Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Big Brother Suomi 2021 OFFICIAL

Vierailija
03.09.2021 |

Sunnuntaina alkaa taas! BB-taloon on rakennettu 100 neliötä lisää tilaa ja se on suunniteltu kokonaan uudelleen. Häätötilanteet hoidetaan tänä vuonna ennennäkemättömällä tavalla! Odotatko jo tulevaa kautta?

Kommentit (105262)

Vierailija
5841/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo Pippa on noin vain jättänyt pienet lapsensa miehelleen,, kun on lähtenyt huushollistaan. 

Uskon, että se oli hyvä että lapset jäivät isän kanssa tuttuun kotiin ja Pippa lähti itsekseen miettimään elämänsä suuntaa… Lasten kannalta tasapainoisempi ratkaisu.

Yhdenkään lapsen ei ole tervettä kasvaa ahdasmielisessä yhteisössä jossa harjoitetaan henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Käsittämätöntä, että Suomessa saa tuollainen lahko toimia.

Urheilu kielletty, maallinen musiikki kielletty, maalliset kirjat/lehdet kielletty, meikit ja korut, tv ja radio, hiusten värjäys ja kihartaminen, ehkäisy kielletty, esiaviollinen seksi....lista on loputon.

Ei ole hiusten kihartaminen eikä korut kiellettyä, eikä myöskään maalliset kirjat ja lehdet

Vierailija
5842/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuma alkoi laittamaan hiuksiaan kun pitäs siivota. Outo eukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5843/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki on symppis. Kun porukat antais Akin puhua rauhassa omaan tahtiinsa niin pääsisivät kärryille kuinka hyvä tyyppi on kyseessä. Nyt päällepäsmärit vie kaiken valokeilan itseensä ja luulevat olevansa jotenkin ylempänä nokkimisjärjestyksessä, vaikka ovat vain itsekeskeisiä ja sosiaalisesti öykkärimäisiä, jyräävät hiljaisemmat alleen tyhjänpäiväisellä peen jauhamisellaan. Noiden öykkärien mielipiteet ei oo yhtään sen parempia kuin Akinkaan, vaikka kovaan ääneen niitä puheripulillaan toitottavat ja puhuvat toisten päälle.

Vierailija
5844/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miten Sami itse oli niin ylhäältäpäinkatsova ja epäempaattinen mielipiteissään miten tukia niitä tarvitseville hänen mielestään pitäisi antaa.

Sitten vetäytyi ja alkoi itkeä.

Eikö hän käsittänyt, että jos hän loukkaantui kun hänen mielipidettään ei hyväksytty tai kuultu niin miten eivät hänen mielipiteensä eivät olisi olleet loukkaavia tai epäempaattisia jootain muita kohtaan.

Samia ei saanut loukata, vaikka otti kantaa asiaan josta ei edes tiennyt. Mutta Sami sai kyllä loukata niitä, jotka olivat tässä keskustelussa asianomaisia ja tiesivät asiasta.

Itse Samina olisin sanonut, kun huomasin, että sanomani nosti tunteita, että anteeksi, taidan nyt puhua asiasta josta en itse tiedä mitään.

Moneen kertaanhan kysyttiin, että onko Sami itse ollut kyseisissä tilanteessa.

Samin olisi fiksuna pitänyt osata myös perääntyä kun kerran itse otti alussa kantaa noin vahvasti.

Ei pidä ottaa esiin kipeitä ja vaikeita asioita jos ei kestä mitä siitä seuraa tai saattaa seurata.

Varsinkaan silloin kun ne kipeät asiat eivät koske itseä.

Kuvitellaan jos keskustelun aloitus olisi samansävyisenä koskenut jotain muuta, en sano nyt mitä aihetta.

Ketähän siinä olisi puolusteltu kun keskustelu olisi noussut kovaääniseksi.

Oletko Jasmiinan, tai Minna sisko, kun älynlahjat tuntuu olevan samaa tasoa?

Samilla oli asiassa hyvä tarkoitus, yritti kehittää parannuksia jne. Heitti ideoita.

Jatkan vielä. Ei Samille itku tullut siitä, että hänen ehdotukset tyrmättiin, vaan siitä, että hänet ymmärrettiin täysin väärin. Oli hyvällä asialla, mutta jäärät ei halunneet kuunnella ymmärtääkseen pointtia.

Se oliko Samin idea(t) toimivia, on sitten toinen juttu.

Vierailija
5845/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetytti Pipan jutut eilen. Narkkari ystäviä, pippaloita kotonaan jossa käyttävät aineita ja paneskelevat vieraat asunnossa. Halu vankilaan tai sairaalaan opettajaksi. Halu olla tekemisissä vaikeuksissa olevien ihmisten kanssa. Haluaa nähdä konkreettisesti kaikkea ikävää.

