Big Brother Suomi 2021 OFFICIAL
Sunnuntaina alkaa taas! BB-taloon on rakennettu 100 neliötä lisää tilaa ja se on suunniteltu kokonaan uudelleen. Häätötilanteet hoidetaan tänä vuonna ennennäkemättömällä tavalla! Odotatko jo tulevaa kautta?
Kommentit (105262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä täytyy pointsit antaa Pekalle, että tajusi mokanneensa ja otti syyt niskoilleen. Anssilla meni selvästi hermot 😂
Jasmiinakin ainakin toistaiseksi on pysynyt asiallisena ja positiivisena, vaikka tuli iso epäonnistuminen.
Sai purettua kiukkunsa päiväkirjahuoneessa, josta heitettiin pihalle :D En oo päälähetyksiä kattellut, mutta huomenna taidan katsoa ihan tuon vuoksi että mitä siellä meuhkasi.
Ja tämän sanon kaikella lämmöllä, Jasmiinasta on tullut suosikkini.Tätä en sano lämmöllä. Jasmiina on ihokkini,. 👍
Se on kyllä tullut vähän liiankin selväksi tätä ketjua lukiessa .
Voi kyllä meitä on täällä enempikin jotka ei jassusta tykkää ja sekös teikäläisiä harmittaa.
Jos itse harmistutte siitä, että joku tykkää eri ihmisestä kuin itse, niin ei se tarkoita, että muut ottaisivat ohjelmaa yhtä vakavasti .
Viikko haukuttiin täällä Melodya, tämä viikko Nooraa? Kumpaakin ilman syytä. Samoilla "perusteilla" voisi nyt haukkua muitakin, vaikka aakkosjärjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan naiset Jasmiina voittoon, hän on sen ansainnut.
Yassu finaaliin kyllä, mutta voittoa ei hänelle tule!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka täällä kaunistellaan sitä Jassun Samin päälle hyökkäämistä, niin se sillä pilasi Samin koko tuolla oloajan joka jatkuu. Äänestäjät muistaa eikä anna anteeksi. Tuha täällä lorikoida kostonhimoisen, juoruajan puolesta. Amen. 👍👍👍👍🤮
EI ANNETA ANTEEKSI.
Jos on kyse siitä köyhien ruoka-ostokortti -asiasta, mitä Sami ehdotti ja kovasti puolusti, niin ymmärrän Jasmiinan kovaäänisen vastaansanomisen. Jasmiina puolusti köyhien oikeutta ostaa itse tukirahoilla mitä tarvitsevat.
En tosin tykkää kovaäänisestä väittelystä enkä riitelystä ollenkaan.
Tällä kertaa vaan asia oli tosi tärkeä, kun kovaäänisesti puolustettiin niitä, jotka tarvitsevat puolustajia ja joilla ei niitä ole liikaa.
Sami ei ole ärsyttänyt mua kertaakaan ja on ihan ok, paitsi tuon "köyhille ruoka-ostolupalappu mitä näyttävät kassalla asioidessaan" -älynväläyksen esitettyään ja jatkettuaan haluamatta kuunnella ja ymmärtää sitä köyhien näkökulmaa, minkä Jasmiina hänelle esitti lopulta tulistuen.
Miksi valehtelet vai etkö vieläkään ole ymmärtänyt, mitä Sami siinä sanoi. Se ostolupalappuhan on NYKYINEN systeemi ja Sami mietti siihen ratkaisua.
Nykyinen systeemi ei ole ruoka-ostolupalappu.
Nykyinen systeemi on työttömälle tuki tilille ja dillä voi ostaa mitä tarvitsee.Nyt vääristelette selvää asiaa itse. Se joka on nähnyt keskustelun, tietää mistä, miten ja kuka puhui.
Kyllä nykyisessä systeemissä nimenomaan on mahdollista saada "ruoka-ostolupalappu" eli maksusitoumus ruokakauppaan. Useimmiten toki Kelan toimeentulotuki (niin kuin muutkin Kelan tuet) maksetaan omalle pankkitilille ilman mitään maksusitoumuksia ja rahat voi käyttää ihan miten ja mihin haluaa. Mutta jos toimeentulotuen hakija on yhteydessä Kelaan ja kertoo ettei ole yhtään ruokaa jääkaapissa eikä voi odottaa paria päivää että tukirahat tulee tilille, niin Kelasta on mahdollista myöntää maksusitoumus ruokakauppaan. Eli A4-lappu, jonka kanssa mennään kaupan kassalle.
