Big Brother Suomi 2021 OFFICIAL
Sunnuntaina alkaa taas! BB-taloon on rakennettu 100 neliötä lisää tilaa ja se on suunniteltu kokonaan uudelleen. Häätötilanteet hoidetaan tänä vuonna ennennäkemättömällä tavalla! Odotatko jo tulevaa kautta?
Kommentit (105262)
Mä en ymmärrä. Ei saanut tehdä parodioita ja sitten annetaan tuommoiset ryysyt, että väkisin tulee parodia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuliko nuori nainen, että Kelalta voi kaljarahaa huijata. Nyt ottavat kyselemättä tuistakin takaisin huijattu rahat.
Kyllä ja kyllä. Onko asiassa vielä mielestäsi jokin ongelma tai muuta epäselvää?
Samaa mieltä ja Jassun velat käsitelty jo jankkaukseen asti. Saisi jo riittää.
Vierailija kirjoitti:
TaaviLasse kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taavi on mun mielestä mielenkiintoinen asukas just tuo ristiriitaisuuden takia. On toisaalta hyvin sympaattinen ja muut huomioon ottava, mutta toisaalta pikkumainen aivan turhista asioista nalkuttava valittaja. Räjähtelee myös mitä pienimmistä asioista.
Mä oon tulkinnut Taavia viikkoen kuluessa niin, että on pohjimmiltaan epävarma ja tiedostaa sen hyvin. Mutta osaa myös peittää sen, ja tuo itsestään esille niitä puolia joista on isevarma ja ylpeä. Taavin itsevarmuus näyttää rakentuneen valitettavan pitkälle ulkoisten ominaisuuksien mukaan.
Esim. tietoisesti haluaa ja uskaltaa olla usein ilman paitaa, koska tietää omaavansa katseenkestävä yläkropan. Sitte taas ei missään nimessä haluaisi näyttää varpaitaan, kun ne on niin rumat. Lasse pyysi joku päivä näyttämään sitä turvonutta jalkaa ja samalla ihmetteli että miksi Taavi ei ota vaan koko sukkaa pois, ku ois helpompi hoitaa jalkaa. Taavi suorastaan kiukustui: miks mä haluaisin näyttää mun varpaita, ku ne on ihan rumat!
Taavi tietää omat parhaat puolensa niin luonteessa kuin ulkonäössään, ja pyrkii peittämään heikkouksiaan ja korostamaan hyviä piirteitä.Samasta syystä on todella vaikea myöntää virheitä, vaan koittaa viimeseen asti pitää sellasta illuusioita että olisi aina oikeassa. Silloin ei tarvitse tuoda niitä omia heikkouksiaan ilmi ja olo oman itsensä kanssa on näennäisesti helppo.
Muutama eka viikkoa meni loistavasti tällä tavalla mutta jossain kohtaan Lasse huomaamattaan väkisin kaivoi Taavista esiin sen epävarmemman puolen. Lasse alkoi kyseenalaista Taavin neuvoja ja oikeassa olemista, tätähän Taavi ei meinannut kestää ollenkaan vaan veti päälleen hirveä hyökkäysmoodin ja syyllisti aina muita.Nyt tilanne on selvästi tasoittunut ja Taavin on helpompi olla epävarma(esim. tuossa soittamistilanteessa). Lassekin on ehkä hoksannut että ei Taavi ole niin täydellinen ja itsevarma miltä näyttää, eikä vitsaile niistä asioista jotka on selvästi Taaville arkoja paikkoja.
Lassen oli varmaan vaikea oikeasti ymmärtää, että miksi Taavi suuttuu kaikesta niim helposti koska Lasse itse näyttää olevan sujut itsensä kanssa, eikä pelkää olla välillä epävarma tai kertoa heikkouksistaan. Taavikin on nyt alkanut luottaa Lasseen paremmin, eikä kuvittele että Lasse haluais loukata häntä. Selvästi hakee tukea Lassesta esimerkiksi bänditreeneissä.
Taavin on selvästi vaikea luottaa ihmisiin, nyt jo epäilee Jassuakin kun Jassu "kuuntelee liikaa Pekkaa". Ilmeisesti pelkää että Pekka on saanut Jassun omalle puolelleen.
