Ystäväni vanhemmat eivät ole toivottuja heidän mökilleen
Ystäväni vanhemmat ovat valittaneet, koska heidän ainoa tyttärensä miehensä kanssa ei ole kertaakaan kutsunut heitä mökilleen. Outoa tosiaan, jos minulla olisi kesämökki, niin kyllä minä ja mieheni kutsuisimme vanhempamme kesämökille viettämään ihania kesäisiä päiviä ja öitäkin tai ainakin käymään, jos ei nyt mökin koosta riippuen yöpymään heidän tarvitsisi jäädäkkään. Saunoisimme ja nauttisimme yhdessä mökkielämästä nauttien kaikin puolin.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:16"]
Aika katkeran kuuloista tuo mussotus kuola valuen ja jatkuva ramppaaminen.. mikä se syvin ongelma nyt on? ja jos on kyse ystäväsi vanhemmista eikä esim sinusta ja jälkikasvustasi niin miksi otat sen noin kiivaasti? Eikä olisi tosiaan paras että tämä vanhempi pariskunta sanoisi suoraan mussottajille haluavansa vastavuoroisuutta? Ovatko tosiaan valittaneet sinulle mutta eivät omalle lapselleen ja tämän puolisolle? Voisithan sinä olla viestinviejänä jos eivät itse saa asiaa esitettyä?
[/quote] En ryhdy kenenkään viestikapulaksi.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:41"]
epäilen myös että ap on oikeasti vanhempi. Vaikuttaa niin vittumaiselta etten tosiaan kutsuis mihinkään.
[/quote]Ei sun tarvitse minua kutsuakkaan mihinkään, en kaipaisi itsekkään tuollaisen tekeleen väsääjältä kutsua luoksesi, ei kiitos!
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:16"]
Aika katkeran kuuloista tuo mussotus kuola valuen ja jatkuva ramppaaminen.. mikä se syvin ongelma nyt on? ja jos on kyse ystäväsi vanhemmista eikä esim sinusta ja jälkikasvustasi niin miksi otat sen noin kiivaasti? Eikä olisi tosiaan paras että tämä vanhempi pariskunta sanoisi suoraan mussottajille haluavansa vastavuoroisuutta? Ovatko tosiaan valittaneet sinulle mutta eivät omalle lapselleen ja tämän puolisolle? Voisithan sinä olla viestinviejänä jos eivät itse saa asiaa esitettyä?
[/quote] En ryhdy kenenkään viestikapulaksi.
[/quote]
Älä sitten puutu asiaan, joka ei sinulle kuulu.
En kutsuisi minäkään toisille ihmisille ruikuttavia vanhempia mökilleni. Ehkä ystävälläsi on hyvä syy miksi ei heitä sinne halua.
No niillä vanhemmilla voi olla vaikka alko-ongelmaa tai ovat muuten vaan manipuloivia tai sekoilijoita. Itselläni tällainen suhde vanhempiini, joka tapauksessa heistä pidän mutta mm. alko-ongelmien takia käyn itse heillä kylässä jolloin paikalta pääsee poistumaan helposti mikäli meno yltyy. Mökille en todellakaan kutsuisi, eihän niitä saisi sieltä pois millään ikävän välikohtauksen sattuessa. Ja tämä välikohtaus voi todellakin alkaa esimerkiksi sellaisesta että kännykkäni piipittää tekstaria tai faceviestiä, ja isäni mielestä tämä on hömpötystä.
"Heidän mökilleen". Siis omalle mökilleen. AIka erikoista, soittaisivat poliisille, että mökki on vallattu.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:09"]
Ei tässä ko. tapauksessa mitään välirikkoa näytä olevan kyseessä. Tytär kyllä ramppaa vähän väliä miehensä kanssa vanhemmillaan mussottamassa tarjoiluja kuola valuen suupielestä äitinsä valmistamia herkkuja nauttien. Ymmärrän erittäin hyvin tyttären vanhempien valituksen, että eivät ole kertaakaan kutsuttu tyttärensä ja miehensä kesämökille. Onko se niin älyttömän ylitsepääsemättömän vaikeaa edes kerran kutsua heidät sinne kesän aikana. Aikaa on kuitenkin molemmin puolin ja mitään esteitä ei vierailiulle ole olemassa. Vanhemmat ovat tässäkin tapauksessa vielä aivan omin jaloin kulkeviakin ja vetreitä ihmisiä ikäisekseen. Sanonko mitä tuollainen on? Se on itsekkyyttä ja jonkinlaista epäystävällisyyttä, laiskuutta, saamatomuutta tarjota mökkipäivää omille vanhemmilleen.
[/quote]
Miten se vaikuttaa sinun henkkoht elämääsi, että joku kaverisi ei kutsu vanhempiaan mökille?
Tosiaan, kuten joku kirjoitti, kumman henkilökohtaisesti otat tämän asian. Ettet itse olisi tuo vanhempi jota ei mökille kutsuta, kukaan täysjärkinen aikuinen ei meinaan ota noin henkilökohtaisesti ja loukkaannu asioista jotka eivät hänelle edes kuulu.
[/quote]ap.:nä kuittaan vaan, että ihan olen täysjärkisenä ihmetellyt ko. asiaa ystäväni vanhempien puolesta, koska eihän toi nyt voi olla ok:sti, kun vanhempia ei ole kutsuttu kertaakaan tyttärensä ja puolisonsa mökille, ja ystäväni vanhemmat ovat valittaneet tästä muille, niin tottakai sitä voi sitten ihmetellä ihan muutkin, onhan se outoa, että yksisuuntainen kanssakäyminen vain sopii, mutta mökille ei voida kutsua, kun ei ole näköjään kaikki muumit kotelossa.