Siitä heidän keskustelusta, mun mielestä Samilla oli hyvää pohdintaa, mitä vaihtoehtoja paperiselle maksusitoumukselle voisi olla. Hyökkäys Samia kohtaan siinä oli ikävä, eikä muut keskustelussa osanneet pohtia näitä eri vaihtoehtoja. Muilta siinä keskustelussa tuli kyllä outo mielikuva, että muka toimeentulotuen saajat joutuisi aina asioimaan kaupassa tämän maksusitoumuksen kanssa, ja näinhän se ei toki useimmiten ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä onkin Pekka nyt hupaisa näky. Ohhoh ja voi voi. Nyt on twistiä.
Tuotannon mielestä kauden kohohetket kun Pekka suoltaa puujalkavitsejä karvalakki päässä
Amikset tet-harjoittelijat, jotka tuotanto on palkannut kuvaajiksi ja apulaisohjaajiksi ovat ihan kiimassa Pekan showsta. Siksi siitä näytetään niin paljon materiaalia koosteissa, kun muutakaan materiaalia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jasmiina olisi oikeasti ottanut opikseen ja katuisi ylenpalttista räyhäämistään Samille, se pyytäisi Samilta anteeksi ja myöntäisi olevansa vääräss. Onko tämä neiti tehnyt niin? Eipä ole. Lisäksi tietää, että Sami on suosittu katsojien keskuudessa ja himmailee kiusaamistaan nyt kaikin keinoin sen takia, koska haluaa itse päästä pitkälle. Ja Jasmiinan yksinkertaisiin faneihin näyttää menevän läpi tuo esitys täysin.
Tsot tsot, menepä siitä nimittelemään muualle. Kypsään keskusteluun kuuluu jotkut pelisäännöt, vaikka joku sinun inhokkiasi kehuisikin.
Jassu ei minun kyttäämiseni perusteella ole anteeksipyydellyt, mutta myöntänyt muissa keskusteluissa olleensa väärässä. Viikonloppuna puhui miten väärässä oli koko Samin persoonan suhteen, kun poimi vain itseään triggeröiviä kommentteja eikä ymmärtänyt kokonaisuutta. Enemmän siinä on vastuunottamista kuin monella muulla.
Kaikki tuolla tietävät nyt, että Sami on suosittu, mutta harva on suhtautumistaan tähän sen perusteella muuttanut. Mehän emme pääse kenenkään pään sisälle tarkastelemaan miten puhtaita ja hyveellisiä motiivit toiminnan takana ovat. Se riski meidän pitää ottaa kaikissa ihmissuhteissa, että joku voi käyttäytyä minua kohtaan mukavasti, mutta itsekkäistä syistä. Eikö se pääasia Samin hyvinvoinnin kannalta ole se, että kiusaaminen Jassun osalta on loppunut, oli syyt mitkä tahansa? Siksi en tajua tätä menneissä roikkumista ja koston vannomista.
Ps. En toivoisi Jassulle kuitenkaan voittoa, sen verran ikävästi hoiti ekat viikot.
Sillä ei ole mitään merkitystä, että Jasmiina on tilittänyt jotain muille. Vain sillä on merkitystä, ettei Jasmiinalla ole munaa pyytää suoraan Samilta anteeksi, ei pullukan itsetunto taivu siihen. Silloinhan se joutuisi tunnustamaan olleensa väärässä ja ei tuo möykkääjä sellaiseen "alennu". Samanlainen luonteeltaan kuin Melody.
Kyllä Jassu on pyytänyt suoraankin anteeksi Samilta. Jossain vaiheessa sanoi Samille, että hän on ollut ihan kamala lehmä (käytti ihan itse tätä sanaa). Eilen tai toissapäivänä sanoi Samille suoraan, että ihailee tämän sinnikkyyttä, mikä tuli esiin siinä rakennustehtävässä.
