G: Tilisi saldo?
Kerrankin saan itse laittaa kunnon summan =) 2255.75
Kommentit (51)
- Vajaa tonni puskuritilillä
- Käyttötilillä kuutisen sataa, sikäli kun tänään on tullut kotihoidontuki.
Puskuritilin rahat on käytännössä säästetty valmistujaislahjoista. Muuten oma tili menee näin hoitovapaalla kädestä suuhun (Tai siis puolet ruokakauppaan, puolet lasten hankintoihin ja harrastuksiin.) Miehen tilillä on onneksi vähän reilummin ja niitä käytetään koko perheen elämiseen.
Miehen tilillä on vähän enemmän, mutta sekin tyhjenee tehokkaasti, kun maksetaan vuokra ja vielä lisää laskuja. Luulen, että tuosta mun tilin saldosta menee vielä jonkun verran laskuihin, ja sitten loput jää ruokarahoiksi lapsilisiin asti.
Joo ja opiskelija-kotiäitipariskunta täällä, joten ei kyllä mitenkään rahassa kylvetä koskaan. Miehellä on onneksi osa-aikatyö, josta muutaman satasen kuussa on saanut " ekstraa" . Nyt tosin tippuu nekin tulot, kun miehen on pakko alkaa taas panostaa opintoihin eikä ehdi tehdä kovin paljoa töitä.
Mutta on meillä (melkein) kaikkea tarpeellista aina ollut, ainakin lapsilla ruokaa ja vaatteet, omat kuteet onkin sitten vähän niin ja näin... ;)
Vierailija:
Minä taas en ymmärrä miten tuo on mahdollista. Tietenkin jos toinen on esim. kotihoidontuella ja toinen työtön/pienituloinen niin sitten sen ymmärtää. Mutta normaalitilanteessa? Kuluttaako ihmiset kaiken rahan mitä tulee ja aina ennen tilipäivää on tili tyhjä?
KASVATTAA OMAA EGOANSA:D ENPÄS KERRO;)
toisella tilillä 100¿ ja " laatikkorahastossa" kolmisensataa. Miehen tilistä en edes tiedä..:)
... maksoin laskuja 1600 ¿:n edestä.
Sitten on vielä yhteisellä tilillä viitisen tonnia. Aika hyvältä kuulostaa, kun vertaa useimpiin muihin täällä.
Sijoittamaan emme rahoja lähde, koska maksamme jatkuvasti isoja remonttilaskuja. Rahaa menee aika tavalla, onneksi sitä myös tulee. Ehkä rahaa jää siksi noin mukavasti säästöön, että emme pröystäile millään. Meillä on tuiki tavallinen, vanha ok-talo, kaksi vanhaa autoa, suosimme kierrätystä, emme harrasta mitään kallista ja ihmeellistä, vaan touhuamme kotipiirissä ja kavereiden kanssa. Talolainaan menee 1100 e kuussa.
Eilen tuli kotihoidontuki 400 euroa. Maksoin muutaman laskun, joten tässä sitä taas ollaan. Miehellä tulee tili parin viikon päästä, mutta se maksaa siitä lainat ja asumis- ja autokulut. Kaikki menee, mikä tuleekin. Mutta näin olen ajatellut että kotihoidontuella ollessa meneekin.
Oikeestaan en kyllä ymmärrä, miten teillä joillakin on noin kauheesti rahaa tilillä! Toivottavasti päättäjät eivät näe tätä keskustelua. Tai voisihan sitä miettiä, tarvitseeko kaikki lapsilisät? Onhan se hienoa, että maassamme on etuus kaikille lapsiperheille, mutta... toisille lapsilisät ovat elinehto, että saa ruokaa ja vaippoja.
No, meillä on onneksi lainoja enää noin 20 000¿. Aika uus talo, 4 vuotta sitte rakennettu. Säästettiin paljo ku tehtiin itse. Uus auto vaihdettiin, mutta lainaa sihen ei tarvinut ottaa paljon. Muutaman vuoden päästä olemme velattomia, ellei sitten tarvi uutta lainaa ottaa. Olisikin mielenkiintosta tietää, miten paljon teillä on velkaa.
Meni nyt vähän asian vierestä, mutta suonette anteeksi!
euroa. Hirveän paljon mielestäni, tammikuusta alkaen olen tehnyt töitä, sitä ennen vuosia opintotuella, äitiysrahoilla, työttömyyskorvauksella.
Minun veljeni on vaimonsa kanssa hyvä esimerkki. Veljellä rahakas työ, vaimolla kohtuullinen...velaton asunto, tykkäävät suhata julkisilla, autokaan ei kuluihin kuulu. Vaikka harrastavat kalliilla ja reissaavat jatkuvasti, niin eivät saa mitenkään rahojaan käytettyä... Helposti jää 50 000 vuodessa ylimäärästä...
Itsellä on varaa olla kotona, kun meilläkin on velaton asunto, velaton auto...rahaa ei mene muuta kuin pariin pakolliseen laskuun, syömisiin, harrastuksiin, shoppailuun...Itselläni tonni on raja mikä on aina tilillä oltava, oli tuloja tai ei.
miehellä 2000 luokkaa. kotihoidontuella olen. Parin kuukauden päästä tilillä sitten 48000 lisää kun osake myyty ja siitä saadaan rahat. ja talokaupasta jää 90000 käteen lisää keväällä. Tienata voi myös asunnoilla :-) Köyhiä olemme olleet tähän asti kaikki vuodet. Asuntoloukusta näyttää olevan meille hyötynsä kun hinnat nyt korkealla. siis nuo rahat jää yli, kun meillä on jo asunto missä asutaan. Olemme uusioperhe.