Ystäväni vanhemmat eivät ole toivottuja heidän mökilleen
Ystäväni vanhemmat ovat valittaneet, koska heidän ainoa tyttärensä miehensä kanssa ei ole kertaakaan kutsunut heitä mökilleen. Outoa tosiaan, jos minulla olisi kesämökki, niin kyllä minä ja mieheni kutsuisimme vanhempamme kesämökille viettämään ihania kesäisiä päiviä ja öitäkin tai ainakin käymään, jos ei nyt mökin koosta riippuen yöpymään heidän tarvitsisi jäädäkkään. Saunoisimme ja nauttisimme yhdessä mökkielämästä nauttien kaikin puolin.
Kommentit (27)
Miksi pitäisi kutsua? Voi sitä yhteyttä ylläpitää muutenkin. Ehkäpä vanhemmat ovat niitä ah-niin hyvää tarkoittavia, mutta sietämättömiä komentelijoita ja besserwissereitä, joiden ohjeet ja kritiikki alkavat heti autosta noustua. "Ei vävy, ei noin, et sä voi noin terassia hoitaa, perunamaa väärin käännetty, etkö osaa lämmittää saunaakaan..."
joten minä menisin vanhempina hiljaa itseeni, enkä kailottelisi tyttären perheen julmuutta pitkin kyliä.
Mistäpä sitä tietää millaiset välit ja suhteet ystävilläsi ja heidän vanhemmillaan todellisuudessa on. Siihen voi olla syynsä että eivät ole tervetulleita.
Yleensä ne valittajat noissa tilanteissa ovat niitä ongelmia. Vai kuinka moni normaali ihminen mainostaisi välirikkoa omiin lapsiinsa?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:56"]
Mistäpä sitä tietää millaiset välit ja suhteet ystävilläsi ja heidän vanhemmillaan todellisuudessa on. Siihen voi olla syynsä että eivät ole tervetulleita.
[/quote]Niin voihan taustalla olla kaikenlaista kismaa, mutta en usko, että nyt mitenkään kauheita ristiriitoja, koska tässäkin tapauksessa ystäväni käy miehensä kanssa kuitenkin mökilleen kutsumattomilla vanhemmillaan kylästämässä, että onhan outoa, etteivät tajua kutsua omalle mökilleen omia läheisiään virkistymään. Päinvastoin kyllä passaaminen kelpaa, tottakai, kun on niin helppoa mennä valmiille:)
No eikö ne vanhemmat voi sanoa heille itselleen että olisi mukava tulla mökkeilemään jos nuoripari ei sitä itse tajua?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:02"]
Yleensä ne valittajat noissa tilanteissa ovat niitä ongelmia. Vai kuinka moni normaali ihminen mainostaisi välirikkoa omiin lapsiinsa?
[/quote] Ei tässä ko. tapauksessa mitään välirikkoa näytä olevan kyseessä. Tytär kyllä ramppaa vähän väliä miehensä kanssa vanhemmillaan mussottamassa tarjoiluja kuola valuen suupielestä äitinsä valmistamia herkkuja nauttien. Ymmärrän erittäin hyvin tyttären vanhempien valituksen, että eivät ole kertaakaan kutsuttu tyttärensä ja miehensä kesämökille. Onko se niin älyttömän ylitsepääsemättömän vaikeaa edes kerran kutsua heidät sinne kesän aikana. Aikaa on kuitenkin molemmin puolin ja mitään esteitä ei vierailiulle ole olemassa. Vanhemmat ovat tässäkin tapauksessa vielä aivan omin jaloin kulkeviakin ja vetreitä ihmisiä ikäisekseen. Sanonko mitä tuollainen on? Se on itsekkyyttä ja jonkinlaista epäystävällisyyttä, laiskuutta, saamatomuutta tarjota mökkipäivää omille vanhemmilleen.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:02"]
[/quote] Ei tässä ko. tapauksessa mitään välirikkoa näytä olevan kyseessä. Tytär kyllä ramppaa vähän väliä miehensä kanssa vanhemmillaan mussottamassa tarjoiluja kuola valuen suupielestä äitinsä valmistamia herkkuja nauttien. Ymmärrän erittäin hyvin tyttären vanhempien valituksen, että eivät ole kertaakaan kutsuttu tyttärensä ja miehensä kesämökille. Onko se niin älyttömän ylitsepääsemättömän vaikeaa edes kerran kutsua heidät sinne kesän aikana. Aikaa on kuitenkin molemmin puolin ja mitään esteitä ei vierailiulle ole olemassa. Vanhemmat ovat tässäkin tapauksessa vielä aivan omin jaloin kulkeviakin ja vetreitä ihmisiä ikäisekseen. Sanonko mitä tuollainen on? Se on itsekkyyttä ja jonkinlaista epäystävällisyyttä, laiskuutta, saamatomuutta tarjota mökkipäivää omille vanhemmilleen.