Multa onkin mennyt tää ohi, hyvä tietää. Nytkin kaikki joita kiinnostaa Jassun asennoituminen Samiin voisi katella 24/7 miten monesti Jassu on arvostanut ja kehunut Samin osaamista tehtävissä. Kehui tätä, että hoksaa nopeasti, on älyäkäs ja hyvä esim. rakentelutehtävissä. Siksi tuossa aiemmassa ketjussa (jonka leikkasin pois kun ei lainaukset toimineet normaalisti) kuulutin, että antaisin Jasmiinalle vielä uuden mahdollisuuden kuitata alun typeryydet. Hän on Taavinkin sanoin hyväsydäminen, mutta ennakkoluuloinen uusia ihmisiä kohtaan. Ja käyttäytyy välillä juuri niin kuin itse oli Samille sanonut.
Taavin arvostelukykyyn ei voi millään lailla luottaa. Sehän palvoo hirviö-Melodyakin.
Vierailija kirjoitti:
Viikko haukuttiin täällä Melodya, tämä viikko Nooraa? Kumpaakin ilman syytä. Samoilla "perusteilla" voisi nyt haukkua muitakin, vaikka aakkosjärjestyksessä.
melodya ilman syytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka täällä kaunistellaan sitä Jassun Samin päälle hyökkäämistä, niin se sillä pilasi Samin koko tuolla oloajan joka jatkuu. Äänestäjät muistaa eikä anna anteeksi. Tuha täällä lorikoida kostonhimoisen, juoruajan puolesta. Amen. 👍👍👍👍🤮
EI ANNETA ANTEEKSI.
Jos on kyse siitä köyhien ruoka-ostokortti -asiasta, mitä Sami ehdotti ja kovasti puolusti, niin ymmärrän Jasmiinan kovaäänisen vastaansanomisen. Jasmiina puolusti köyhien oikeutta ostaa itse tukirahoilla mitä tarvitsevat.
Tällä kertaa vaan asia oli tosi tärkeä, kun kovaäänisesti puolustettiin niitä, jotka tarvitsevat puolustajia ja joilla ei niitä ole liikaa.
Sami ei ole ärsyttänyt mua kertaakaan ja on ihan ok, paitsi tuon "köyhille ruoka-ostolupalappu mitä näyttävät kassalla asioidessaan" -älynväläyksen esitettyään ja jatkettuaan haluamatta kuunnella ja ymmärtää sitä köyhien näkökulmaa, minkä Jasmiina hänelle esitti lopulta tulistuen.
Miksi valehtelet vai etkö vieläkään ole ymmärtänyt, mitä Sami siinä sanoi. Se ostolupalappuhan on NYKYINEN systeemi ja Sami mietti siihen ratkaisua.
Nykyinen systeemi on työttömälle tuki tilille ja dillä voi ostaa mitä tarvitsee.Nyt vääristelette selvää asiaa itse. Se joka on nähnyt keskustelun, tietää mistä, miten ja kuka puhui.
Et itse taida olla ihan perillä, mistä puhuivat. Kysehän oli maksusitoumuksesta, jota ei makseta tilille vaan on nimenomaan sellainen a4-kokoinen lappu. On ollut käytössä ja kymmeniä vuosia.
Ei ollut kyse maksusitoumuksesta.
Oli kyse koko köyhien tuesta. Ehdotus oli myös rajata tuki vain terveellisiin ruoka-aineksiin!
Ota nyt selvää, mikä on maksusitoumus ja jatketaan sitten. Se on nimenomaan sitä köyhien tukea, josta puhuttiin. Normaaleista tuista ei puhuttu yhtään mitään.
Ajatelkaapa hetki, että asiat riitelivät.
Minkä puolesta Jasmiina puhui? Köyhien puolesta, että he saavat ostaa mitä tarvitsevat.
Kuunteliko Sami ja osoittiko kuunnelleensa kommentoimalla edes jotenkin köyhienkin oikeutta ostaa mitä tahansa tarvitsevat?
Vai jatkoiko hän sanomalla vain sitä mitä jo sanoi, että ruoka-ostokortti on hänen mielestään yhä paras köyhille?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Käänsi toiminnallaan muutkin talolaiset aina äänestämään Samin häätöön. No mercy for Jassu!
Kuuntelen nyt vasta tota poikien läyhäystä Noorasta (11;37, cam-1).
