavat vaatteensa ja hajusteensa RUOKAmarketeista ja pistävät enemmän rahaa viinaan kuin vaatteisiin? Kieltämättä erittäin hyvä kysymys.
Minun ruotsalaiset, amerikkalaiset ja ranskalaiset tuttavat ostavat vain laatutuoksuja, monia niistä merkeistä ei edes saa Suomesta. Pieni luonnonöljypitoinen tuoksupullo saattaa maksaa satasen pari, mutta ne kestävätkin pitkään eivätkä härskiinny pulloon aineen hyvän laadun takia ja siksi ne eivät ahdista vastaantulevien henkeä eivätkä aiheuta päänsärkyä, päinvastoin kuin halvat esanssiset tuoksut.
Täältä pääsee äkkiä Afrikkaan paremmille tuoksuille. Mitä odotatte? menkää jo...
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:54"]
onhan siinä sitä keliaakikon ja diabeetikonkin haiskahdusta mukana jo aika monella.
[/quote]
Mille keliaakikko haisee? Kuvailkaa?
Suomalaisissa haisee hikipintainen allergisuus ja kitkerä katkeruus.
Keski-ikäiset ukot haisee paskalle tai ovat peittäneet sen hajun kaatamalla pullollisen partavettä päälleen.
Joku sellainen hapan ja vähän eltaantunut on suomalaisten perustuoksu. Maitotuotteet ja leivän syönti, vähän kasviksia?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:54"]
Aika monella kielellä olin jo kuullut päiviteltävän, miten suomalaiset haisee samalta kuin hammasvälistä vedetty hammaslanka, joten sisuunnuin haistelemaan kanssasuomalaisiani oikein ajatuksella, ja niinhän se on. Varmaan yhdistelmä kahvin kittaamista, tiettyjä meille ominaisia hammasongelmia, maitotuotteita, hiivalla nostatetun leivän yleisyyttä, ja onhan siinä sitä keliaakikon ja diabeetikonkin haiskahdusta mukana jo aika monella. Todella monen, uskomattoman monen henki haisee.
[/quote]
Oma veikkaus että tämä tuoksahdun syntyy kuivan suun ja vatsahappojen yhdistelmästä. Myös karies ja hammaskivi aiheuttaa hajuhaittoja.
Oma hengitys löyhkäsi jossain vaiheessa ihan hirveeltä, enkä saanut hajua mitenkään pois vaikka pesin hampaita ja hinkkasin kieltä. Mulla oli suussa hiivasieni! Luulen että oli tullut aknelääkkeiden (Roaccutan) kylkiäisenä. Selvisi vasta lääkärin määräämällä labrakäynnillä.
Mun miehen hengitys haisee silloin, jos ei ole syönyt moneen tuntiin tai jos on tosi stressaantunut.
Tämä musupatjan aloittama solvaava ketju tuskin poistuu. Ihan sama tosin jos AP haisee, mutta niiin haisee somputkin, paskalta ja khatlilta. Pesu tekisi poikaa.
Unohtumaton tuoksuelamys Helsingissa: Lumisateesta tulikuumaksi lammitettyyn ratikkaan tulleiden ihmisten villavaatteiden hoyryava haju.
Iho sentään puhdas kun käy saunassa niin ei tarvi hajusteilla peittää paskan hajua