[/quote]korjaten viimeisessä lauseessa: ....saamattomuutta.....
Joku kun valittaa jostain tuollaisesta, ih yleensä itse syyllnen. Käyttäytyy todennäköisesti jotenkin ikävästi siellä mökillä.
Mekin käydään anopin mökillä, mutta ei me appivanhempia kutsuta meidän mökille kuin joskus kahville. Ei mua kiinnosta passata muita lomalla enkä voi anopillekaan sanoa, että ota itse kaapista. Hän taas on tosi loukkaantunut, kun käydään siellä aika harvoin ja heti kun tullaan, niin alkaa ruokien tarjoilu laidasta laitaan.
Toinen juttu miksi anoppivanhempia ei kutsuta meidän mökille on se, että nalkuttavat koko ajan tekemättömistä töistä. Mökkiä ei ole viimeistelty, nurmikko on liian pitkä, rannan hiekka pitäisi haravoida, venekin on väärässä paikassa. Mä nautin omalla mökillä olemisesta eikä mua kiinnosta pätkääkään, jos nurtsi on vähän pitkää tai terassia ei ole lakaistu joka päivä hiekasta. Negatiiviset ihmiset saa mut pahalle päälle enkä mä ole heidän seurassaan kuin kohteliaisuussyistä ja pakon edessä.
Et voi tietää mitä vanhempien ja lapsensa välillä on! Tiedän toisinpäin että vanhemmat eivät kutsu lastansa mökille vaikka asuvat samalla paikkakunnalla. Lapsi ei ole ollut väkivaltainen, ei juoppo eikä narkki. Asuu omillaan. Lapsi, siis jo aikuinen, ei vaan ole kelvannut omana itsenään heille koskaan. Vanhemmat voivat inhota lastaan todellakin ja hylätä hänet.
Aika katkeran kuuloista tuo mussotus kuola valuen ja jatkuva ramppaaminen.. mikä se syvin ongelma nyt on? ja jos on kyse ystäväsi vanhemmista eikä esim sinusta ja jälkikasvustasi niin miksi otat sen noin kiivaasti? Eikä olisi tosiaan paras että tämä vanhempi pariskunta sanoisi suoraan mussottajille haluavansa vastavuoroisuutta? Ovatko tosiaan valittaneet sinulle mutta eivät omalle lapselleen ja tämän puolisolle? Voisithan sinä olla viestinviejänä jos eivät itse saa asiaa esitettyä?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:26"]
Outoa tosiaan, jos minulla olisi kesämökki, niin kyllä minä ja mieheni kutsuisimme vanhempamme kesämökille viettämään ihania kesäisiä päiviä ja öitäkin tai ainakin käymään, jos ei nyt mökin koosta riippuen yöpymään heidän tarvitsisi jäädäkkään. Saunoisimme ja nauttisimme yhdessä mökkielämästä nauttien kaikin puolin.
[/quote]
Outoa tosiaan ettet tajua ettei kaikilla ole niin hyviä suhteita vanhempiinsa. Esim. jos minulla olisi mökki, en todellakaan kutsuisi sinne äitiäni jonka kanssa en ole ollut vuosikausiin missään tekemisissä. (Ihan hänestä johtuvista syistä, vuosikausien henkinen pahoinpitely, alistaminen, lyttääminen, haukkuminen ja määrääminen kuinka minun tulee elää elämääni etc teki sen, että katkaisin välini häneen).
Ei tässä ko. tapauksessa mitään välirikkoa näytä olevan kyseessä. Tytär kyllä ramppaa vähän väliä miehensä kanssa vanhemmillaan mussottamassa tarjoiluja kuola valuen suupielestä äitinsä valmistamia herkkuja nauttien. Ymmärrän erittäin hyvin tyttären vanhempien valituksen, että eivät ole kertaakaan kutsuttu tyttärensä ja miehensä kesämökille. Onko se niin älyttömän ylitsepääsemättömän vaikeaa edes kerran kutsua heidät sinne kesän aikana. Aikaa on kuitenkin molemmin puolin ja mitään esteitä ei vierailiulle ole olemassa. Vanhemmat ovat tässäkin tapauksessa vielä aivan omin jaloin kulkeviakin ja vetreitä ihmisiä ikäisekseen. Sanonko mitä tuollainen on? Se on itsekkyyttä ja jonkinlaista epäystävällisyyttä, laiskuutta, saamatomuutta tarjota mökkipäivää omille vanhemmilleen.