Monilla entisillä lestadiolaisilla saattaa mennä "vapauden huuma" ylikin, kun lähtee pois yhteisöstä. Siellä on niin paljon kieltoja, että vapauduttuaan moni haluaa kokea mahdollisimman paljon eri asioita. On "elämän nälkä". Kun kerrankin voi tehdä ja elää periaatteessa miten itse haluaa, niin se sitten voi mennä vähän yli jo.

Vierailija
5846/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpäivän päätteeksi sitten bileet ja kunnon pimpanpieksäjäiset.

Ei onnistu. Lauantaisin ei ole virtasen kaudella ollut bibiksiä koska sunnuntaina ei voi olla darra koska suora lähetys

Vierailija
5847/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetytti Pipan jutut eilen. Narkkari ystäviä, pippaloita kotonaan jossa käyttävät aineita ja paneskelevat vieraat asunnossa. Halu vankilaan tai sairaalaan opettajaksi. Halu olla tekemisissä vaikeuksissa olevien ihmisten kanssa. Haluaa nähdä konkreettisesti kaikkea ikävää.

Tuossa naisessa on niin paljon kaikkea outoa ja kylmää. Silmiin myös pistää se miten ei varmana koskaan edes mieti lapsiaan. En vaan voisi itse olla olematta yhteydessä lapsiini jos lähtisin yhteisöstä pois

Vierailija
5848/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen pitää laittaa ne kuosiin ettei oma lyhyt polkka ala hapsuttaa siinä päällä -_- 

Vierailija
5849/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nyt pieni mahdollisuus siihen että illalla ois jotain juhlantynkää luvassa? Vai siivotaanko vaan ja loppupäivä ja ilta maataan sohvalla.

Vierailija
5850/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla entisillä lestadiolaisilla saattaa mennä "vapauden huuma" ylikin, kun lähtee pois yhteisöstä. Siellä on niin paljon kieltoja, että vapauduttuaan moni haluaa kokea mahdollisimman paljon eri asioita. On "elämän nälkä". Kun kerrankin voi tehdä ja elää periaatteessa miten itse haluaa, niin se sitten voi mennä vähän yli jo.

Jep. Täysin inhimillistä, vois sanoa. Ja normaalia. Esim. Jos kotona on ollut järkyttävä kuri ja kun pääsee aikuisena vapauteen, voi mennä överiksi. Pikkuasioissakin näkyy: jos kotona ei ole koskaan saanut vaikka syödä herkkuja, alkaa vetämään niitä kotoa lähtiessään kauheasti. 

Ihan tutkimustenkin mukaan överiksi vedetty pakko ja kuri ei ihmisillä vain toimi.

Vierailija
5851/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei alko suunnattomasti säälittää Sami kun alko itkee ku noi yhet huus sille ilkeesti :'(((

Jep, kotoa tätä on helppo katsoa, mut pakko Saminkin fiksuna miettiä, ettei voi alkaa kilahtamaan ei väkisin vänkäämään tuolla, kun pitää pysyä väleissä samojen seinien sisällä.

Eihän Samilla ollu mitään mahdollisuutta puolustautua siinä. Hirvee kaakatus vyöryi päälle, pelottavasti. Aggressiivinen Jasmiina erityisesti, luulee että kun huutaa riittävän kovaa, toiset antavat periksi.

En sano, että äänekäs keskustelu naisilta oli oikea tapa tuoda omaa kantaansa ja näkemystään julki. Nyt tartuttiin vaan siihen huutamiseen.

Mutta ymmärrän myös osittain heidän tuohtumisensa. Sen ehkä ymmärtävät ne muutkin jotka ovat joutuneet ostamaan ruokaa Kelan tai diakonian A-nelosilla. Tai olemaan leipäjonossa.

Alussahan Sami sanoi, että tuella ei saisi ostaa mitään muuta kuin "oikeata" ruokaa, ei suklaata, pullaa tms. Myös, että ei tukea saisi rahana vaan jollain seteleinä tms. Kun naiset sitten ottivat esille, että jo muutenkin on ahdistavaa pyytää tukea niin ei enää saisi lyödä lyötyä. Sami veti siihen sen kulttuuriseteli-esimerkin, mohin keskustelu sitten juuttui ja muuttui huutamiseksi.

Mutta kyllä Sami mielestäni ensin puhui niin, että tuet olisivat rinnastettavissa kulttuuriseteleihin.

Mikä tietysti ei minunkaan mielestäni ole sama asia psykologiselta kannalta.

Sami tai muut vastaavat eivät ymmärrä mistä tuohtumus johtui.