Tulipa pitkää analyysia, mut mun mielenkiintoisinta antia talossa on juuri ihmisten käytös ja käytöksen syyt eri tilanteissa ja miten ja miksi ne muuttuui viikkojen edetessä.
Hienosti kirjoitettu, kiitos! Loistava analyysi, täysin samaa mieltä. Noista samoista syistä pidän Taavia mielenkiintoisimpana asukkaana. Ja ystävyys Lassen kanssa oikeasti kehittynyt, näin ruutua katsomalla asia mulle ainakin välittyy!
Tuollainen pariutuminen ei ole oikein soveliasta joukossa. Samalla tavalla kuin romanssit yleensäkin ovat BB:ssä ja vaikka työpaikoilla vastenmielisiä.
Pariutuminen on ihan ok joukossakin, jos se pidetään sopivan huomaamattomana eikä varsinkaan mainosteta ja tehdä siitä itse sen kummempaa numeroa. Suotavaa olisi, että ne pariutumisasiat hoidetaan kahdestaan sen kumppanin kanssa, eikä supista ympäri yhteisöä, mitä tuli tehtyä ja sanottua.
Vierailija kirjoitti:
Löytyypä Ruonansuusta uusia puolia. Seiska.
Rakentaako seiskakin tuosta jo voittajaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä. Ei saanut tehdä parodioita ja sitten annetaan tuommoiset ryysyt, että väkisin tulee parodia.
Just niin. Miksi noiden pitää pukeutua kuin jotkut sketsihahmot?
Mitä olen tätä viikkoa seurannut, niin jäänyt semmoinen käsitys, että jokainen bändi on aikas omillaan. Samir taitaa olla ainoa, joka (BB:n käskystä) on seurannut jokaisen ryhmän etenemistä. Kuitenkin kauppatehtävä on yhteinen ja vaikuttaa jokaiseen, joten tuntuisi loogiselta, että enemmänkin tsempattaisiin ja autettaisiin muita (esim. yleisönä mukana). Rock ja iskelmä-bändeillä on hyvä paketti kasassa, mutta iskelmäpoppoo voisi hyötyä jos seuraisi/ottaisi oppia rock-bändin lavakäyttäytymisestä. Ihan ehdottomasti mun suosikki porukka, mutta vähän laimeaksi jää jäsenten esittely jne.
Räppärit ovatkin sitten asia erikseen ja ehdottomasti heikoin lenkki kokonaispanostuksessa. Silti kukaan ei kehtaa sanoa suoraan Pekalle, ettei osallistuisi kaikkiin lauluosioihin, koska ei vaan osaa ja epäsynkassa ja -vireessä kailottaminen pilaa tyttöjenkin stemmat. Samir tätä yritti, mutta jostain syystä räppiryhmä ei ottanut tästä koppia. Kävi jo mielessä, että onko tämä ammattimuusikon ihan asiallisesti esittämien neuvojen sivuuttaminen taas osoitus Pekan itsekkyydestä, että hän haluaa olla aina äänessä ja tolla osaamisella ja äänenvoimakkuudella tätä todellakin biisissä on. Ohjeissa mainittiin, että kaikkien tulisi räpätä, ja tämän Pekka hoitaa niin hyvin kuin osaa. Mutta samalla mietin, että jos prosentit jäävät pieneksi, on kyse juuri tästä esityksestä.
Siksi asukkaat voisivat tehdä enemmän yhdessä töitä ja kehittää kaikkien esityksiä (siis huikeita esityksiähän ne on tässä ajassa opeteltuna, ei siinä mitään). Mutta aika itsekseen porukat ovat esityksiä hioneet (joukkue-efekti), eivätkä niinkään yhteisen hyvän puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Luuliko nuori nainen, että Kelalta voi kaljarahaa huijata. Nyt ottavat kyselemättä tuistakin takaisin huijattu rahat.
Tiesitkö, että Kelan tuilla saa osta kaljaa ja käydä jopa Alkossa ja baarissa?
Vierailija kirjoitti:
Alma sanoi eilen että some on räjähtäny tuosta Minnan ja Lassen jutusta. Suurin osa on sitä mieltä että mitään romanssia ei oo ollu. Miten se ei oo huomioinu sitä vaan hehkuttaa jollain ROMANSSILLA ja kaivoi jodelista YHDEN viestin jossa vaadittiin isoveljeä auttamaan niitä pääsemällä sviittiin.
