Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi googlaaminen on niin vaikeaa?

Vierailija
10.10.2014 |

Täällä kysytään neuvoja ongelmiin, joihin vastaus löytyisi helposti googlesta. Miksi? Esim. Mitä tarkoittaa hox? Voiko täkin laittaa kuivausrumpuun? Voiko ovulaation aikana juoda lasin viiniä? Missäpäin Helsinkiä on kaupungin vuokra-asuntoja? Miten korvataan leivinjauhe leivinsoodalla? Mitä tarkoittaa englannin sana "cat"? Eikö googlaaminen olisi helpompi ja varmempi tapa saada vastauksia? 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavasti esitetyllä, helposti googletettavalla kysymyksellä saa parhaillaan aikaan monen sivun keskustelun. Myös provomielessä.

Vierailija
2/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:33"]

Taitavasti esitetyllä, helposti googletettavalla kysymyksellä saa parhaillaan aikaan monen sivun keskustelun. Myös provomielessä.

[/quote]

Siis parhaimmillaan, ei parhaillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVG! Googlettamalla löytyy vanhoja keskusteluita aihesta. Esim:
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/3825548/miksei_saisi_kysya

Vierailija
4/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, toki. Mutta suurin osa kyselijöistä tuntuu kysyvän ihan tosissaan. Ihmetyttää vaan, et miten tämän sivuston käyttäminen, vastausten seulominen, trollien välttely ja upittelu ois helpompaa, ku ihan vaan googlen käyttö.

Vierailija
5/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi ihmessä sä teet aloituksen tuosta aiheesta, kun vastauksia siihen löytyy googlella kasapäin?! Kuinka vaikeaa se googlaaminen voi olla?

Ehkä jos oikeasti hetken syvennyt ja mietit, miksi itse kirjoitit tuon aloituksen googlaamisen sijaan, voit myös tavoittaa joitakin ajatuksia siitä, miksi joku kysyy täällä eikä ensisijaisesti googlaa. Hox hox!

Vierailija
6/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:38"]

KVG! Googlettamalla löytyy vanhoja keskusteluita aihesta. Esim: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/3825548/miksei_saisi_kysya

[/quote]

Niin. No. Avastiko edes tuota linkkiä? Ja sitäpaitsi, haluan tuoreita mielipiteitä.

Vierailija
7/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:38"]

KVG! Googlettamalla löytyy vanhoja keskusteluita aihesta. Esim: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/3825548/miksei_saisi_kysya

[/quote]

Niin. No. Avastiko edes tuota linkkiä? Ja sitäpaitsi, haluan tuoreita mielipiteitä.

[/quote]

Tsitsing! Yksi bojo ap:lle.

Vierailija
8/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:40"]

[/quote]

Joo, toki. Mutta suurin osa kyselijöistä tuntuu kysyvän ihan tosissaan. Ihmetyttää vaan, et miten tämän sivuston käyttäminen, vastausten seulominen, trollien välttely ja upittelu ois helpompaa, ku ihan vaan googlen käyttö.

[/quote]

Kysyjä voi myös teeskennellä olevansa tosissaan.

Vierailija
9/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:41"]

Ap, miksi ihmessä sä teet aloituksen tuosta aiheesta, kun vastauksia siihen löytyy googlella kasapäin?! Kuinka vaikeaa se googlaaminen voi olla?

Ehkä jos oikeasti hetken syvennyt ja mietit, miksi itse kirjoitit tuon aloituksen googlaamisen sijaan, voit myös tavoittaa joitakin ajatuksia siitä, miksi joku kysyy täällä eikä ensisijaisesti googlaa. Hox hox!

[/quote]

Miksi vaivaudut vastaamaan, jos et osaa tuottaa sisältöä?

Vierailija
10/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:45"]

[/quote]

[/quote]

Sä et ole mikään sisällön määrittelemisen ylimatriarkka. Vastauksesi vaikuttaa lähinnä defensiiviseltä.

Vierailija
11/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joskus vanhalla kännykällä oli paljon nopeampi kysyä tästä, kun muutenkin oli palstalla. Aina joku ystävällinen vastaili.

Vierailija
12/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:47"]

[/quote]

[/quote]

Sä et ole mikään sisällön määrittelemisen ylimatriarkka. Vastauksesi vaikuttaa lähinnä defensiiviseltä.

[/quote]

Oho, tämähän eskaloitui nopeasti.

Jännä miten paljon tällainen kysymys herättää tunteita joissain... Miksiköhän?

Vierailija
13/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Anna mä arvaan, yksi sun aloituksesi piilomotiiveista oli, pelkän vastauksen saamisen lisäksi, hiukan provosoida ja purkaa ärtymystä? Eskaloitumista tapahtunee myös siellä suunnassa, ellei jopa erityisesti siellä suunnassa päätellen noista jännistä tunteidenherättämisprojisoinneista.

Vierailija
14/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:51"]

Ainakin joskus vanhalla kännykällä oli paljon nopeampi kysyä tästä, kun muutenkin oli palstalla. Aina joku ystävällinen vastaili.

