Juotko teetä? Millaista ja miten?
Irtoteetä vai helposti pussista? Maidon tai sitruunan kanssa, tuleeko hunajaa? Mikä on suosikkiteesi?
En ole itse teenjuonnin suhteen mikään hifistelijä, mutta omastakin kaapistani löytyy teetä moneen lähtöön: erilaisia mustia ja vihreitä teelaatuja, rooibosta ja kamomillaa illaksi, irtoteenä ja pusseissa. Mustaan teehen laitan lisäksi hunajaa, joskus aamulla pikkuisen maitoa.
Tämän hetkinen suosikki on Venäläinen samovaaritee, musta irtotee, joka on maustettu omenalla, ananaksella ja sitruunalla. Uusin hankintani on Pu Erh -tee, jolla on kuulemma myös terveysvaikutuksia. Sitä ajattelin keittää iltapäiväväsymykseen seuraavaksi!
Kommentit (23)
Juon työpäivän aikana litran teetä.
Aamulla keitän 1,5 l vettä ja miehellä on 0,5 l termarimuki.
Mä laitan hänelle murukahvia termariin ja päälle vettä.
Loput kaadan kannuun ja laitan yhden roibus teepussin kannuun.
Mulla on vajaab2,5 dl muki, juon niitä päivän aikana 5. Ja käyn monta krt vessassa.
Lidlin mustaa English Breakfastia tai
Orange-Ginger vihreää pussiteetä. Juon 1-1,5 litraa päivässä, mustaa talvella ja vihreää kesällä.
Toisinaan matkoilta tai netistä tilattuna kirsikkateetä, jos tarpeeksi hyvä hinta-laatusuhde osuu kohdalle.
K-Menu Musta tee. Hyvää on myös Xtran Earl Grey. Pussi kuppiin ja kuumaa vettä päälle. Maksaa murto-osan siitä, mitä merkkiteet maksaa, enkä ole huomannut maussa huomattavaa eroa.