Onkohan sillä aivoissa jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen tätä viikkoa seurannut, niin jäänyt semmoinen käsitys, että jokainen bändi on aikas omillaan. Samir taitaa olla ainoa, joka (BB:n käskystä) on seurannut jokaisen ryhmän etenemistä. Kuitenkin kauppatehtävä on yhteinen ja vaikuttaa jokaiseen, joten tuntuisi loogiselta, että enemmänkin tsempattaisiin ja autettaisiin muita (esim. yleisönä mukana). Rock ja iskelmä-bändeillä on hyvä paketti kasassa, mutta iskelmäpoppoo voisi hyötyä jos seuraisi/ottaisi oppia rock-bändin lavakäyttäytymisestä. Ihan ehdottomasti mun suosikki porukka, mutta vähän laimeaksi jää jäsenten esittely jne.
Räppärit ovatkin sitten asia erikseen ja ehdottomasti heikoin lenkki kokonaispanostuksessa. Silti kukaan ei kehtaa sanoa suoraan Pekalle, ettei osallistuisi kaikkiin lauluosioihin, koska ei vaan osaa ja epäsynkassa ja -vireessä kailottaminen pilaa tyttöjenkin stemmat. Samir tätä yritti, mutta jostain syystä räppiryhmä ei ottanut tästä koppia. Kävi jo mielessä, että onko tämä ammattimuusikon ihan asiallisesti esittämien neuvojen sivuuttaminen taas osoitus Pekan itsekkyydestä, että hän haluaa olla aina äänessä ja tolla osaamisella ja äänenvoimakkuudella tätä todellakin biisissä on. Ohjeissa mainittiin, että kaikkien tulisi räpätä, ja tämän Pekka hoitaa niin hyvin kuin osaa. Mutta samalla mietin, että jos prosentit jäävät pieneksi, on kyse juuri tästä esityksestä.
Siksi asukkaat voisivat tehdä enemmän yhdessä töitä ja kehittää kaikkien esityksiä (siis huikeita esityksiähän ne on tässä ajassa opeteltuna, ei siinä mitään). Mutta aika itsekseen porukat ovat esityksiä hioneet (joukkue-efekti), eivätkä niinkään yhteisen hyvän puolesta.
Itsekin ihmettelin etteivät enemmän tee kimpassa, tuntui olevan silti kilpailuasetelma.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä noloja nuo Pekka, Munis ja Käki
Valitettavasti tuollainen räppääminen ei voi oikein olla mitään muuta kuin noloa, jos ei oikeasti osaa hommaansa. Pelkkä lapsekas into ei valitettavasti riitä siihen, että räppi olisi uskottavaa. Noilla on pielessä jo tuo, että olettavat hauskan sanoituksen riittävän räppiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Jassu ,Minna ja Pekka on niitä jotka juuri aukonneet päätä Samille ja haukkuneet.Jassu jossain vaiheessa pyysi kait anteeksi.Jotain samaa noissa kolmessa on ja sen takia samassa bändissä.
Ovat rohkeampia, eivätkä vain nuoleskele kaikkia. Kyllä Sami osasi olla aikamoisen tahallaan ärsyttävä. Näki vielä selvästi, ketkä ei hänen jankutustaan ja kettuilua oikein jaksaneet edes pelaamisen takia.
Nythän Sami on ottanut ihan erilaisen asenteen, eikä häntä "kiusata". Vastaan toki voidaan huumorilla sanoa ja hän sen ymmärtää, eikä rupea enää uhriutumaan ja itkemään.
Tämä muutos tapahtui sen jälkeen, kun hän joutui häätöhäkkiin.
En oikeasti tiedä, onko hän sitten pelaaja, kun vaihtaa taktiikkaa totaalisesti. Mutta hyvä ja mielenkiintoinen ja tunteita nostattava asukas.
On aivan mainio tuossa huuhkajabändissään. Noita voisi äänestää parhaaksi jo tuon pukeutumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Miks yksisarvinen annwttiin country bändille vaikka rokkibändi pyysi ja kivennäisvesiä pyysi rokkibändi ja räppibändi sai.