[/quote]
Miten se vaikuttaa sinun henkkoht elämääsi, että joku kaverisi ei kutsu vanhempiaan mökille?
Tosiaan, kuten joku kirjoitti, kumman henkilökohtaisesti otat tämän asian. Ettet itse olisi tuo vanhempi jota ei mökille kutsuta, kukaan täysjärkinen aikuinen ei meinaan ota noin henkilökohtaisesti ja loukkaannu asioista jotka eivät hänelle edes kuulu.
Minä en kutsu vanhempiani kovin usein mökillemme, mutta en usko että se heitä paljon haittaakaan. Vanhempani ovat rehellisesti sanottuna tylsiä ihmisiä, varsinkin äitini jonka kanssa ei voi puhua oikein mistään. Äitini on hyvin vanhanaikainen ihminen, ei tuhlaa rahaa mihinkään "turhuuteen" ja kaikkeen alkoholinkäyttöön suhtaudutaan paheksuen. Itse haluan mökillä rentotua mukavassa porukassa ja ottaa vaikka saunaoluen ihan rauhassa. Vanhempieni kanssa tämä ei ikävä kyllä toteudu.
epäilen myös että ap on oikeasti vanhempi. Vaikuttaa niin vittumaiselta etten tosiaan kutsuis mihinkään.
Komppi, ap on itse se kutsumatta jätetty vanhempi. Sinänsä kannatan vastavuoroisuutta, mutta selän takana haukkumisen sijasta ap:n kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja puhua tyttärelleen. Että olisi kiva joskus tulla vastavuoroisesti tiedän vieraaksi...
Minusta muuten on hupaisaa, että jonkun mielestä kutsuminen kylään on hirveää vaivannäköä ja kylään meneminen itsekästä. Minä kutsun mieluummin vieraita meille kuin menen muualle! Tykkään ruualaitosta ja olen laiska öähtemään, minkä lisäksi toinen lapsista on erotyislapsi, joka vieraassa ympäristössä vaatii vahtimista, mutta kotona ei.
Eli ei nuo asiat ny mitenkään mustavalkoisesti ole aina noin tai noin... Jos on tyytymätön, kannattaa sanoa se suoraan sen sijaan, että olettaa asioita kuten ap.
Sori typot, siis vastavuoroisesti teidän vieraaksi...vastavuoroisesti... nyt
Saamattomuutta ja huomiokyvyttömyyttä... Minulla on sukulainen, jota on kestitty joulunvietossa ja myös kesällä. Kerran on vuosien aikana mökilleen kutsunut.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:20"]
Ei tässä ko. tapauksessa mitään välirikkoa näytä olevan kyseessä. Tytär kyllä ramppaa vähän väliä miehensä kanssa vanhemmillaan mussottamassa tarjoiluja kuola valuen suupielestä äitinsä valmistamia herkkuja nauttien. Ymmärrän erittäin hyvin tyttären vanhempien valituksen, että eivät ole kertaakaan kutsuttu tyttärensä ja miehensä kesämökille. Onko se niin älyttömän ylitsepääsemättömän vaikeaa edes kerran kutsua heidät sinne kesän aikana. Aikaa on kuitenkin molemmin puolin ja mitään esteitä ei vierailiulle ole olemassa. Vanhemmat ovat tässäkin tapauksessa vielä aivan omin jaloin kulkeviakin ja vetreitä ihmisiä ikäisekseen. Sanonko mitä tuollainen on? Se on itsekkyyttä ja jonkinlaista epäystävällisyyttä, laiskuutta, saamatomuutta tarjota mökkipäivää omille vanhemmilleen.
[/quote]
Miten se vaikuttaa sinun henkkoht elämääsi, että joku kaverisi ei kutsu vanhempiaan mökille?
Tosiaan, kuten joku kirjoitti, kumman henkilökohtaisesti otat tämän asian. Ettet itse olisi tuo vanhempi jota ei mökille kutsuta, kukaan täysjärkinen aikuinen ei meinaan ota noin henkilökohtaisesti ja loukkaannu asioista jotka eivät hänelle edes kuulu.
[/quote] Mutta täysjärkisenä on lupa ihmetellä, ovatko tuollaiset lapset puolisoineen ihan täysjärkisiä, etteivät tajua edes kutsua mökilleen omia vanhempiaan.
En minäkään kutsuisi appivanhempiani