Joku kysyikin onko Sami käynyt leipäjonossa.

Kyllä Sami puhui alussa muustakin periiaatteesta kuin vain kulttuurisetelin kaltaisesta systeemistä.

Kiinnitin nimittäin heti keskustelun alussa siihen huomiota ja ihmettelin Samin jyrkkyyttä.

Ymmärsin tosin, että hän aika nuori ja katsoi asiaa ulkopuolelta. Naiset olivat itse olleet kyseisessä tilanteessa.

Ärsyyntyivät kun sellainen ihminen antoi neuvoja joka itse ei tiennyt asiasta mitään.

Myös itse olisin kysynyt, että miten joku appi-sovellus auttaa niitä ihmisiä joilla ei ole älypuhelinta. Niitäkin kyllä on, tuntuu nuorista utopialta.

Menevätkö he sitten edelleen sen paperiarkin kanssa kauppaan? Edelleen ollaan eriarvoisessa tilanteessa.

Voi tsiisus.

Et sitten ymmärtänyt, että Sami ja Katja pyöritteli erilaisia vaihtoehtoja, eikä ne kaikki olleet heidän mielipiteitään, vaan lähestymistä asiaan eri kanteilta. Useamman kerran, selvyyden vuoksi, mainitsivat, että en sitten ole tätä mieltä jne.

Esim. Tuo appi. Pelkkä idea! Jota voi jalostaa ja tämä idea voi päätyä vaikka Visan kaltaisen korttiin jne.

Vierailija
5852/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh

Vierailija
5853/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti alkoholia ei tarjota lainkaan. Jutut ihan kivoja ilmankin. Ja kuka haluaa katsella yrjöäviä asukkaita, en minä ainakaan.

Vierailija
5854/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpäivän päätteeksi sitten bileet ja kunnon pimpanpieksäjäiset.

Ei onnistu!

Vierailija
5855/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko herra pääohjaaja sanoutua irti hommasta jos ei kerta kiinnosta.

EI ONNISTU!

t. Janne

Vierailija
5856/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miten Sami itse oli niin ylhäältäpäinkatsova ja epäempaattinen mielipiteissään miten tukia niitä tarvitseville hänen mielestään pitäisi antaa.

Eikö hän käsittänyt, että jos hän loukkaantui kun hänen mielipidettään ei hyväksytty tai kuultu niin miten eivät hänen mielipiteensä eivät olisi olleet loukkaavia tai epäempaattisia jootain muita kohtaan.

Samia ei saanut loukata, vaikka otti kantaa asiaan josta ei edes tiennyt. Mutta Sami sai kyllä loukata niitä, jotka olivat tässä keskustelussa asianomaisia ja tiesivät asiasta.

Itse Samina olisin sanonut, kun huomasin, että sanomani nosti tunteita, että anteeksi, taidan nyt puhua asiasta josta en itse tiedä mitään.

Samin olisi fiksuna pitänyt osata myös perääntyä kun kerran itse otti alussa kantaa noin vahvasti.

Ei pidä ottaa esiin kipeitä ja vaikeita asioita jos ei kestä mitä siitä seuraa tai saattaa seurata.

Kuvitellaan jos keskustelun aloitus olisi samansävyisenä koskenut jotain muuta, en sano nyt mitä aihetta.

Kiitos tästä. Hyvä huomata että täällä on fiksujakin ihmisiä jotka ajattelevat ja ymmärtävät tilanteita. Samin olisi pitänyt perääntyä eikä jäädä inttämään asiasta josta hänellä ei ollut henkilökohtaista kokemusta ja jota hän ei selvästikään ymmärtänyt.

Vierailija
5857/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sisustussuunnittelijä valinnut kovin hyvälaatuista kangasta tuohon sohvaan. Harvemmin teippiharjalla kangassohvia joutuu rullaileen varsinkaan kun ei talossa ole lemmikkejä.

Vierailija
5858/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo Laura imuroi isoa sohvaa mikroskooppisella suuttimella ?? Sama olisi pestä hammasharjalla keittiötä.  Voisi hiukan auttaa normaali imurin lattiasuulake asiaa

Vierailija
5859/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pääohjaaja yllättäs ja järjestäs näille bibikset illaksi👍

Vierailija
5860/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Hyvä huomata että täällä on fiksujakin ihmisiä jotka ajattelevat ja ymmärtävät tilanteita. Samin olisi pitänyt perääntyä eikä jäädä inttämään asiasta josta hänellä ei ollut henkilökohtaista kokemusta ja jota hän ei selvästikään ymmärtänyt.

Sami jäi inttämään koska muut ymmärsivät väärin ja Sami yritti oikaista väärinymmärrystä.

Ketju on lukittu.