Sami kyllä pyysi noita. Ja jos ollaan tarkkoja Humppahuuhtojat sai kaikista vähiten ja huonoimman satsin, mutta olivat silti tyytyväisiä.
Eikö nykyään tule joku ohjelma sinkkuäidille sulhanen ? Minna sinne niin saa lisää julkisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja kyllä. Onko asiassa vielä mielestäsi jokin ongelma tai muuta epäselvää?
Ei riitä. Tästä huijauksesta, ulosotosta, yhteiskunnan verovaroilla loisimisesta muistutetaan joka päivä, niin kauan kun kausi kestää..... Se on semmosta..
Vierailija kirjoitti:
Glam Rockkkkia kirjoitti:
Höristin oikein korviani kun Juhani tuossa äskettäin pyysi kajalia kun valmistautuvat keikkaansa varten. Kaikille vaan kunnon meikit pintaan :)
Juhani näyttää ihan aidolta rokkarilta vermeissään
Olin viime viikolla täysin valmis heittämään Juhanin kartanolle, mutta tällä viikolla olen iloinnut ettei lähtö tullutkaan vielä. Mukava nähdä taas Juhanin hyväntuulisuutta, hymyä ja fiilistelyä, koska musiikkitehtävä. On myös heittäytynyt hienosti rokkariksi ja reenannut hyvällä fiiliksellä. Myös Nooran olisi pitänyt olla tällä viikolla mukana, vaikka muuten kävikin hermoon. Olisi antanut räppiryhmälle mahdollisuuden "kilpailla" samalla tasolla muiden bändien kanssa, ja näyttänyt Minna-Jassu-duolle närhen munat. Tai käen.
Minna se vaan Jassua seuraa, mitään yksin ei tee tai juttele toisten kanssa. Säälittävä muija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä noloja nuo Pekka, Munis ja Käki
Valitettavasti tuollainen räppääminen ei voi oikein olla mitään muuta kuin noloa, jos ei oikeasti osaa hommaansa. Pelkkä lapsekas into ei valitettavasti riitä siihen, että räppi olisi uskottavaa. Noilla on pielessä jo tuo, että olettavat hauskan sanoituksen riittävän räppiin.
Onko se nyt niin vaikea ymmärtää, että eivät nämä nyt ole kouluttautumassa uusiksi räppikuninkaiksi maailman tähtitaivaalle, vaan vain selviytymässä leikkimielisestä tehtävästä?
Jotenkin en usko, että itsekään kuvittelevat olevansa uusia piilossa olleita musiikkineroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä. Tästä huijauksesta, ulosotosta, yhteiskunnan verovaroilla loisimisesta muistutetaan joka päivä, niin kauan kun kausi kestää..... Se on semmosta..
Miksi katsot tarpeelliseksi muistuttaa siitä? Pitäisikö sen vaikuttaa johonkin? Itse näen työssäni niin paljon ulosoton asiakkaita ja tyyppejä joilla on satoja tuhansia velkaa, joten ei kyllä jonkun bb-asukkaan vajaan kymppitonnin ulosotto hetkauta mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesri BB haluaa myös asukkaille aidon yllätysefektin kun eivät ole saaneet olla seuraamassa toisten bändien harjoituksia. Tiistaina Samir kävi sparraamassa muitakin ja antoi hyviä vinkkejä, jotka nyt valitettavasti räppäreiltä jo unohtuneet. Hyvät, omakohtaiset sanat heidän biisissään kyllä on ja tytöt ovat kauniita.
No eipä tuossa oikein päässyt noita äänialoja valitsemaan, kun oli annettu nuotit tietylle sävelkorkeudelle. Vaihtoehtona olisi, että joku muu laulaisi tai että Samir vetäisi oktaavia matalammalta. Samirilla luonnostaan kyllä melko korkea puheäänikin, joten luulen, että näistä kahdesta tuo korkeampi on kuitenkin se ominaisempi.
En tiedä, miten erotetaan hard rock ja glam rock. yhtäkkiä voisi kuvitella, että "i was made for loving you" ainakin on sitä glam puolta, kun ei se nyt minusta kovin raskas biisi ole. Mutta en kai minä sitten tiedä..