Ville on tyypillinen, kaikille niin mukavaa esittävä "positiivari", joka ensimmäisenä on jauhamassa paskaa muista kun tilaisuus
siihen avautuu.
Anssin kusipäisyys tuskin yllättää ketään, toi liero nuoleskeli ittensä pois äänestyksestä ja nyt sitte naureskelee toisen selän takana, kun kaikki hyöty on saatu irti.
Samir puolestaan yllätti. Vaikka sekin on osoittautunu muita mielisteleväks joojoo -mieheks, ihmettelen, kuinka on heti valmiina heittämään toista bussin alle.
Pekka taas oli ainoa, joka näki asian itsensä kehittämisen kannalta, posin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on pakkomielle. Voisit oikeasti häipyä ttuun täältä. Rasittava sekopää olet.
Juuri tuollaisia aggressiivisia niin kuin sinä ovat Jasmiinan fanit. Ei ihme, että Jasmiina on teidän palvonnan kohteena .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI ANNETA ANTEEKSI.
Kyllä nykyisessä systeemissä nimenomaan on mahdollista saada "ruoka-ostolupalappu" eli maksusitoumus ruokakauppaan. Useimmiten toki Kelan toimeentulotuki (niin kuin muutkin Kelan tuet) maksetaan omalle pankkitilille ilman mitään maksusitoumuksia ja rahat voi käyttää ihan miten ja mihin haluaa. Mutta jos toimeentulotuen hakija on yhteydessä Kelaan ja kertoo ettei ole yhtään ruokaa jääkaapissa eikä voi odottaa paria päivää että tukirahat tulee tilille, niin Kelasta on mahdollista myöntää maksusitoumus ruokakauppaan. Eli A4-lappu, jonka kanssa mennään kaupan kassalle.
Siitä heidän keskustelusta, mun mielestä Samilla oli hyvää pohdintaa, mitä vaihtoehtoja paperiselle maksusitoumukselle voisi olla. Hyökkäys Samia kohtaan siinä oli ikävä, eikä muut keskustelussa osanneet pohtia näitä eri vaihtoehtoja. Muilta siinä keskustelussa tuli kyllä outo mielikuva, että muka toimeentulotuen saajat joutuisi aina asioimaan kaupassa tämän maksusitoumuksen kanssa, ja näinhän se ei toki useimmiten ole.
En tunne nykykäytäntöä tässä asiassa, mutta olen joskus nähnyt kassalla ihmisen, jolla on iso lakana jota näyttää kassalla, jotta saa leipänsä. Hirmusen leimaavaa ihmisellä, kun muut porskuttavat ohitse maksamalla ostoksensa sipaisemalla. Toisaalta töitä tekevällä ja veroja maksavalla ihmisellä on tähän oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekka ei ymmärrä luettuja ohjeita, eikä osaa ohjeistaa, miten tuo voi toimia ensiaputiimissä?
Ehkäpä Pekka muistaa ulkoa miten toimitaan omassa ammatissa eikä tarvitse paperista lukea ensi kertaa ohjeita. Ehkä hän myös saa kommunikoida tiiminsä kanssa normaalisti eikä seinän läpi.
En usko, että pystyykään toimimaan. Siksi on bb-talossa eikä töissä. Samaan tapaan kuin Katja. Se niitä saattaakin yhdistää, molemmilla arjessa hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI ANNETA ANTEEKSI.
Et itse taida olla ihan perillä, mistä puhuivat. Kysehän oli maksusitoumuksesta, jota ei makseta tilille vaan on nimenomaan sellainen a4-kokoinen lappu. On ollut käytössä ja kymmeniä vuosia.
Oli kyse koko köyhien tuesta. Ehdotus oli myös rajata tuki vain terveellisiin ruoka-aineksiin!
Ota nyt selvää, mikä on maksusitoumus ja jatketaan sitten. Se on nimenomaan sitä köyhien tukea, josta puhuttiin. Normaaleista tuista ei puhuttu yhtään mitään.
Minkä puolesta Jasmiina puhui? Köyhien puolesta, että he saavat ostaa mitä tarvitsevat.
Kuunteliko Sami ja osoittiko kuunnelleensa kommentoimalla edes jotenkin köyhienkin oikeutta ostaa mitä tahansa tarvitsevat?