[/quote]

Kiitos. Ymmärrettävää :)

Vierailija
15/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Anna mä arvaan, yksi sun aloituksesi piilomotiiveista oli, pelkän vastauksen saamisen lisäksi, hiukan provosoida ja purkaa ärtymystä? Eskaloitumista tapahtunee myös siellä suunnassa, ellei jopa erityisesti siellä suunnassa päätellen noista jännistä tunteidenherättämisprojisoinneista.

[/quote]

En ole ap, mutta kyllä tää nyt sulla tuntuu enemmän menevän tunteisiin. Ihan iisisti vaan. Ja jos kovasti ahistaa, niin sulje tämä keskustelu ja siirry keskustelemaan toiseen ketjuun. Käy vaikka välissä hörppäämässä kupponen kaffetta.

Vierailija
16/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt 16, mutta et sä nyt oikein onnistu provosoimaan mua.

Vierailija
17/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:01"]

Sori nyt 16, mutta et sä nyt oikein onnistu provosoimaan mua.

[/quote]

Ei sua kukaan provosoi, sä povosoidut ihan omin apuines. Osallistuisit ennemmin keskusteluun kertomalla mielipitees tästä asiasta, etkä kulkisi täällä haukkumassa ja sotkemassa ketjuja.

Mutta asiaan, ehkä tässä palstassa on vähän sama fiilis, ku vaikka äidille soittamisessa..? Tuntuu kotoisammalta tms?

Vierailija
18/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä usein on niin, että haluaa kuulla mielipiteitä ja keskusteluakin aiheesta, josta kyselee? Siis sen vastauksen ohella haluaa kuulla myös muiden kokemuksia jne.

Mä ihmettelin pitkään, kun yks kaveri kysy aina kaikki pullataikinasta työpaikkahakemuksen täyttöön multa (siis millainen cv on malliltaan, mihin laitetaan oma  nimi jne). Mä sanoin aina vastauksen ja lisäsin että kannattaa googlettaa niin voit löytää paremman vastauksen. Sitten joskus kun oltiin yhdessä koneella, niin tajusin että mun kaveri ei tavallaan osannut "googlettaa", siis hän jotenkin meni niistä hakutuloksista superhämilleen, ja ei tajunnut että yksi linkki voi olla keskustelupalsta jne. Ei siis ymmärtänyt yhtään sen hakukoneen logiikkaa ja käyttöarvoa. Hankala selittää, sillä tilanne oli tosi outo. Kaveri ei ole muutenkaan siis mikään hyvä tietokoneiden kanssa, mutta ollaan alle 30v, joten hieman tietty yllätti. Joten kai voi niinkin olla, että joku ei osaa käyttää googlea?

Vierailija
19/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:15"]

Kai siinä usein on niin, että haluaa kuulla mielipiteitä ja keskusteluakin aiheesta, josta kyselee? Siis sen vastauksen ohella haluaa kuulla myös muiden kokemuksia jne.

Mä ihmettelin pitkään, kun yks kaveri kysy aina kaikki pullataikinasta työpaikkahakemuksen täyttöön multa (siis millainen cv on malliltaan, mihin laitetaan oma  nimi jne). Mä sanoin aina vastauksen ja lisäsin että kannattaa googlettaa niin voit löytää paremman vastauksen. Sitten joskus kun oltiin yhdessä koneella, niin tajusin että mun kaveri ei tavallaan osannut "googlettaa", siis hän jotenkin meni niistä hakutuloksista superhämilleen, ja ei tajunnut että yksi linkki voi olla keskustelupalsta jne. Ei siis ymmärtänyt yhtään sen hakukoneen logiikkaa ja käyttöarvoa. Hankala selittää, sillä tilanne oli tosi outo. Kaveri ei ole muutenkaan siis mikään hyvä tietokoneiden kanssa, mutta ollaan alle 30v, joten hieman tietty yllätti. Joten kai voi niinkin olla, että joku ei osaa käyttää googlea?

[/quote]

Mä olen ainakin itse huomannut sen, että mitä enemmän googlettaa, sitä helpompaa on löytää ne oikeat hakusanat, että saa oikeanlaista tietoa. Taitohan tiedonhaku on siinä missä muutkin. Itteä vaan ärsyttäis ihan saakelisti, jos mun pitäis tältä palstalta tai vaikka työkavereilta kysyä kaikki mahdollinen tartuntatautien itämisajoista sämpyläohjeisiin ja kissan yskään. Netistä löytää aina asiantuntijan ohjeen asiaan ku asiaan, kun vaan tietää, kehen luottaa.

Vierailija
20/34 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:15"]

[/quote]

Mä olen ainakin itse huomannut sen, että mitä enemmän googlettaa, sitä helpompaa on löytää ne oikeat hakusanat, että saa oikeanlaista tietoa. Taitohan tiedonhaku on siinä missä muutkin. Itteä vaan ärsyttäis ihan saakelisti, jos mun pitäis tältä palstalta tai vaikka työkavereilta kysyä kaikki mahdollinen tartuntatautien itämisajoista sämpyläohjeisiin ja kissan yskään. Netistä löytää aina asiantuntijan ohjeen asiaan ku asiaan, kun vaan tietää, kehen luottaa.

[/quote]

Tai ehkä ennemminkin:  Netistä löytää aina asiantuntijan ohjeen asiaan ku asiaan, kun vaan tietää, miten tunnistaa luotettavan sivuston/kirjoittajan.