Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla häntäluu murtunut niin kauanko se kipuili?

Häntäluu
03.09.2021 |

Mä kaaduin lasketellessa maaliskuussa ja silloin lääkäri sanoi, että häntäluu varmaankin murtunut. Ei kuvattu, mutta sairaslomatodistuksessa luki häntäluun murtumaepäily.

Mä kyllä luulen, että se murtui koska edelleen se kipuilee. Tykkään välillä istua sohvalla nojaten käsinojaan ja jalat sohvalla. Tuo asento kuitenkin painaa häntäluuhun ja asentoa pitää vaihtaa. Tietynlaiset tuolit saa häntäluun muistuttamaan olemassa olostaan.

Jotkut sanoo, että häntäluu voi kipuilla aina välillä jopa vuosia. Onko näin? Mikä on teidän oma kokemus?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/8 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulkkamäessä murtui viime talvena. Pahin kipu 2kk, tämän jälkeen lievempää kiputuntemista. Noin 6kk jälkeen tapahtuneesta lähes oireeton, mutta just kovat istuimet ja tietyt asennot saavat häntäluun aristamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kipuilla tosi kauan ja vuosikymmenienkin päästä oireiila. Elinikäinen riesa muttei vaarallinen.

Vierailija
4/8 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulkkamäessä murtui viime talvena. Pahin kipu 2kk, tämän jälkeen lievempää kiputuntemista. Noin 6kk jälkeen tapahtuneesta lähes oireeton, mutta just kovat istuimet ja tietyt asennot saavat häntäluun aristamaan.

Jep juuri tämä, että kova istuin ja tietyt asennot aiheuttaa kipua. Mun piti olla reilu viikko sairauslomalla koska kipu niin kovaa enkä pystynyt esim. kumartumaan kunnolla. Olen vanhustyössä joten siellä on pakko pystyä liikkumaan kunnolla.

Vierailija
5/8 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kipuilla tosi kauan ja vuosikymmenienkin päästä oireiila. Elinikäinen riesa muttei vaarallinen.

Joo eihän se vaarallinen vaiva ole, mutta inhottavaa kun tulee kipuja.

Vierailija
6/8 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä murtui, ensimmäiset kuukaudet pahimmat mutta näin 5 vuotta synnytyksen jälkeen istuminen kovalla (lattia tai penkki) aieheuttaa kipua. Ei varmaan ikinä tuu lopullisesti kuntoon.

Vierailija
7/8 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mursin häntäluuni kymmenisen vuotta sitten, kun tipuin hevosen selästä. Edelleen satunnaisesti kipeä.

Kesällä rikoin häpyliitokseni tippumalla taas selästä, aika kipeä toi alakerta jos molemmat vammat juilii samaan aikaan.

Vierailija
8/8 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin niinkuin numero 3 sanoi.

Pahin vaihe saattaa olla puoli vuotta - vuoden, mutta ajoittaista kipuilua saattaa monilla olla vuosikymmeniä tai jopa koko elämän. Monilla esim. liian kapea pyöränsatula saattaa kipeyttää häntäluun joka kesä jne. Ärsyttävää muttei onneksi vaarallista.