Vai jatkoiko hän sanomalla vain sitä mitä jo sanoi, että ruoka-ostokortti on hänen mielestään yhä paras köyhille?
johan sitä on ruokaa kaapissa vaikka rahat loppu, ryynejä, jauhoja, pakasteita, en tiedä kun ei oo koskaan niin vähissä rahat, Sami puhui kulttuurisetelistä. Siitäkös Jassu riemastui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI ANNETA ANTEEKSI.
Missä ihmeessä Sami muka vastusti, ettei köyhä saa ostaa, mitä tarvitsee? Hänhän tarkoitti esimerkiksi alkoholi- tai peliongelmaisia, jotka eivät oikeasti tarvitse rahaa viinaan tai peleihin, vaan nimenomaan siihen ruokaan, jota (tadaa!) saa sillä ruokakupongilla. Oletko itse sitä mieltä, että ihminen tarvitsee rahaa peleihin ja yhteiskunnan tulee tämä tarve täyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko Jasmiina tehnyt jotakin pahaa aikoinaan, sillä jollakin on kauhea tarve kiusata tällä palstalla. Jos ei ole tehnyt, niin häiriintynyt henkilö ainoastaan kirjoittelee.
Veikkaan jälkimmäistä. Ystäviä Jassulla on paljon ja työssään on ollut avoimen ja ahkeran maineessa. Täällä on näköjään joku, jolle itselleen laihuus on elämän tärkein asia, eikä kestä nähdä ylipainoisella hyvää itsetuntoa. Kuvittelee ja toivoo että voisi herjoillaan sen tuhota. Sairas on.
Oletko kuurosokea? Justiinsahan se Jassu vänisi sunnuntaina miten sillä on samanlaisia huonommuudentunteita kuin Katjalla, eipä jäänyt kuvaa hyvästä itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihminen voi olla noin pahailkinen kuin jassu?
Samaa katoin esm. Pk huoneessa kostonhimoinen virne naamalla.
Jasmiina puhui kostosta, ei sentään verikostosta. Pelottava ihminen, en haluaisi olla päivääkään hänen vaikutuspiirissään.
Saati hoidettavana. Eikös Jasmiina ole lähihoitaja, vielä rokottamaton, kun ei ole halunnut ottaa koronarokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta krt tuo Noora on ehtinnyt hyppii su jälkeen ?
Eilenhän se tehtävä alkoi.
illalla hyppi, aikaisin aamulla, päivällä, silarit menee ees taas vaan pysyykö ne paikoillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ekan ryhmän ja hyvin meni.Miksi laittoivat Pekan koppiin ? Olisivat laittaneet vaikka Samin.Voi hitto.Punaisten pitäisi voittaa tehtäviä jotta sinistä Saadaan Mellu tai Noora pihalle.
Ilman Lassea sinistenkin suoritus olisi venynyt.
Siniset suoriutuivat poikkeuksellisen hyvin kiitos Melodyn erinomaisen kyvyn antaa ohjeita (voi prkele..). Melody muutenkin puhuu ja artikuloi selvästi, joten hän kykeni muodostamaan selkeitä sanallisia ohjeita pelkästään suun liikkeillä vaikkei kukaan ääntä kuullutkaan. Lasse taas osasi "lukea" Melodya ja tämän muodostamia ohjeita huulilta hämmentävän hyvin, joten muodostivat tehokkaan tiimin. Toki Mellu myös elehti johdonmukaisesti ja antoi jokaisen ohjeen osissa, ei kaikkea kerralla kuten Pekka teki.
Pekan puheentuotto, lauseiden muodostaminen, artikulaatio ja lukutaito ovat muutenkin heikohkoja, joten oli kyllä omituinen valinta ohjeiden lukijaksi/selittäjäksi. Lisäksi Pekka ei joko tajunnut ohjeita, ei katsonut puhetta tarpeelliseksi tai vaan omasta mielestä selittää asioita paremmin käsin ja elkein kuin "lukien" samalla tavalla kuin Melody.
Punaisten veto oli varmaan BB:n etukäteen olettama perussuoritus, koska aikaa tehtäviin oli varattu 90 minuuttia. Siniset vaan onnistuivat tässä jäätävän hyvin.
Meinaatko että joku laskee niitä hyppymääriä. 😂